Εμπόριο: Οι επόμενες κινήσεις έξι εισηγμένων

Οι εμπορικές εταιρείες -μετρώντας ήδη απώλειες από την οικονομική κρίση- βρίσκονται σε διαδικασία υλοποίησης προϋπολογισμού για τη νέα χρονιά και προσπαθούν να λάβουν μέτρα άμυνας ή ...επίθεσης. Τα σχέδια έξι εισηγμένων.

Εμπόριο: Οι επόμενες κινήσεις έξι εισηγμένων
H κρίση στην πραγματική οικονομία βαθαίνει και όλα δείχνουν ότι το 2011 θα είναι ακόμη χειρότερο από τη φετινή χρονιά, τουλάχιστον τους πρώτους έξι μήνες.

Κάτω από αυτές τις συνθήκες, οι εμπορικές εταιρείες -μετρώντας ήδη απώλειες από την οικονομική κρίση- βρίσκονται σε διαδικασία υλοποίησης του προϋπολογισμού τους για τη νέα χρονιά και προσπαθούν να λάβουν τα δικά τους μέτρα άμυνας.

Για κάποιες από αυτές η καλύτερη άμυνα είναι η επίθεση...

* Τη βεβαιότητα ότι η επιχείρησή του θα απορροφήσει στις τιμές και τη νέα αύξηση του ΦΠΑ που δρομολογείται για το 2011 από την κυβέρνηση εξέφρασε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Jumbo, κ. Απόστολος Βακάκης, κατά την πρόσφατη παρουσίαση της εταιρείας στην Ένωση Θεσμικών Επενδυτών.

Ακόμα, επισήμανε πως όποια άλλη επιχείρηση στον κλάδο προσπάθησε να αυξήσει τις τιμές αυτήν την περίοδο είδε τα μερίδιά της να μειώνονται. Ο λόγος αυτός, άλλωστε, θα συντελέσει στη μείωση του μικτού περιθωρίου κέρδους, που σήμερα εξακολουθεί να κυμαίνεται σε πολύ υψηλά επίπεδα, παρά τις ιδιαίτερα χαμηλές τιμές της γνωστής αλυσίδας.

Σύμφωνα με τις προβλέψεις της Jumbo, οι συγκρίσιμες εγχώριες πωλήσεις της (επί ιδίων καταστημάτων) θα σημειώσουν πτώση μικρότερη του 7% για τη χρήση που λήγει τον προσεχή Ιούνιο (μείωση της ζήτησης λόγω οικονομικής κρίσης), ενώ οι συνολικές πωλήσεις θα αυξηθούν κατά 2% χάρη στο άνοιγμα νέων καταστημάτων.

* Για την ανάγκη μείωσης των τιμών στην αγορά, ώστε να αντιμετωπιστεί καλύτερα η οικονομική κρίση, τόσο γενικά όσο και στην αγορά της ένδυσης ειδικότερα, έκανε λόγο και ο κ. Σάκης Χατζηιωάννου, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Sprider και βασικός μέτοχος. Συγκεκριμένα ανέφερε: «Εμείς τα τελευταία χρόνια, μέσα από την αλλαγή του μίγματος των προμηθευτών μας καταφέραμε να προχωρήσουμε σε μεγάλες μειώσεις στις τελικές τιμές μας. Σήμερα, για να μειωθούν οι τιμές θα πρέπει να περιοριστεί δραστικά το κόστος των ενοικίων».

Κοινό σημείο μεταξύ της Jumbo και της Sprider είναι ότι και οι δύο αλυσίδες απαντούν με διεύρυνση του δικτύου των καταστημάτων τους, στοχεύοντας στην ενίσχυση των μεριδίων.

* Στην απορρόφηση των αυξήσεων των τιμών στον κλάδο της ένδυσης είχε αναφερθεί παλαιότερα και ο πρόεδρος της ομώνυμης εισηγμένης εταιρείας κ. Θεόδωρος Βάρδας, υποστηρίζοντας ότι από τη στιγμή όπου οι αλυσίδες προχωρούν σε εκπτώσεις άνω του 50% και σε μεγάλες προσφορές δεν θα είχε νόημα να μεταφέρουν στην αγορά τις επιπτώσεις που δέχονται από την αύξηση του ΦΠΑ.
 
Η εισηγμένη τώρα «εξορθολογίζει» το δίκτυο των καταστημάτων της (κάποια σημεία κλείνουν, ενώ μερικά αλλάζουν μορφή κ.λπ.), προσαρμοζόμενη στη χαμηλότερη ζήτηση της αγοράς.

* Ο διευθύνων σύμβουλος της Μοτοδυναμικής, κ. Σωτήρης Χατζίκος, έδωσε την εικόνα που επικρατεί στην αγορά των μοτοσικλετών. Ενώ οι πωλήσεις δικύκλων άνω των 50 cc το 2007 και το 2008 ανέρχονταν γύρω στις 95.000 ετησίως, φέτος αναμένεται να κυμανθούν γύρω στα 55-60.000 τεμάχια.

Το μεγαλύτερο πρόβλημα όμως για το 2010 δεν είναι η πτώση του όγκου των πωλήσεων, αλλά το γεγονός ότι το ποσοστό της πτώσης σε αξία είναι πολύ μεγαλύτερο, καθώς παρατηρείται στροφή προς φθηνότερα προϊόντα.

Αυτό που επίσης σημειώνεται -και δημιουργεί προβληματισμό για την πορεία του κλάδου το 2011- είναι η διεύρυνση του μέσου χρόνου κατοχής των μηχανών, ως αποτέλεσμα της οικονομικής κρίσης. Η Μοτοδυναμική απαντά στην ύφεση με δραστικές περικοπές δαπανών αλλά και με αύξηση του μετοχικού της κεφαλαίου, προκειμένου να μειωθεί το χρηματοοικονομικό βάρος της.

* Σύμφωνα με τη διοίκηση της αλυσίδας ηλεκτρικών συσκευών και ειδών τεχνολογίας Ηλεκτρονική, της οποίας πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος είναι ο κ. Ιωάννης Στρούτσης, «το κλίμα στην αγορά θα παραμείνει αρνητικό, τουλάχιστον μέχρι το τέλος του έτους. Πιστεύουμε ότι μετά τα μέσα του 2011 θα πρέπει να δούμε σημάδια ανάκαμψης».

Οι εταιρείες του ομίλου στοχεύουν πλέον σε ποιοτική αύξηση των πωλήσεων μέσω ανταγωνιστικών παροχών (οικονομικών και μη) και νέου concept που εκφράζεται από τα future stores, ενώ γενικότερα επιδιώκεται συνδυασμός κέρδους και κυκλοφοριακής ταχύτητας. Επίσης, στον προγραμματισμό περιλαμβάνονται μειώσεις ενοικίων και κλείσιμο ζημιογόνων καταστημάτων.

* Οι μειώσεις ενοικίων βρίσκονται στο «μενού» και της εταιρείας Φίλιππος Νάκας, η οποία δραστηριοποιείται στον χώρο της μουσικής. Αν και η εισηγμένη για τη χρήση που λήγει τον προσεχή Ιούνιο προβλέπει μείωση εσόδων κατά 10% (επιπτώσεις από την οικονομική κρίση), κάνει λόγο για βελτίωση της επίδοσης στην «κάτω γραμμή» της κατάστασης αποτελεσμάτων χρήσης μέσα από τον περιορισμό του προσωπικού σε ποσοστό 10%, την πτώση των ενοικίων και των λοιπών δαπανών κατά 10%, τη μείωση των αποθεμάτων, τη μεταφορά καταστημάτων σε γειτονικά σημεία με χαμηλότερο ενοίκιο κ.λπ.

** Αναδημοσίευση από το 656ο φύλλο της εβδομαδιαίας εφημερίδας ΜΕΤΟΧΟΣ & ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ, 15 - 19 Οκτωβρίου 2010.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v