Ο Γ.Μαγκριώτης στα εγκαίνια του ΤΕΕ Κ. Μακεδονίας

Ο κ. Μαγκριώτης άνοιξε την ομιλία του απευθύνοντας χαιρετισμό στον πρόεδρο του ΤΕΕ, Χρήστο Σπίρτζη, στον πρόεδρο του ΤΕΕ Κεντρικής Μακεδονίας, Τάσο Κονακλίδη, και τους παραβρισκόμενους.

Ο Γ.Μαγκριώτης στα εγκαίνια του ΤΕΕ Κ. Μακεδονίας
Ο κ. Μαγκριώτης άνοιξε την ομιλία του απευθύνοντας χαιρετισμό στον πρόεδρο του ΤΕΕ, Χρήστο Σπίρτζη, στον πρόεδρο του ΤΕΕ Κεντρικής Μακεδονίας, Τάσο Κονακλίδη, και τους παραβρισκόμενους και συνέχισε λέγοντας :

«Χαίρομαι που εκπροσωπώ το Υπουργείο και στα επίσημα εγκαίνια του κτιρίου του ΤΕΕ. Είχα άλλωστε την τιμή να είμαι παρών στην ανεπίσημη πρώτη αυτού του αμφιθεάτρου, τον περασμένο Ιανουάριο, στην εκδήλωση για το ΜΕΤΡΟ, στις 8 Φεβρουαρίου. Και από τότε είμαι, είμαστε όλο το Υπουργείο, θα έλεγα, θαμώνες:

Στις 3 Σεπτεμβρίου διοργανώσαμε από κοινού την ημερίδα για την αντιπλημμυρική προστασία της Θεσσαλονίκης και στις 6 παρουσιάσαμε το Master Plan των υποδομών μεταφοράς για την Ευρύτερη Περιοχή Θεσσαλονίκης.

Βέβαια, η σχέση του Υπουργείου και του Περιφερειακού Τμήματος Κεντρικής Μακεδονίας του ΤΕΕ δεν εξαντλείται στην παρουσία της ηγεσίας του Υπουργείου στο κτίριο των μηχανικών.
Υπάρχουν οι θεσμικές σχέσεις όπως:

του ΤΕΕ -τεχνικού συμβούλου της Κυβέρνησης,
ή του εποπτεύοντος Υπουργείου και του εποπτευόμενου φορέα.
Υπάρχουν και οι ανθρώπινες:
Ο Σπύρος Βούγιας υπήρξε μέλος της ΔΕ του Τμήματος.
Ο Γιάννης Οικονομίδης, ο Γ. Γραμματέας μας, ήταν πρόεδρος του ΤΕΕ και από όσο γνωρίζω – όχι από τον ίδιο- με δική του πρωτοβουλία ξαναπήρε μπρος η υπόθεση της πραγματοποίησης του κτιρίου του Τμήματος.

Ο Υπουργός, ο κ. Ρέππας, στην εκδήλωση για τις μεταφορές, εδώ στον ίδιο χώρο, γνώρισε ανθρώπους που θεωρεί χαρά και τιμή τη συνεργασία μαζί τους. Γι’ αυτό και λυπάται που δεν μπόρεσε να είναι σήμερα εδώ.

Όσο για μένα, πιστεύω και ελπίζω, ότι όλα αυτά τα χρόνια που συμμετέχω στο δημόσιο βίο, κατάφερα να έχω μια άμεση, ζεστή και αποτελεσματική σχέση με τους μηχανικούς και με τον φορέα τους. Ήμουν, μάλιστα παρόν στη θεμελίωσή του.

Ωστόσο, σημαντικότερη είναι η σχέση που δημιουργεί η κοινή προσπάθεια, ο στόχος που είναι η βελτίωση της ζωής μας, η ανάδειξη της Θεσσαλονίκης, η πρόοδος της Περιφέρειάς μας, η ανάπτυξη της χώρας μας, ακόμα και όταν διαφωνούμε για τη διαδικασία».

Αναφερόμενος στο έργο της Κυβέρνησης ο Υφυπουργός τόνισε:

«Ζούμε μια από τις χειρότερες κρίσεις, όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά και παγκόσμια. Στην παρούσα συγκυρία ο κύριος στόχος της Κυβέρνησής μας είναι να ξεπεράσουμε την οικονομική κρίση και να οδηγήσουμε την χώρα σε τροχιά σταθερότητας, ανάπτυξης, ευημερίας και εξωστρέφειας.

Προωθούμε, υλοποιούμε και επιταχύνουμε την ολοκλήρωση μια σειράς δημόσιων αναπτυξιακών υποδομών, που αποτελούν μοχλό οικονομικής ανάκαμψης, καθώς δημιουργούν θέσεις απασχόλησης, τονώνουν τα εισοδήματα και τις αγορές, μειώνουν το κόστος των μετακινήσεων ανθρώπων και εμπορευμάτων, δημιουργούν τις προϋποθέσεις για νέες επενδύσεις και ενισχύουν την παραγωγικότητα και την εξωστρέφεια της οικονομίας».

Στη συνέχεια αναφέρθηκε στην ανάπτυξη της Βόρειας Ελλάδας και της Θεσσαλονίκης:
«Ειδικότερα για τη Βόρεια Ελλάδα, ολοκληρώνουμε το μεγάλο έργο της Εγνατία Ζώνη Ανάπτυξης. Πρόκειται για ένα δίκτυο υποδομών, ραχοκοκαλιά του οποίου είναι η Εγνατία Οδός.
 
Ο οριζόντιος άξονάς της, ο οποίος ολοκληρώνεται σύντομα και η κατασκευή των καθέτων συνδέσεών της με τις Βαλκανικές Χώρες και τα τοπικά και περιφερειακά αναπτυξιακά κέντρα της Ηπείρου, της Θεσσαλίας, της Μακεδονίας και της Θράκης, θα προσφέρουν πέρα από ασφαλή και γρήγορη μετακίνηση, το αναγκαίο δίκτυο υποδομών, ικανών να υποστηρίξουν τη συνολική οικονομική και κοινωνική αναγέννηση της περιοχής.

Επιπλέον, προχωράμε τα έργα στα λιμάνια της Θεσσαλονίκης, της Ηγουμενίτσας, της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης, τη σύνδεση του αεροδρομίου «Μακεδονία» με την Εγνατία Οδό και τα έργα αναβάθμισης των περιφερειακών αεροδρομίων.

Στο σχέδιο δυναμικής και ισόρροπης ανάπτυξης της Περιφέρειας εντάσσεται η σύνδεση της Θεσσαλονίκης με τις πρωτεύουσες των νομών της Κεντρικής Μακεδονίας και των σημαντικών αστικών κέντρων μ’ ένα δίκτυο οδικών αξόνων με χαρακτηριστικά αυτοκινητόδρομου, όπως επίσης και μ’ ένα δίκτυο προαστιακού σιδηροδρόμου.
Φυσικά, στο σχεδιασμό και την υλοποίηση της περιφερειακής ανάπτυξης το Υπουργείο μας βρίσκεται σε άμεση συνεργασία με το Υπουργείο Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας.

Ειδικότερα για τη Θεσσαλονίκη και την ευρύτερη περιοχή, προωθούμε την υλοποίηση ενός Συναινετικού και Ολοκληρωμένου σχεδίου Πολεοδομικής, Χωροταξικής και Αναπτυξιακής Ανασυγκρότησης, που θα ξεπερνά τα χρόνια προβλήματα κακοδιοίκησης και έλλειψης συνεργασίας ανάμεσα στους αρμόδιους φορείς. Διαμορφώνουμε ένα συνολικό Master Plan δράσεων και έργων με προοπτική δεκαετίας.

Κεντρικό τμήμα του σχεδιασμού είναι τα μέσα σταθερής τροχιάς, οι δύο συγκοινωνιακοί δακτύλιοι, η Εσωτερική Περιφερειακή και η ζεύξη του Θερμαϊκού. Στα έργα αυτά περιλαμβάνεται η αναβάθμιση του αεροδρομίου «Μακεδονία».
 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v