Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

ΠΟΜΙΔΑ: Το κόστος των ενεργειακών πιστοποιητικών

Από τις 9 Ιανουαρίου του 2011 θα εφαρμοσθεί η υποχρέωση έκδοσης πιστοποιητικού ενεργειακής απόδοσης για κάθε κτίριο που θα πωλείται ή θα ενοικιάζεται,  σημειώνει σε ανακοίνωσή της η ΠΟΜΙΔΑ.

ΠΟΜΙΔΑ: Το κόστος των ενεργειακών πιστοποιητικών
Από τις 9 Ιανουαρίου του 2011 θα εφαρμοσθεί η υποχρέωση έκδοσης πιστοποιητικού ενεργειακής απόδοσης για κάθε κτίριο που θα πωλείται ή θα ενοικιάζεται, με κόστος που θα κυμαίνεται από 1 – 2 ευρώ ανά τετραγωνικό για τις κατοικίες και 1,5 έως 2,5 ευρώ για τις λοιπές χρήσεις, σημειώνει σε ανακοίνωσή της η ΠΟΜΙΔΑ. 

Τα στοιχεία αυτά προκύπτουν από την ενημέρωση που έκαναν σήμερα ο Πρόεδρος της ΠΟΜΙΔΑ κ. Στράτος Παραδιάς και ο Ενεργειακός Σύμβουλος ΠΟΜΙΔΑ & UIPI κ. Σταμάτης Περδίος για τις τελευταίες εξελίξεις στα θέματα της εξοικονόμησης ενέργειας στα κτίρια, στο πλαίσιο του 5ου Συνεδρίου RE+D Business Forum (Ξενοδ. Μεγ. Βρετάνια). Τα κύρια σημεία της ενημέρωσης ήταν τα εξής:

ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΟ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗΣ ΑΠΟΔΟΣΗΣ (ΠΕΑ) ΚΤΙΡΙΩΝ, ΑΠΟ 9.1.2011

Σύμφωνα με το νόμο 3661/2008 με τον οποίο ενσωματώθηκε στην Ελληνική νομοθεσία η Οδηγία 2001/91/ΕΚΣ, επεκτάθηκε και στη χώρα μας η εφαρμογή της κοινοτικής οδηγίας 2001/91/ΕΚ που προβλέπει μέτρα εξοικονόμησης ενέργειας στα νέα κτίρια και έκδοση πιστοποιητικού ενεργειακής απόδοσης (ΠΕΑ) κάθε κτιρίου που θα πωλείται ή ενοικιάζεται. Το ενεργειακό πιστοποιητικό θα εκδίδεται από ειδικό σώμα ενεργειακών επιθεωρητών με δαπάνες του ενδιαφερόμενου ιδιοκτήτη και με δεκαετή ισχύ.

Στα κτίρια πολυκατοικιών και μεγάρων με κοινόχρηστο σύστημα θέρμανσης προβλέπεται ότι θα μπορεί να διενεργείται κοινή ενεργειακή πιστοποίηση ολοκλήρου του κτιρίου, η δε δαπάνη έκδοσής του θα βαρύνει όλους τους συνιδιοκτήτες. Επίσης με το νόμο καθιερώνεται και η υποχρεωτική περιοδική επιθεώρηση των εγκαταστάσεων θέρμανσης και κλιματισμού των κτιρίων.

ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΑ ΚΤΙΡΙΑ

1. Στα κτίρια ανεξαρτήτως εμβαδού που υφίστανται ριζική ανακαίνιση, η ενεργειακή απόδοση τους αναβαθμίζεται, στο βαθμό που αυτό είναι τεχνικά, λειτουργικά και οικονομικά εφικτό, ώστε να πληροί τις ελάχιστες απαιτήσεις ενεργειακής απόδοσης, όπως καθορίζονται στον ΚΕΝΑΚ

2. Για κάθε νέο κτίριο, καθώς και για κάθε υφιστάμενο κτίριο που ανακαινίζεται ριζικά, εκπονείται μελέτη ενεργειακής απόδοσης.

3. Η ενεργειακή επιθεώρηση για την πιστοποίηση των κτιρίων και η έκδοση του Πιστοποιητικού Ενεργειακής Απόδοσης (ΠΕΑ) εφαρμόζεται από 9.1.2011 τόσο στις πωλήσεις όσο και στις μισθώσεις των ακινήτων. Το άρθρο 14 παρ. 3. του ΚΕΝΑΚ προβλέπει τα εξής:

“Κάθε συμβολαιογράφος για την κατάρτιση πράξεως αγοραπωλησίας ακινήτου υποχρεούται να μνημονεύσει στο συμβόλαιο τον αριθμό πρωτοκόλλου του ΠΕΑ και να επισυνάψει σε αυτό επίσημο αντίγραφο του ΠΕΑ. Σε κάθε μίσθωση ακινήτου, ο αριθμός πρωτοκόλλου του ΠΕΑ πρέπει να αναγράφεται στο ιδιωτικό ή συμβολαιογραφικό μισθωτήριο έγγραφο.

Η φορολογική αρχή δε θεωρεί μισθωτήρια έγγραφα εάν δεν προσκομίζεται ενώπιον της ισχύον ΠΕΑ.”

4. Η Ενεργειακή Επιθεώρηση λεβήτων, εγκαταστάσεων θέρμανσης/κλιματισμού αφορά στη συνολική ωφέλιμη εγκατεστημένη ονομαστική θερμική/ψυκτική ισχύ του κτιρίου.

ΕΞΑΙΡΕΣΕΙΣ από την υποχρέωση έκδοσης ενεργειακού πιστοποιητικού:

α) Κτίρια και μνημεία που προστατεύονται από το νόμο ως μέρος συγκεκριμένου περιβάλλοντος ή λόγω της ιδιαίτερης αρχιτεκτονικής ή ιστορικής αξίας τους, εφόσον η συμμόρφωση προς τις απαιτήσεις του παρόντος νόμου θα αλλοίωνε, κατά τρόπο μη αποδεκτό, το χαρακτήρα ή την εμφάνιση τους.

β) Κτίρια που χρησιμοποιούνται ως χώροι λατρείας ή θρησκευτικών δραστηριοτήτων.
γ) Μη μόνιμα κτίρια που, με βάση το σχεδιασμό τους, η διάρκεια της χρήσης τους δεν υπερβαίνει τα δύο (2) έτη, βιομηχανικές εγκαταστάσεις, εργαστήρια, κτίρια αγροτικών χρήσεων - πλην κατοικιών - με χαμηλές ενεργειακές απαιτήσεις, και όμοια κτίρια τα οποία χρησιμοποιούνται από τομέα καλυπτόμενο από σχετική εθνική συμφωνία που αφορά την ενεργειακή απόδοση κτιρίων.

δ) Υφιστάμενα κτίρια κατοικιών τα οποία προορίζονται για χρήση που δεν υπερβαίνει τους τέσσερις (4) μήνες κάθε έτος. Η εξαίρεση αυτή αναμένεται να καταργηθεί σύντομα.
ε) Αυτοτελή κτίρια, με συνολική επιφάνεια κάτω των πενήντα (50) τ.μ.

ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΟΙ ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΕΣ

Το σχετικό Π.Δ. προβλέπει την άμεση χορήγηση από τον Υπουργό ΠΕΚΑ προσωρινών αδειών ενεργειακών επιθεωρητών ισχύος 8-12 μηνών και μετέπειτα χορήγηση οριστικών αδειών μετά από προσκόμιση βεβαίωσης επαρκούς παρακολούθησης του οικείου εκπαιδευτικού προγράμματος και πιστοποιητικού επιτυχούς εξέτασης.

Οι ενεργειακοί επιθεωρητές πρέπει να είναι Διπλωματούχοι μηχανικοί, μέλη του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος ή Πτυχιούχοι Μηχανικοί Τεχνολογικής Εκπαίδευσης ή μηχανικοί που έχουν αποκτήσει αναγνώριση επαγγελματικών προσόντων στη χώρα μας κατ? εφαρμογή της σχετικής ευρωπαϊκής και εθνικής νομοθεσίας, με τουλάχιστον τετραετή αποδεδειγμένη επαγγελματική ή/και επιστημονική εμπειρία σε θέματα μελέτης ή/και επίβλεψης ή/και κατασκευής κτιρίων ή/και συστημάτων ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων κτιρίων ή/και ενεργειακού σχεδιασμού κτιρίων και ελέγχων ενεργειακών εγκαταστάσεων ή/και ενεργειακών επιθεωρήσεων.

Οι ενδιαφερόμενοι, οι οποίοι πληρούν τις προϋποθέσεις θα εγγράφονται στο Μητρώο ενεργειακών επιθεωρητών και τους χορηγείται δεκαετής ανανεώσιμη άδεια ενεργειακού επιθεωρητή (Α? ή Β? τάξης). Οι άδειες διακρίνονται σε τρεις κατηγορίες που είναι:
α) κτιρίου, β) λεβήτων-εγκαταστάσεων θέρμανσης και γ) εγκαταστάσεων κλιματισμού.

ΟΙ ΑΜΟΙΒΕΣ ΤΩΝ ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΩΝ ΚΑΘΟΡΙΣΤΗΚΑΝ ΜΕ Π.Δ. ΩΣ ΕΞΗΣ:

1. Για κτίρια ή τμήματα κτιρίων όλων των χρήσεων εκτός κατοικίας:
- Έως 1.000 τ.μ., η αμοιβή καθορίζεται σε 2,5 ευρώ ανά τ.μ. με ελάχιστη τα 300 ευρώ.
- Άνω των 1.000 τ.μ., η αμοιβή καθορίζεται σε 2,5 ευρώ ανά τ.μ.
επιφανείας του κτιρίου για τα πρώτα 1.000 τ.μ. και σε 1,5 ευρώ ανά τ.μ. για τα υπολειπόμενα τετρ. μέτρα.

2. Για κτίρια ή τμήματα κτιρίων (οριζόντιες ή κάθετες ιδιοκτησίες) με χρήση κατοικίας οι αμοιβές καθορίζονται ως κάτωθι:

- Για κτίρια πολλών ιδιοκτησιών, όταν η επιθεώρηση αφορά στο σύνολο του κτιρίου η αμοιβή καθορίζεται σε ένα 1 (ένα) ευρώ ανά τ.μ. επιφανείας με ελάχιστη τα 200 ευρώ.

- Για κτίρια πολλών ιδιοκτησιών, όταν η επιθεώρηση αφορά σε τμήμα κτιρίου (ξεχωριστή ιδιοκτησία), αμοιβή 2 ευρώ ανά τ.μ. επιφανείας με ελάχιστη τα 150 ευρώ.
- Για μονοκατοικίες η αμοιβή καθορίζεται σε 1,5 ευρώ ανά τ.μ. με ελάχιστη τα 200 ευρώ.
- Όλες οι παραπάνω αμοιβές επιβαρύνονται με τον εκάστοτε ισχύοντα ΦΠΑ (23%).

ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΤΩΝ ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΕΩΝ

Από τον κ. Σταμάτη Περδίο ετέθησαν τα εξής θέματα:
1. Δεδομένου ότι για κάθε μεταβίβαση κτιρίου θα απαιτείται επισύναψη αντιγράφου ΠΕΑ στο συμβόλαιο, πως θα μεταβιβάζονται τα ημιτελή κτίρια αφού το πιστοποιητικό θα εκδίδεται μετά την αποπεράτωσή τους?

2. Στα κτίρια κατοικίας δεν υπάρχουν διαθέσιμα ηλεκτρομηχανολογικά σχέδια, στα παλαιά δε κτίρια, ούτε αρχιτεκτονικά σχέδια ή κατόψεις.

3. Στην πράξη υπάρχει πάντοτε απόκλιση εμβαδού μεταξύ τίτλων, σχεδίων και πραγματικότητας. Δεδομένου ότι ο επιθεωρητής υποχρεούται να αναγράψει το πραγματικό εμβαδόν, το οποίο μπορεί να διαφέρει από τους τίτλους κυριότητας, ποιο εμβαδόν θα αναγραφεί στο πωλητήριο συμβόλαιο?

4. Αν κατά την ενεργειακή επιθεώρηση νέου ή ριζικά ανακαινιζόμενου κτιρίου διαπιστωθεί ότι αυτό δεν κατατάσσεται τουλάχιστον στην ενεργειακή κατηγορία Β, τότε ο ιδιοκτήτης υποχρεούται εντός έτους να το βελτιώσει σύμφωνα με τις συστάσεις του ενεργειακού επιθεωρητή. Αν και πάλι δεν καταταγεί, το κτίριο θεωρείται πλέον ως αυθαίρετο! Είναι λογικό γι΄αυτό να ευθύνεται ο ιδιοκτήτης και όχι ο επιβλέπων μηχανικός και ο κατασκευαστής του?

5. Αν ο κάτοχος προσωρινής άδειας ενεργειακού επιθεωρητή αποτύχει στις εξετάσεις για τη λήψη οριστικής αδείας, τα πιστοποιητικά που θα έχει εκδώσει διατηρούν την ισχύ τους ή όχι?

6. Γιατί αγνοήθηκαν οι θέσεις της ΠΟΜΙΔΑ για το ύψος των αμοιβών (1 ευρώ ανά τ.μ. για όλα τα κτίρια) και πως συμβιβάζεται η θέσπιση ελαχίστων αμοιβών των επιθεωρητών με τη ρήτρα του μνημονίου περί κατάργησής τους.
 
7. Αν η Πολιτεία επιθυμεί τη γενίκευση του πιστοποιητικού θα πρέπει η ίδια να χρηματοδοτήσει το κόστος της όχι μόνον για όσους συμμετάσχουν στο «ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗ ΚΑΤ΄ΟΙΚΟΝ» αλλά για όλους, ή τουλάχιστον οι αμοιβές να αφαιρούνται ολόκληρες από το φορολογητέο εισόδημα των ιδιοκτητών που τις καταβάλουν.

Το συμπέρασμα είναι ότι το ίδιο το πιστοποιητικό δεν προσφέρει καμιά εξοικονόμηση ενέργειας, παρά μόνον «απασχόληση» στον εκδότη του και δαπάνη και γραφειοκρατία στον αναγκαστικό λήπτη. Εξοικονόμηση προσφέρει μόνον η εκτέλεση των απαραίτητων εργασιών θερμομόνωσης, αντικατάστασης κουφωμάτων, λεβήτων, καυστήρων και κλιματιστικών. Εκεί πρέπει να επικεντρωθεί η προσπάθεια του Κράτους και όχι στο κυνήγι πιστοποιητικών χωρίς κανένα πρακτικό αποτέλεσμα…

ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ ΥΠΕΚΑ «ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗ ΚΑΤ΄ΟΙΚΟΝ»

Όπως ανακοινώθηκε αρμοδίως, το Πρόγραμμα αυτό θα υλοποιηθεί μέσω Ειδικού Ταμείου Xαρτοφυλακίου στο ΤΕΜΠΜΕ με τίτλο «Εξοικονομώ κατ’ Οίκον». Στο πλαίσιο δημιουργίας του Ταμείου εξασφαλίσθηκε αύξηση του προϋπολογισμού του Προγράμματος, ο οποίος τώρα ανέρχεται σε 396 εκ. € έναντι των 200 εκ. € που είχαν αρχικά προβλεφθεί.

Στην πράξη, το Ταμείο, το οποίο χρηματοδοτείται από πόρους του ΕΣΠΑ, συνεισφέρει στα δανειακά κεφάλαια που προέρχονται από τις Τράπεζες και παρέχει ρευστότητα στην αγορά με μειωμένα επιτόκια. Έτσι, με το νέο μηχανισμό, μέσω του Ταμείου, επιτυγχάνεται:
α) ο συνδυασμός των επιχορηγήσεων με άτοκα ή χαμηλότοκα δάνεια για τα χαμηλά και μεσαία εισοδήματα αντίστοιχα και

β) η παροχή χαμηλότοκων δανείων και στα υψηλότερα εισοδήματα Επιπλέον μέσω του Ταμείου γίνεται επαναχρησιμοποίηση των κεφαλαίων που αφορούν στα δάνεια (ανακυκλούμενα κεφαλαία) και παρέχονται έτσι κίνητρα σε περισσότερους ωφελούμενους, καθώς τα ανακυκλούμενα κεφάλαια θα διατίθενται για ενέργειες ΕΞΕ στον οικιακό τομέα ανά τακτά χρονικά διαστήματα μέσω νέων κύκλων προκήρυξης. Για τον πρώτο κύκλο (2010-2012) αναμένεται να επιτευχθεί συνολική επένδυση στην οικονομία ύψους 1 δις €.

Σημαντικό όφελος για τη χώρα αποτελεί και το γεγονός ότι μέσω της ίδρυσης του Ταμείου επιτυγχάνεται η άμεση εισροή και η αυξημένη απορροφητικότητα κεφαλαίων ΕΣΠΑ για το 2010.
Το Πρόγραμμα απευθύνεται σε πολίτες / ωφελούμενους, οι οποίοι, εισοδηματικά, εντάσσονται σε τρεις κατηγορίες, με διακριτά κίνητρα ανά κατηγορία:

A. Iδιοκτήτες επιλέξιμων στο πρόγραμμα κατοικιών, το ατομικό ή το οικογενειακό δηλωθέν εισόδημα των οποίων δεν ξεπερνά τις 15.000 € ή τις 25.000€ αντίστοιχα.

Για την κατηγορία αυτή, προβλέπεται χορήγηση ΑΤΟΚΟΥ δανείου, που δεν προβλεπόταν στο αρχικό σχήμα, και επιχορήγηση του 30% του επιλέξιμου προϋπολογισμού (με τη μορφή απομείωσης δανειακού κεφαλαίου). Δηλαδή ένας πολίτης που θα λάβει δάνειο 10.000 € θα αποπληρώσει 7.000 € άτοκα.

B. Ιδιοκτήτες επιλέξιμων στο πρόγραμμα κατοικιών, το ατομικό ή το οικογενειακό δηλωθέν εισόδημα των οποίων βρίσκεται μεταξύ 15.000 και 30.000 € ή 25.000 και 50.000€ αντίστοιχα.
Για την κατηγορία αυτή, προβλέπεται χορήγηση χαμηλότοκου δανείου και επιπλέον επιχορήγηση για το 15% του επιλέξιμου προϋπολογισμού, που δεν προβλεπόταν στο αρχικό σχήμα.

Γ. Ιδιοκτήτες επιλέξιμων στο πρόγραμμα κατοικιών, το ατομικό ή το οικογενειακό δηλωθέν εισόδημα των οποίων υπερβαίνει τα παραπάνω όρια και μέχρι ύψος δηλωθέντος ατομικού εισοδήματος 45.000 € ή οικογενειακού εισοδήματος 65.000 €.

Το ποσοστό των ωφελούμενων της κατηγορίας αυτής θα καθορισθεί στην Προκήρυξη του Προγράμματος (ως ποσόστωση στο σύνολο των ωφελουμένων).

Για την κατηγορία αυτή, το κίνητρο αφορά στη χορήγηση χαμηλότοκου δανείου. Στην περίπτωση αίτησης πολυκατοικίας, ως ενιαίο κτήριο, δίνεται η δυνατότητα ένταξης των ιδιοκτητών διαμερισμάτων και της κατηγορίας Β στην κατηγορία κινήτρων Α, εφόσον το 50% του συνόλου των ιδιοκτητών επιλέξιμων κατοικιών ανήκει στην κατηγορία Α.

Η ΠΟΜΙΔΑ έχει υποστηρίξει ότι, παρά τις καλές προθέσεις των ιθυνόντων, το πρόγραμμα παρουσιάζει τα εξής μειονεκτήματα:

1. Είναι κατά βάση τραπεζοκεντρικό, δηλαδή υποχρεώνει τον ενδιαφερόμενο να προσφύγει στον τραπεζικό δανεισμό, και μάλιστα με εμπράγματη ασφάλεια, πράγμα αδιανόητο για το μέσο ιδιοκτήτη κατοικιών κατασκευής μέχρι και το 1980, ο οποίος εκτός των άλλων, σύμφωνα με τους κανόνες της Βασιλείας ΙΙ δεν δικαιούται συνήθως δανειοδότηση!
2. Τα ποσά επιδότησης είναι τόσο ισχνά, και η ισχύουσα δήθεν "φοροαπαλλαγή" είναι προσχηματική.
3. Τα συνολικά διαθέσιμα κονδύλια είναι τόσο ανεπαρκή και για ελάχιστους δικαούχους, πραγματική «σταγόνα εν τω ωκεανώ» για να ανταποκριθούν στις ασύλληπτες ανάγκες ενεργειακής αναβάθμισης.

4. Η εν γένει κατάστρωσή του είναι βαθύτατα γραφειοκρατική ώστε δυστυχώς δεν είναι ικανό να δώσει πνοή σε ένα τόσο σημαντικό και αναγκαίο εγχείρημα, όπως είναι η ενεργειακή αναβάθμιση των υπαρχόντων κτιρίων της χώρας μας, που για εμάς θα έπρεπε να είναι το πρώτο και σημαντικότερο βήμα για την "πράσινη ανάπτυξη". ΄ Το συμπέρασμα είναι ότι δυστυχώς μια ανεπανάληπτη ευκαιρία για εξοικονόμηση ενέργειας, βελτίωση του περιβάλλοντος, αύξησης της απασχόλησης και βελτίωσης της οικονομίας, φαίνεται να χάνεται μέσα στη δίνη της σημερινής οικονομικής και δημοσιονομικής κρίσης...

ΤΟ ΕΚΠΤΩΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΠΟΜΙΔΑ ΟΙΚΟ-ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ» ΓΙΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ & ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΚΑΘΕ ΕΙΔΟΥΣ ΚΤΙΡΙΩΝ

Δεκαεπτά μεγάλες, μεσαίες και μικρότερες επιχειρήσεις ανταποκρίθηκαν και δήλωσαν μέχρι τώρα συμμετοχή στη δημόσια προκήρυξη της ΠΟΜΙΔΑ για τη δημιουργία εκπτωτικού προγράμματος με τον τίτλο «ΟΙΚΟ-ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ», δικαιούχοι του οποίου θα είναι τα μέλη των σωματείων ιδιοκτητών ακινήτων όλης της χώρας.

Οι ιδιοκτήτες κτιρίων είναι και καταναλωτές μεγάλου αριθμού προϊόντων και υπηρεσιών. Ιδιαίτερα σήμερα που επιβάλλεται σε όλη τη χώρα η ενεργειακή πιστοποίηση και η γενικότερη αναβάθμιση των υπαρχόντων κτιρίων, οι ιδιοκτήτες είναι πλέον αναγκαστικοί καταναλωτές των προϊόντων αυτών, και το κόστος που καλούνται να επωμιστούν είναι κυριολεκτικά αβάστακτο και απαγορευτικό, ιδίως στη σημερινή οικονομική συγκυρία.

Είναι προφανές ότι το πρόγραμμα «ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗ ΚΑΤ’ ΟΙΚΟΝ» του Υπουργείου ΠΕΚΑ που ανακοινώθηκε ότι θα αρχίσει να υλοποιείται σύντομα, δεν είναι αντικειμενικά σε θέση να παράσχει σε όλους τους ενδιαφερόμενους ιδιοκτήτες σε όλη τη χώρα τα αναγκαία κίνητρα και να ανταποκριθεί στις τεράστιες ανάγκες, ούτε καλύπτει όλες τις κατηγορίες κτιρίων. Γι’αυτό η ΠΟΜΙΔΑ, που ενδιαφέρεται να βοηθήσει τα μέλη της σε όλη τη χώρα να υλοποιήσουν την ενεργειακή και λειτουργική αναβάθμιση των υφισταμένων κτιρίων τους, πήρε την πρωτοβουλία να δημιουργήσει ένα εκπτωτικό πρόγραμμα με την επωνυμία «ΠΟΜΙΔΑ ΟΙΚΟ-ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ» που θα δίνει τη δυνατότητα στα μέλη των σωματείων της να προμηθεύονται προϊόντα και υπηρεσίες για την ενεργειακή και γενικότερη αναβάθμιση των κτιρίων τους με ιδιαίτερα ευνοϊκούς όρους, από επιχειρήσεις που θα ήθελαν να συμμετάσχουν στο πρόγραμμα αυτό.

Με την πρωτοβουλία του αυτή το Δ.Σ. της ΠΟΜΙΔΑ πιστεύει ότι θα μπορέσει να κινητοποιήσει τμήμα των ιδιοκτητών και της αγοράς να κινηθούν μαζί προς την κατεύθυνση της υλοποίησης της εξοικονόμησης ενέργειας στα κτίρια της χώρας μας, που είναι και το τελικό ζητούμενο.
Παράλληλα η ενεργειακή αναβάθμιση των κτιρίων πρέπει να αποτελέσει την αφορμή μιας γενικότερης ανακαίνισης των κτιρίων των προηγουμένων δεκαετιών, χωρίς την οποία όλο αυτό το κτιριακό δυναμικό όχι μόνον δεν θα έχει κανένα μέλλον, αλλά θα οδηγήσει και στη «γκεττοποίηση» ολόκληρων συνοικιών, ιδιαίτερα στα κέντρα των πόλεων.

Πως όμως θα υλοποιηθούν όλα αυτά μέσα στη σημερινή οικονομική κατάσταση, όπου η κατοχή ακίνητης περιουσίας τείνει να χαρακτηριστεί ως οιονεί «ποινικό αδίκημα», αφού ο ιδιοκτήτης όχι μόνον βάλλεται από καταιγίδα φόρων, τελών, τεκμηρίων, μειώσεων μισθωμάτων, ώστε να μείνει χωρίς διαθέσιμο εισόδημα, αλλά και διασύρεται τιθέμενος ακόμη και εκτός φορολογικής περαίωσης, χειρότερα και από τους βεβαιωμένους φοροφυγάδες?

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v
Απόρρητο