Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Πρόγραμμα 5 δισ. για ναυπηγήσεις πλοίων στην Κίνα

Ο Κινέζος πρωθυπουργός ανακοίνωσε τη δηµιουργία Ελληνοκινεζικού Αναπτυξιακού Ταµείου ύψους 5 δισ. δολαρίων, το οποίο θα δίνει µε σχετικά χαµηλότοκα επιτόκια, δάνεια σε ελληνικές ναυτιλιακές επιχειρήσεις.

Πρόγραμμα 5 δισ. για ναυπηγήσεις πλοίων στην Κίνα
Σε νέα εποχή µπαίνουν οι οικονοµικές και επιχειρηµατικές σχέσεις ανάµεσα στην Ελλάδα και στην Κίνα, µετά την επίσκεψη του Κινέζου πρωθυπουργού. Αιχµή του δόρατος της επιχειρηµατικής συνεργασίας ανάµεσα στις δύο χώρες είναι, µέχρι να ωριµάσουν κάποια νέα ντιλ, o εµπορευµατικός σταθµός του λιµανιού του Πειραιά, το εµπορευµατικό κέντρο του Θριάσιου Πεδίου και φυσικά η διεύρυνση των παραγγελιών για ναυπηγήσεις νέων πλοίων στα κινεζικά ναυπηγεία από τους Έλληνες εφοπλιστές.

Σύμφωνα με τα "Νέα", για να ξεπεράσουν οι Έλληνες εφοπλιστές τα εµπόδια χρηµατοδότησης νέων παραγγελιών πλοίων που υπάρχουν σήµερα, ο Κινέζος πρωθυπουργός ανακοίνωσε τη δηµιουργία Ελληνοκινεζικού Αναπτυξιακού Ταµείου ύψους 5 δισ. δολαρίων, το οποίο θα δίνει µε σχετικά χαµηλότοκα επιτόκια δάνεια σε ελληνικές ναυτιλιακές επιχειρήσεις. Μόνο στον ΟΛΠ και στο Θριάσιο Πεδίο, οι κινεζικές επενδύσεις υπολογίζεται ότι θα ξεπεράσουν στα επόµενα πέντε χρόνια τα 500 εκατ. ευρώ, ενώ παράλληλα µια σειρά άλλα µικρά και µεγάλα επιχειρηµατικά deals µπήκαν στην ατζέντα των ελληνοκινεζικών επιχειρηµατικών επαφών.

Στον Πειραιά

Όπως σημειώνουν τα "Νέα", αναφερόµενος στα επενδυτικά σχέδια της υπό κρατικό έλεγχο Cosco, o Κινέζος πρωθυπουργός είπε ότι θα γίνει αύξηση των επενδύσεων µε στόχο να καταστεί ο ΣΕΜΠΟ το κέντρο διανοµής των κινεζικών εµπορευµάτων προς την Ευρώπη και από 800.000 εµπορευµατοκιβώτια που διακινούνται σήµερα να φθάσουν το 2015 στα 3,7 εκατοµµύρια. Άλλωστε, και ο επικεφαλής της Cosco κ. Γουέι Τζιαφού είχε καταστήσει σαφές στην προηγούµενη επίσκεψή του ότι ο Πειραιάς θα αναδειχθεί σε ηγετικό λιµάνι της Cosco στην Ευρώπη.

Στο Θριάσιο

Η συµφωνία της Cosco και του ΟΛΠ για από κοινού κάθοδο στον διαγωνισµό έχει κλείσει, όπως διαβεβαιώνει ανώτατο στέλεχος του ΟΛΠ, επισηµαίνοντας παράλληλα ότι στο αµέσως προσεχές διάστηµα οι δύο πλευρές θα αναζητήσουν και τον τρίτο εταίρο που κατά πάσα πιθανότητα θα είναι µεγάλη κατασκευαστική εταιρία.

Άλλωστε, όπως αναφέρουν τα "Νέα", µέχρι τις 22 Νοεµβρίου που θα κατατεθούν οι σχετικές προσφορές για τη διεκδίκηση του έργου εκτιµάται ότι υπάρχει αρκετός χρόνος για επίσηµες ανακοινώσεις. Είναι σαφές ότι την πλειοψηφία των µετοχών στο κοινοπρακτικό σχήµα που θα διεκδικήσει το Θριάσιο Πεδίο θα την έχει η Cosco, µε τον ΟΛΠ να περιορίζει τη συµµετοχή του περίπου στο 15%. Η επένδυση για το εµπορευµατικό κέντρο θα ξεπεράσει τα 150 εκατ. ευρώ χωρίς στο ποσό αυτό να υπολογίζεται η αξία γης.

Οι Έλληνες εφοπλιστές

Σύμφωνα με τα "Νέα", δεκάδες ναυτιλιακές εταιρίες ελληνικών συµφερόντων έχουν δώσει παραγγελίες στα κινεζικά ναυπηγεία για περισσότερα από 300 πλοία, τα οποία υπολογίζεται να είναι έτοιµα έως το 2013. Ο αριθµός αυτός αντιστοιχεί στο µισό σχεδόν των συνολικών παραγγελιών από Έλληνες εφοπλιστές που βρίσκονται σε εξέλιξη αυτήν την περίοδο. Μεταξύ των Ελλήνων εφοπλιστών που είναι πελάτες των κινεζικών ναυπηγείων είναι και η Golden Union του Θεόδωρου Βενιάµη, η Dynacom Τankers του Γιώργου Προκοπίου και η Centrofin του αδερφού του Δηµήτρη Προκοπίου, η Αegean Μarine Ρetroleum του Δηµήτρη Μελισσανίδη, η Τransmed Shipping του Χαράλαµπου Μυλωνά και άλλοι.

Θα πρέπει να σηµειωθεί ότι αρκετοί Έλληνες εφοπλιστές έγιναν δισεκατοµµυριούχοι µετά το 2004, χάρη στο "κινεζικό εµπόριο": υπολογίζεται ότι ελληνικά πλοία µεταφέρουν περίπου το 60% των κινεζικών εισαγωγών σε πρώτες ύλες. Το Σάββατο στο Μέγαρο Μαξίµου υπογράφηκαν συµφωνίες για χρηµατοδότηση ναυπηγήσεων. Ειδικότερα, η κινεζική Chinese Εxport Ιmport Βank και η τράπεζα DΝΒ ανέλαβαν τη χρηµατοδότηση του οµίλου Αγγελικούση για την απόκτηση τριών mini capes συνολικής αξίας 11 εκατ. δολαρίων. Οι δύο τράπεζες υπέγραψαν επίσης συµφωνία για να χρηµατοδοτήσουν την απόκτηση δύο capes χωρητικότητας 206.000 τόνων για λογαριασµό της Diana Shipping του Συµεών Παληού µε παράδοση το 2012 αξίας 82,6 εκατ. δολαρίων. Στο µεταξύ, ο Γιώργος Οικονόµου έγινε ο πρώτος Έλληνας εφοπλιστής που θα αποκτήσει πλοίο µε χρηµατοδότηση εξ ολοκλήρου από κινεζική τράπεζα. Ειδικότερα η China Development Βank θα χρηµατοδοτήσει τη ναυπήγηση ενός δεξαµενόπλοιου VLCC, που θα παραδοθεί στα µέσα του 2011 για λογαριασµό της Cardiff Μaritime.

Για τον ΟΣΕ

Οι Κινέζοι, σύμφωνα με το δημοσίευμα των "Νέων", αναµένουν την ψήφιση του νοµοσχεδίου για την αναδιάρθρωση του ΟΣΕ, προκειµένου να οριστικοποιήσουν το σχέδιό τους για την παρουσία τους στους ελληνικούς σιδηροδρόµους. Αν και δεν αποκλείουν τη συµµετοχή τους στον διαγωνισµό για την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και των επιβατικών µεταφορών, προσανατολίζονται κυρίως στο εµπορευµατικό κοµµάτι (το οποίο είναι ήδη απελευθερωµένο).

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v
Απόρρητο