Στα όρια κυβέρνηση - αυτοκινητιστές

Αντιμέτωποι με βαριές ποινές, που περιλαμβάνουν φυλάκιση έως 3 έτη αλλά και αφαίρεση της άδειας, θα βρεθούν από σήμερα οι επιταγμένοι ιδιοκτήτες φορτηγών και βυτιοφόρων που θα αρνηθούν να εκτελέσουν τα καθήκοντά τους.

  • της Μάρως Τσαντήλα
Στα όρια κυβέρνηση - αυτοκινητιστές
Αντιμέτωποι με βαριές ποινές, που περιλαμβάνουν φυλάκιση έως 3 έτη αλλά και αφαίρεση της άδειας, θα βρεθούν από σήμερα οι επιταγμένοι ιδιοκτήτες φορτηγών και βυτιοφόρων που θα αρνηθούν να εκτελέσουν τα καθήκοντά τους τα οποία προκύπτουν ως συνέπεια της επίταξης, όπως προβλέπει η τροπολογία που ενσωματώθηκε στο σχέδιο νόμου για την περαίωση και θα ψηφιστεί σήμερα στη Βουλή.

Με την ίδια τροπολογία, που αποτελεί δείγμα της πυγμής την οποία προτίθεται πλέον να δείξει η κυβέρνηση στην υπόθεση των αυτοκινητιστών, που με τις πολυήμερες κινητοποιήσεις τους έχουν προκαλέσει έμφραγμα στην αγορά, δίνεται η δυνατότητα στα ιδιωτικής χρήσης φορτηγά και βυτιοφόρα να αναλαμβάνουν την εκτέλεση έργου το οποίο έως τώρα ασκούνταν μόνο από τα φορτηγά δημόσιας χρήσης.

Η κυβέρνηση με την κατάθεση της εν λόγω τροπολογίας αποφάσισε να αναλάβει δράση, κρίνοντας, έπειτα από 18 ημέρες κινητοποίησης των ιδιοκτητών φορτηγών και βυτιοφόρων, ότι η κατάσταση δεν θα εξομαλυνθεί αφού οι αυτοκινητιστές εμμένουν στην απόφασή τους για συνέχιση της ιδιότυπης απεργίας τους, εξακολουθώντας να διεκδικούν αναστολή της ισχύος του νόμου για την απελευθέρωση της αγοράς, άρση της επίταξης και ρύθμιση των χρεών τους προς τον ΟΑΕΕ.

Την ίδια ώρα που οι δύο πλευρές συνεχίζουν την αντιπαράθεσή τους, οι εθνικές οδοί και τα λιμάνια έχουν μετατραπεί σε επικίνδυνη ζώνη λόγω των σοβαρών επεισοδίων που λαμβάνουν χώρα, δημιουργώντας φόβους ακόμα και για τη σωματική ακεραιότητα εκείνων που εργάζονται. Πάντως, το γεγονός ότι τις αποφάσεις για το μέλλον των κινητοποιήσεων λαμβάνει η Επιτροπή Αγώνα την οποία συγκροτούν οι πλέον «σκληροί» αυτοκινητιστές, που εμφανίζονται αποφασισμένοι για σύγκρουση μέχρι τέλους, δεν δημιουργεί καμία αισιοδοξία για αποκλιμάκωση της έντασης. Πολλώ δε μάλλον που η Επιτροπή Αγώνα έλαβε απόφαση για ανασύνταξη και ισχυροποίηση των μπλόκων σε Μεταμόρφωση, Ελευσίνα και ΣΕΦ, καλώντας τους αυτοκινητιστές να δώσουν δυναμικό "παρών".

Η τροπολογία

Η τροπολογία η οποία κατατέθηκε προκειμένου, όπως επισημαίνεται στην εισηγητική έκθεση, να αντιμετωπιστούν «οξύτατα κοινωνικά προβλήματα» προβλέπει:

- Φυλάκιση τριών ετών για όποιον, ενώ τελεί υπό επίταξη, αρνείται να συμμορφωθεί, ή παραλείπει να εκτελέσει τις υποχρεώσεις που απορρέουν από την επίταξη.

- Σε περίπτωση όπου η άρνηση συμμόρφωσης γίνεται κατ' εξακολούθηση, ο υπαίτιος τιμωρείται με ποινή κάθειρξης.

Σύμφωνα με την τροπολογία, άρνηση συμμόρφωσης συνιστά:

- Η μη εκτέλεση συγκεκριμένης εντολής του αρμόδιου δημόσιου οργάνου.

- Η μη εκτέλεση μεταφορικού ή άλλου έργου, κατά τον συνήθη τρόπο λειτουργίας της οικονομίας.

- Η εγκατάλειψη του επιταγμένου πράγματος ή η χρησιμοποίησή του για την παρακώλυση των συγκοινωνιών ή για την πρόκληση κοινής ανάγκης.

Σε περίπτωση που ισχύουν αυτές οι παράμετροι, με απόφαση του υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων μπορεί να αφαιρεθεί η άδεια άσκησης επαγγέλματος ή η άδεια δημόσιας χρήσης του πράγματος.

Εξάλλου, σε περίπτωση έκτακτης, επείγουσας και απρόβλεπτης ανάγκης, με απόφαση του αρμόδιου υπουργού μπορεί να ανατίθεται η άσκηση δημόσιας ή κοινωφελούς υπηρεσίας ή δραστηριότητας δημόσιας χρήσης σε οχήματα, μηχανήματα ή άλλα μέσα ιδιωτικής χρήσης.

Προκειμένου να καταστεί δυνατή η εφαρμογή όσων προβλέπει η τροπολογία, από την πλευρά του υπουργείου Μεταφορών έχει ξεκινήσει η «διασταύρωση» στοιχείων των αυτοκινητιστών που αρνούνται να παράσχουν έργο προκειμένου να τους επιβληθούν οι προβλεπόμενες ποινές. Για τον σκοπό αυτόν χρησιμοποιούνται και στοιχεία από τις επιχειρήσεις διαμεταφοράς που συνεργάζονται με αυτοκινητιστές.

Κραυγή αγωνίας από τον επιχειρηματικό κόσμο

Ενώ τω μεταξύ, το διοικητικό συμβούλιο της Πανελλήνιας Ένωσης Επιχειρήσεων Διαμεταφοράς - ΠΕΕΔ, μετά και τις τροπολογίες που προωθεί η κυβέρνηση, καλεί σύμφωνα με τον νόμο τους συνεργαζόμενους με τις επιχειρήσεις της ΠΕΕΔ ιδιοκτήτες - οδηγούς Φορτηγών Δημοσίας Χρήσεως να προσέλθουν άμεσα για την έναρξη των μεταφορικών δραστηριοτήτων τους.

Η ΠΕΕΔ κάνει λόγο για αδιέξοδο στο οποίο έχει οδηγηθεί ο εμπορικός και επιχειρηματικός κόσμος, που δεν επιτρέπει ούτε λεπτό καθυστέρησης.

Η ΠΕΕΔ τάσσεται υπέρ του διαλόγου και καλεί τους αυτοκινητιστές να επανεξετάσουν ψύχραιμα και λογικά την όλη κατάσταση σεβόμενοι το δικαίωμα της εργασίας όποιων από τους ιδιοκτήτες φορτηγών το επιθυμούν, ενώ σε περίπτωση παρεκτροπών ζητείται από τα αρμόδια όργανα της Πολιτείας να παρέμβουν.

Τέλος, η Ένωση επικαλούμενη το οικονομικό πρόβλημα των επιχειρήσεων του κλάδου επαναφέρει προς το υπουργείο Οικονομικών το αίτημα για 2μηνη παράταση της καταβολής των φορολογικών τους υποχρεώσεων (ΦΠΑ, εισφορές, φόροι κ.λπ.).

Από την πλευρά του, ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Διεθνούς Διαμεταφοράς και Επιχειρήσεων Logistics (ΣΥΝΔΔΕ&L) σε επιστολή του προς τον πρωθυπουργό κάνει λόγο για ανεπανόρθωτο πλήγμα στην εξαγωγική δραστηριότητα της χώρας, τονίζοντας ότι μεγάλος αριθμός από τους 6.000 εργαζομένους στην εφοδιαστική αλυσίδα βρίσκεται σε κίνδυνο να χάσει τη δουλειά του.

Έκκληση προς την κυβέρνηση να πράξει τα δέοντα προκειμένου να εξασφαλιστεί η ομαλή τροφοδοσία της αγοράς απηύθυνε και το σύνολο του επιχειρηματικού κόσμου. Ο πρόεδρος της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδος κ. Γ. Κασιμάτης, απευθυνόμενος προς τον πρωθυπουργό τονίζει ότι η επιχειρηματική κοινότητα καλείται να υποστεί μία ακόμη τεραστίων διαστάσεων ζημιά, η οποία όπως υπολογίζει ξεπερνά το 1,5 δισ. ευρώ. Την προσωπική παρέμβαση του κ. Παπανδρέου ζήτησε και ο πρόεδρος του ΕΒΕΑ κ. Κ. Μίχαλος, ο οποίος μάλιστα σε σχετική επιστολή του απέδωσε και ευθύνες σε υπουργούς της κυβέρνησης για το αδιέξοδο.

Από την πλευρά του ο πρόεδρος του ΣΕΒ κ. Δημ. Δασκαλόπουλος κάλεσε την Πολιτεία να διασφαλίσει την ομαλή λειτουργία της αγοράς και της οικονομίας, κάνοντας παράλληλα λόγο για κλειστές συντεχνίες που αποσπούσαν και απομυζούσαν προνόμια από ένα πρόθυμο πελατειακό κράτος.

Επεισόδια

Την ώρα που σύσσωμος ο επιχειρηματικός κόσμος έκρουε τον κώδωνα του κινδύνου αναζητώντας λύση στο αδιέξοδο, θερμοκέφαλοι αυτοκινητιστές δημιουργούσαν σοβαρά προβλήματα σε διάφορα σημεία του εθνικού δικτύου. Η ένταση και η συχνότητα των επεισοδίων προβληματίζουν σοβαρά πλέον τις αστυνομικές αρχές, ιδίως μετά την πιστοποίηση ότι η προχθεσινή επίθεση εναντίον κομβόι φορτηγών στην εθνική οδό Αθηνών - Λαμίας έγινε με πυροβόλο κυνηγετικό όπλο.

Για τις επικίνδυνες συμπεριφορές μερίδας αυτοκινητιστών έναντι αλλοδαπών οδηγών και οχημάτων βρέθηκε απολογούμενος χθες και ο υπουργός Υποδομών κ. Ρέππας, ο οποίος με επιστολή του προς τον Βούλγαρο ομόλογό του εξέφρασε τη λύπη του για τα επεισόδια εις βάρος Βούλγαρων οδηγών φορτηγών.

Στην επιστολή του προς τον κ. Τσβέτκοφ, ο οποίος κατέθεσε υπόμνημα διαμαρτυρίας στην ελληνική πρεσβεία στη Σόφια, ο κ. Ρέππας διαβεβαιώνει ότι οι ελληνικές αστυνομικές αρχές διερευνούν τα συμβάντα προκειμένου να καταλογίσουν ευθύνες στους υπαίτιους, ενώ επισημαίνει ότι η ελληνική κυβέρνηση δεν θα επιτρέψει την εκδήλωση παράνομων ενεργειών, την καταστροφή οχημάτων με ξένες πινακίδες, την παράβαση της ακεραιότητας των φορτίων, τη συγκράτηση οδηγών διά της βίας και λοιπές αυθαίρετες ενέργειες που παρακωλύουν τις συγκοινωνίες.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v