Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Ιδιώτες στην αμυντική βιομηχανία - "Νέα"

Στην άμεση πρόσληψη συμβούλου από τη διεθνή αγορά με στόχο ακόμη και τη μερική ιδιωτικοποίηση των αμυντικών βιομηχανιών ΕΑΣ, ΕΑΒ και ΕΛΒΟ προχωρά η κυβέρνηση μέσω της Διυπουργικής Επιτροπής Αποκρατικοποιήσεων.

Ιδιώτες στην αμυντική βιομηχανία - Νέα
Στην άμεση πρόσληψη συμβούλου από τη διεθνή αγορά με στόχο ακόμη και τη μερική ιδιωτικοποίηση των αμυντικών βιομηχανιών Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα (ΕΑΣ), Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία (ΕΑΒ) και Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων (ΕΛΒΟ) προχωρά η κυβέρνηση μέσω της Διυπουργικής Επιτροπής Αποκρατικοποιήσεων, σύμφωνα με τα «Νέα».

Όπως αναφέρει η εφημερίδα, ήδη η ηγεσία του υπουργείου Εθνικής Άμυνας, που πιέζεται από τις κρατικές εταιρίες για αναζήτηση λύσης σχετικά με το μέλλον τους, έχει προσδιορίσει τα χαρακτηριστικά τα οποία πρέπει να έχει ο ειδικός σύμβουλος, καθώς ο τομέας της αμυντικής βιομηχανίας και η αναζήτηση στρατηγικού επενδυτή απαιτούν να έχει ιδιαίτερη εμπειρία.

Όπως είπαν χθες οι κ. Ευάγγ. Βενιζέλος και Π. Μπεγλίτης κατά τον απολογισμό του πρώτου έτους διακυβέρνησης στο υπουργείο Εθνικής Άμυνας, η επιλογή της καλύτερης λύσης για καθεμία από τις εταιρίες θα γίνει «απροκατάληπτα», «χωρίς να υπάρχει κάποια δέσμευση» και με βάση τα δεδομένα που θα προκύψουν από τη μελέτη των οικονομικών στοιχείων των εταιριών: «Δεν είπαμε αναγκαστικά αποκρατικοποιήσεις. Μπορεί να είναι μικτά σχήματα συνεργασίας, μπορεί να είναι μέτοχος μειοψηφίας, μπορεί να είναι κοινοπραξίες. Το καλύτερο σχήμα», τόνισε χαρακτηριστικά ο υπουργός.

Σύμφωνα με την εφημερίδα, το πιο έντονο πρόβλημα επιβίωσης φέρεται να το έχουν τα ΕΑΣ (πρώην ΠΥΡΚΑΛΕΒΟ) και το μικρότερο η ΕΑΒ, η οποία έχει σε εξέλιξη πρόγραμμα αναδιάρθρωσης που εκτιμάται ότι θα αποτρέψει την είσοδό της στην «κόκκινη ζώνη» - μάλλον δεν τίθεται καν θέμα ιδιωτικοποίησης γι' αυτήν.

Όσον αφορά στην ΕΛΒΟ, η ιδιωτική μειοψηφία έχει συμφωνήσει, όπως δήλωσε ο κ. Βενιζέλος, να κάνει το Δημόσιο ελεύθερα τις επιλογές του.

Πηγές της αγοράς λένε ότι για τα ΕΑΣ ήδη 2 - 3 ξένες μεγάλες εταιρίες έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον, ενώ και για την ΕΛΒΟ υπάρχει τουλάχιστον μία πρόταση για στρατηγική συνεργασία στον τομέα των οχημάτων.

Το υπουργείο Εθνικής Άμυνας έχει εξηγήσει σε διάφορα φόρουμ πως το βασικό κριτήριο σε ό,τι το αφορά θα είναι η δυνατότητα μεταφοράς έργου στην Ελλάδα και όχι η «προίκα» που τυχόν προσδοκούν ξένοι υποψήφιοι εταίροι ή αγοραστές.

Οι προοπτικές αυτές, και κυρίως η αντιμετώπιση βραχυπρόθεσμων αναγκών σε φόρτο εργασιών ή άλλα προβλήματα που έχουν οι εταιρίες στον α΄ ή β΄ βαθμό, εξετάστηκαν τις προάλλες σε σύσκεψη υπό τον κ. Μπεγλίτη.

Ως πρώτη κίνηση προωθείται η υπογραφή πολυετών προγραμματικών συμβάσεων με τα Γενικά Επιτελεία παράλληλα με προγράμματα εξορθολογισμού. Οι συμβάσεις ανάθεσης έργου θα αρχίζουν από τον Ιανουάριο και θα είναι 5 - 6 ετών.

Νέα εξοπλιστικά προγράμματα

Κατά τη συνέντευξη οι κ. Βενιζέλος και Μπεγλίτης ανήγγειλαν ότι θα συζητηθούν στη Βουλή από την αρμόδια επιτροπή εξοπλιστικά προγράμματα που εκκρεμούσαν, όπως η αναβάθμιση των παλαιών ελικοπτέρων «Απάτσι», το σύστημα επικοινωνιών «Ερμής», η απόκτηση Αεροσκαφών Ναυτικής Συνεργασίας -υποψήφια λύση είναι και η αγορά μεταχειρισμένων αεροσκαφών από την παλιά Ολυμπιακή και η μετατροπή τους- και η επίλυση προβλημάτων υποστήριξης των μεταγωγικών C27. Ανέφεραν ακόμη ότι ετοιμάζεται ριζική λύση στο θέμα των Μετοχικών Ταμείων και ιδίως του Στρατού, η θέση του οποίου είναι δύσκολη.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v