Εγκρίνεται σήμερα το σχέδιο εξυγίανσης του ΟΣΕ

Την έγκριση του υπουργικού συμβουλίου αναμένεται να λάβει σήμερα το τελικό σχέδιο για την αναδιάρθρωση του ΟΣΕ, το οποίο θα πάρει τον δρόμο προς τη Βουλή ώστε ως το τέλος του μήνα να ψηφιστεί.

  • της Μάρως Τσαντήλα
Εγκρίνεται σήμερα το σχέδιο εξυγίανσης του ΟΣΕ
Την έγκριση του υπουργικού συμβουλίου αναμένεται να λάβει σήμερα το τελικό σχέδιο για την αναδιάρθρωση του ΟΣΕ, το οποίο θα πάρει τον δρόμο προς τη Βουλή, ώστε ως το τέλος του μήνα να ψηφιστεί προκειμένου να ξεκινήσει η εφαρμογή του.

Το αρμόδιο υπουργείο Μεταφορών θα πρέπει να προχωρήσει αμέσως στην εφαρμογή του σχεδίου, που περιέχει πολύ δυσμενείς αλλαγές για το προσωπικό του ΟΣΕ, προκειμένου να καταφέρει να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις που έχει αναλάβει με το μνημόνιο για τον πλέον ελλειμματικό δημόσιο οργανισμό.

Η κυβέρνηση εκτιμά ότι προωθώντας τον σχεδιασμό της θα καταφέρει να προσελκύσει το επενδυτικό ενδιαφέρον για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, της οποίας σκοπεύει να πωλήσει έως το 49% αλλά να εκχωρήσει και το μάνατζμεντ. Από την πλευρά του αρμόδιου υπουργείου τονίζεται ότι ενδιαφέρον για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ εκφράζεται ήδη από τη Γαλλία και γίνεται ειδική αναφορά στην προ μηνών επίσκεψη του αρμόδιου Γάλλου υπουργού στη χώρα μας, από τη Γερμανία αλλά και τη Ρωσία.

Εκτός ΟΣΕ 2.351 εργαζόμενοι

Μεταξύ άλλων, το σχέδιο εξυγίανσης προβλέπει αποχώρηση, μέσω συνταξιοδοτήσεων και μετατάξεων, 2.351 υπαλλήλων από τον όμιλο ΟΣΕ αλλά και βαριές μισθολογικές περικοπές για όσους παραμένουν στον οργανισμό.

Το πλεονάζον προσωπικό μετά την απορρόφηση του ΕΔΙΣΥ από τον ΟΣΕ ανέρχεται σε 1.600 εργαζομένους στους οποίους προστίθενται και άλλοι 751 από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, συνολικά 2.351 εργαζόμενοι οι οποίοι δεν έχουν θέση στον ΟΣΕ του μέλλοντος. Από αυτούς, περίπου 1.000 θα συνταξιοδοτηθούν, ενώ οι υπόλοιποι 1.300 θα κληθούν να υποβάλουν αίτηση για μετάταξη σε άλλες υπηρεσίες του ευρύτερου δημόσιου τομέα.

Η μεταφορά είναι υποχρεωτική και όσοι δεν παρουσιαστούν εντός προθεσμίας 15 ημερών από τη δημοσίευση της πράξης μεταφοράς τους για ανάληψη υπηρεσίας στον Φορέα Υποδοχής τους θεωρείται ότι κατήγγειλαν οι ίδιοι τη σύμβασή τους, δηλαδή απολύονται.

Αλλαγές σε δίκτυο και εισιτήρια

Από την 1η Ιανουαρίου 2011 προβλέπονται κόψιμο των επιδοτήσεων στα εισιτήρια και περικοπή ζημιογόνων δρομολογίων. Η τιμολογιακή πολιτική της ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα καθορίζεται πλέον από την εταιρία. Οι τιμές των εισιτηρίων προβλέπεται ότι θα αυξηθούν, όμως υπάρχει κατεύθυνση να παραμείνουν συγκριτικά χαμηλότερες από τις τιμές των ΚΤΕΛ και των αεροπλάνων για τις ίδιες διαδρομές, καθώς σε διαφορετική περίπτωση το τρένο θα απολέσει σημαντική κίνηση με δεδομένο ότι τα έργα που συνεχίζονται δεν επιτρέπουν στον σιδηρόδρομο να είναι ευθέως ανταγωνιστικός με άλλα μέσα.

Το δίκτυο θα αναπτύσσεται σε τέσσερις κατηγορίες με βάση την επιβατική κίνηση:

- Στο κερδοφόρο τμήμα Πάτρα - Αθήνα - Θεσσαλονίκη με δρομολόγια πλήρους προσωπικού και συχνοτήτων.
- Σε δίκτυο με περιορισμένο προσωπικό και χαμηλή κίνηση, συμπεριλαμβανομένου και του υπό κατασκευή δικτύου.
- Σε δίκτυο σε προσωρινή αναστολή λειτουργίας με τμήματα που θα συντηρούνται και θα επισκευάζονται. Ιδιωτικοί φορείς θα έχουν τη δυνατότητα εκτέλεσης δρομολογίων
- Στο κατηργημένο δίκτυο, το οποίο δε θα αποτελεί μέρος της σιδηροδρομικής υποδομής και θα αξιοποιηθεί από τη ΓΑΙΑΟΣΕ ή θα δοθεί με συμβάσεις παραχώρησης για χρήσεις όπως η εγκατάσταση φωτοβολταϊκών.

Στο Δημόσιο το χρέος αλλά και τα ακίνητα του ΟΣΕ

Το σχέδιο, τέλος, προβλέπει ότι το Δημόσιο θα αναλάβει το συσσωρευμένο χρέος του ΟΣΕ, που προσεγγίζει τα 11 δισ. ευρώ, όμως, παράλληλα, θα πάρει από τον οργανισμό ως αντάλλαγμα την ακίνητη περιουσία του εκτός από τη σιδηροδρομική υποδομή και τους σταθμούς που θα λειτουργεί ο ΟΣΕ με συμβάσεις παραχώρησης για τη δημιουργία εμπορικών κέντρων και άλλες χρήσεις σε ιδιώτες.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v