Επιτυχές το Ναυτιλιακό Συνέδριο της Capital Link

Με επιτυχία ολοκληρώθηκε το 3ο Ετήσιο Ναυτιλιακό Συνέδριο της Capital Link με θέμα «Επενδύσεις στη Διεθνή Ναυτιλία», που έλαβε χώρα την Τρίτη, 12 Οκτωβρίου 2010 στο Χρηματιστήριο του Λονδίνου.

Επιτυχές το Ναυτιλιακό Συνέδριο της Capital Link
Με επιτυχία ολοκληρώθηκε το 3ο Ετήσιο Ναυτιλιακό Συνέδριο της Capital Link με θέμα «Επενδύσεις στη Διεθνή Ναυτιλία», που έλαβε χώρα την Τρίτη, 12 Οκτωβρίου 2010 στο Χρηματιστήριο του Λονδίνου.

Το Συνέδριο παρακολούθησαν περισσότεροι από 250 Σύνεδροι, προερχόμενοι από τον επενδυτικό, χρηματιστηριακό, τραπεζικό και ναυτιλιακό χώρο. Σημαντικότατη ήταν επίσης και η συμμετοχή των ΜΜΕ, που κάλυψαν αναλυτικά το Συνέδριο.

Στόχος του Συνεδρίου ήταν η παροχή μιας συνολικής ανάλυσης των διαφόρων ναυτιλιακών και θαλάσσιων αγορών, καθώς και η περαιτέρω προβολή των εισηγμένων ναυτιλιακών εταιριών στην Αγγλική και ευρύτερη Ευρωπαική επενδυτική κοινότητα.

Διακεκριμένοι ομιλητές και εμπειρογνώμονες συζήτησαν τις τελευταίες εξελίξεις στις αγορές ξηρού χύδην φορτίου, δεξαμενόπλοιων, εμπορευματοκιβωτίων και ναυτιλίας. Επίσης αναπτύχθηκαν θέματα που κάλυπταν τρόπους πρόσβασης σε κεφάλαια για τις εισηγμένες επιχειρήσεις του τομέα, τη διαθεσιμότητα τραπεζικής χρηματοδότησης καθώς και νομικές εξελίξεις και βελτιώσεις στο ναυτιλιακό τομέα.

Επίσης έγιναν παρουσιάσεις ναυτιλιακών εταιριών καθώς και εταιριών που δραστηριοποιούνται στο χώρο των ναυτιλιακών υπηρεσιών, εισηγμένων στο Χρηματιστήριο του Λονδίνου.

Το φετινό συνέδριο, άνοιξε ο κ. Luca Peyrano, Head of Continental Europe Primary Markets, του Χρηματιστηρίου του Λονδίνου, ο οποίος τόνισε τη σπουδαιότητα του Λονδίνου στην παγκόσμια κεφαλαιαγορά καθώς και την παράδοση του Λονδίνου σαν ναυτιλιακό κέντρο.

Ο πρόεδρος της Capital Link κ. Νικόλαος Μπορνόζης παρουσίασε τους Χρηματιστηριακούς Ναυτιλιακούς δείκτες που έχει καταρτίσει η Capital Link για ναυτιλιακές εταιρίες εισηγμένες στην Αμερική και ανέφερε ότι σύντομα θα παρουσιάσουν και αντίστοιχο δείκτη για εταιρίες εισηγμένες στο Λονδίνο.

Κατά τη διάρκεια του Συνεδρίου, υπήρξαν παρουσιάσεις από τους ακόλουθους:

• κ. Peter Ashworth, Equity Analyst, Charles Stanley Securities με θέμα «Επισκόπηση του Τομέα Ναυτιλιακών Υπηρεσιών» - Ο κ. Ashworth αναφέρθηκε στις δραστηριότητες του ναυτιλιακού κλάδου υπηρεσιών. Τόνισε ότι οι σημαντικές παραγγελίες για πλοίων υπό ναυπήγηση με παράδοση σε βάθος χρόνου μεταφράζεται σε σημαντική ζήτηση για ναυτιλιακές υπηρεσίες, προσφέροντας έτσι καλύτερη ορατότητα για τον τομέα.

• κ. Tim Harris, Chairman, James Fisher & Sons (LSE: FSJ) – Εταιρική Παρουσίαση - Ο κ. Harris συζήτησε για τις μεγάλες δυνατότητες που προσφέρει η παγκόσμια ναυτιλία, που αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους επιχειρησιακούς κλάδους στον κόσμο. Τόνισε ότι ο τομέας είναι λιγότερο αναγνωρίσιμος στη Μεγάλη Βρετανία ενώ αναπτύσσεται με ταχύ ρυθμό στην Ασία. Ο κ. Harris είπε πως η James Fisher είναι σε καλή θέση να συνεχίσει την οργανική της ανάπτυξη στους τομείς στους οποίος έχει επικεντρωθεί.

• κ. James Kidwell, Finance Director, Braemar Shipping Services (LSE: BMS) – Εταιρική Παρουσίαση - Ο κ. Kidwell παρουσίασε την Braemar Shipping Services, τονίζοντας ότι η στρατηγική τους είναι να παρέχουν την καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση στους πελάτες τους με το άρτια εκπαιδευμένο προσωπικό. Η εταιρία δραστηριοποιείται στις θαλάσσιες υπηρεσίες, που συμπεριλαμβάνουν υπηρεσίες τεχνικές, περιβαλλοντικές και μεσιτείες πλοίων.

• κ. Alistair Mackie, Partner, Holman Fenwick Willan LLP με θέμα «Νομικές Προκλήσεις στη Ναυτιλία Σήμερα» - Ο κ. Mackie δήλωσε πως «Λόγω της κρίσεως, πολλές εταιρίες βρέθηκαν σε δύσκολη θέση ή σε αδυναμία να εκπληρώσουν τις υποχρεώσεις τους. Έτσι πολλές συμβάσεις ακυρώθηκαν, ανεστάλησαν η τροποποιήθηκαν, ενώ υπήρξαν σημαντικά προβλήματα σχετικά με τη χρηματοδότηση."

• Dr. Martin Stopford, Managing Director, Clarksons (LSE: CKN) με θέμα «Ο Παγκόσμιος Ναυπηγικός Κλάδος» -Η Κίνα είναι σήμερα η μεγαλύτερη ναυπηγική δύναμη με μερίδιο αγοράς της τάξης του 36% της συνολικής παραγωγής και συνεχίζει να επεκτείνεται. «Η τάση για επενδύσεις σε νέα πλοία εξακολουθεί, με παραγγελίες νέων πλοίων αξίας $857 δις μεταξύ 2003 και 2008. Περίπου το 50% από αυτές τις παραγγελίες έχουν γίνει κατά την περίοδο 2007-2008, όταν οι τιμές ήταν υψηλές,» είπε ο Δρ . Martin Stopford της Clarksons.

• Δρ. Λεωνίδας Π. Ντρόλλας, Deputy Executive Director & Chief Economist, Centre for Global Energy Studies με θέμα «Επισκόπηση των Αγορών Πετρελαίου & Παγκόσμιας Ενέργειας»
Η αύξηση ζήτησης του πετρελαίου είναι πιθανό να είναι σχετικά χαμηλή (1.1% ετησίως) λόγω της επιμονής του ΟΠΕΚ σε υψηλές τιμές πετρελαίου και την ανησυχία του για το περιβάλλον και την αλλαγή τεχνολογίας. Ο ΟΠΕΚ θα προσπαθήσει να κρατήσει τις τιμές πάνω από $70 το βαρέλι, πράγμα που θα εξαρτηθεί από το μέγεθος της εφεδρικής παραγωγικής δυναμικότητος, τις οικονομικές ανάγκες των κρατών που παράγουν πετρέλαιο και πόσο πρόθυμα είναι μέλη του ΟΠΕΚ να συνεργαστούν.

• κ. Marius Messer, Head of Energy: Energy, Commodities & Transportation, ABN AMRO με θέμα «Επισκόπηση του Τομέα Παράκτιων Γεωτρήσεων» (FPSOs) - Ο κ. Messer τόνισε πως η πλωτή παραγωγή έχει αναπτυχθεί ραγδαία τις τελευταίες δεκαετίες. Έχουν αναπτυχθεί πολλά διαφορετικά είδη από αυτά τα συστήματα τα οποία προσφέρουν ευελιξία και διαφορετικές εναλλακτικές λύσεις. Ανέφερε ότι τα FPSOs εξακολουθούν να είναι παγκοσμίως η προτιμώμενη λύση παραγωγής, με 239 πλωτά συστήματα παραγωγής που λειτουργούν από τον Ιούλιο του 2010.

• κ. Χρήστος Βάρσος, Οικονομικός Διευθυντής, Goldenport Holdings Inc. (LSE: GPRT) – Εταιρική Παρουσίαση - Ο κ. Βάρσος τόνισε τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα της Goldenport Holdings, μια διεθνής ναυτιλιακή εταιρεία, που σήμερα έχει στην ιδιοκτησία της και λειτουργεί ένα συνολικό στόλο 25 πλοίων. Ο κ. Βάρσος ανέφερε πως η εταιρεία έχει ένα αποδεδειγμένο ιστορικό ανάπτυξης και έχει εξασφαλίσει ισχυρές ταμειακές ροές μέσω μεσοπρόθεσμων και μακροπρόθεσμων ναυλώσεων με υψηλής ποιότητας πελάτες. «Η Goldenport ακολουθεί ένα συνετό και στοχευμένο πρόγραμμα επέκτασης του στόλου της, έχει επαρκή πρόσβαση σε χρηματοδότηση, διανέμει ένα ελκυστικό μέρισμα και διατηρεί έναν ισχυρό ισολογισμό με στόχο την διαφύλαξη της αξίας που δημιουργείται μέσω στρατηγικών πρωτοβουλιών, ακόμη και κατά τη διάρκεια της ύφεσης", είπε ο κ. Βάρσος. Σχετικά με την αγορά εμπορευματοκιβωτίων, πρόσθεσε ότι οι τιμές των ναύλων και οι όγκοι βελτιώθηκαν κατά πολύ το 2010 λόγω της ανάκαμψης της παγκόσμιας οικονομίας. Πρόσθεσε ότι οι προοπτικές για την αγορά ξηρού φορτίου χρειάζονται να αξιολογηθούν ξεχωριστά για τα μεγάλου μεγέθους πλοία σε σχέση με τα μικρού, διότι τα μεγάλα θα συνεχίσουν να εξαρτώνται από το πόσο θα διαρκέσει η Κινέζικη
δίψα για πρώτες ύλες χάλυβα και πόσες από τις προγραμματισμένες παραγγελίες πραγματικά θα παραδοθούν.


• κ. Αναστάσιος Παντελιάς, Εμπορικός Διευθυντής και κ. Graham Roberts, Non-Executive Chairman, Hellenic Carriers Ltd (AIM: HCL) – Εταιρική Παρουσίαση – Οι κ. Παντελιάς και κ. Roberts παρουσίασαν την Hellenic Carriers Ltd (LSE: HCL.L), μια διεθνής ναυτιλιακή εταιρεία με σημερινό στόλο πέντε φορτηγών πλοίων που μεταφέρουν ξηρά χύδην φορτία. «Επικεντρωνόμαστε στις αγορές Panamax και Handymax και κυρίως σε μακροπρόθεσμες και μεσοπρόθεσμες ναυλώσεις, και σκοπεύουμε να συνεχίσουμε την ενίσχυση του ισολογισμού μας και να εξασφαλίσουμε μακροπρόθεσμη ανάπτυξη και αξία για τους μετόχους», είπε ο κ. Roberts. Ο κ. Παντελιάς τόνισε πως η Hellenic έχει ξεκινήσει το πρόγραμμα ανανέωσης και επέκτασης του στόλου της με την πώληση ενός 1993-Panamax πλοίου τον Μάιο του 2010 και την παραγγελία κατασκευής δύο νέων Kamsarmax με αναμενόμενη παράδοση τον Ιανουάριο και Μάρτιο του 2013. "Σε ό,τι αφορά την αγορά ξηρού φορτίου, η ζήτηση παραμένει ισχυρή με το παγκόσμιο θαλάσσιο εμπόριο ξηρών χύδην φορτίων να αναμένεται να αυξηθεί το 2010 κατά 9%, ενώ για το 2011 οι πρώτες προβλέψεις για αύξηση είναι μεταξύ 6-7% », πρόσθεσε ο κ. Παντελιάς. Όσον αφορά την προσφορά, οι παραδόσεις νέων πλοίων επιταχύνονται και ο ρυθμός παραδόσεων εξακολουθεί να επηρεάζεται από την συνεχιζόμενη στενότητα στις χρηματοπιστωτικές αγορές, ενώ τα επίπεδα απόσυρσης παραμένουν σε χαμηλά επίπεδα. Τόνισε ότι την προσφορά επηρεάζουν παράγοντες όπως η συμφόρηση των λιμανιών που αυξάνεται σταδιακά στη διάρκεια του 2010 και η αυξανόμενη απασχόληση του στόλου με νέα και συνήθως μακρύτερα δρομολόγια. Πρόσθεσε ότι οι αγορές εμπορευματικών μεταφορών παραμένουν ανθεκτικές ενώ τα ναύλα το 2011 αναμένονται να δεχτούν πιέσεις λόγω της εισροής παραδόσεων νέων πλοίων. «Η τύχη της ναυτιλίας ξηρού χύδην είναι πολύ συνυφασμένη με αυτή των αναδυόμενων οικονομιών, και ιδιαίτερα της Κίνας και της Ινδίας», κατέληξε.

• κ. Casper Burgering, Senior Sector Economist, ABN AMRO με θέμα «Η Παγκόσμια Οικονομία & Πρώτες Ύλες - Εμπορεύματα Ξυρών Χύδην Φορτίων»
Ο κ. Burgering είπε ότι η ανάκαμψη της παγκόσμιας οικονομίας θα συνεχιστεί με την Κίνα να οδηγεί το δρόμο. Η άποψη της ABN AMRO για την Κίνα είναι ότι τα πακέτα στήριξης έχουν τελειώσει και η κυβέρνηση παίρνει τώρα σοβαρά μέτρα για να «ηρεμήσει» την οικονομία, ενώ ο κεντρικός οικονομικός στόχος της φέτος είναι να κατευνάσουν την οικονομία, ιδίως μέσω του επιπέδου των πάγιων επενδύσεων στις κατασκευές.

Έγιναν συζητήσεις στρογγυλής τραπέζης για τα ακόλουθα θέματα:

• «Ναυτιλία & Κεφαλαιαγορές» 
- Συντονιστής: κ. Alaric Nightingale, Shipping Reporter, Bloomberg News
-Συνομιλητές: κ. Harry Wong, Managing Director, Knight Capital Markets, κ. Philippe Chryssicopoulos, Director, Head of Shipping EMEA, Bank of America Merrill Lynch, κ. Στράτος
Χατζηγιάννης, Investment Director, NBGΙ Private Equity Ltd και κ. Konstantin Driker, Managing Director, Sunrise Capital Markets

Ο κ. Στράτος Χατζηγιάννης, Investment Director στην NGBI Private Equity επεσήμανε ότι η άντληση κεφαλαίων από πλοιοκτήτες με δημόσιες εγγραφές στο Λονδίνο δεν αναμένεται να πραγματοποιηθούν σύντομα. Ανέφερε ότι «Στο Χρηματιστήριο του Λονδίνου υπάρχουν τρεις εισηγμένες Ελληνικές ναυτιλιακές εταιρίες, χωρίς να υπάρχει άμεση προοπτική εισαγωγής νέων. Η αγορά δεν είναι πολύ ρευστή και οι πλοιοκτήτες πιστεύουν ότι το Λονδίνο υποτιμά τις ναυτιλιακές εταιρείες σε σύγκριση με τις ΗΠΑ». Επιπλέον, πιστεύει ότι αρκετοί πλοιοκτήτες θα προτιμούσαν να εισαχθούν στο Λονδίνο και όχι στις ΗΠΑ, αλλά δεν τους αρέσει η έλλειψη ρευστότητας και κάλυψης αναλυτών.

• «Ναυτιλία & Τραπεζικά Δάνεια» 
- Συντονιστής: κ. Μάνος Πελίδης, Senior Partner, Deloitte, Hadjipavlou, Sofianos & Cambanis S.A. 
- Συνομιλητές: κ. Joep Gorgels, Head Transportation West-Europe, ABN AMRO Bank, o, κ. Shreyas Chipalkatty, Director, EMEA Shipping , Citigroup και η κα. Έρη Τσιρώνη, Senior Vice President, Dry Bulk Shipping, DVB Bank SE Representative Office Greece
Η ναυτιλία έχει περάσει μια δύσκολη περίοδο, ωστόσο, ο τραπεζικός δανεισμός έχει καταστεί διαθέσιμος και πάλι, αλλά ως επί το πλείστον σε καλούς πελάτες με αυξημένα περιθώρια κέρδους και συγκεκριμένες κεφαλαιακές απαιτήσεις. Γενικά, οι τράπεζες κοιτούν να δανείζουν μεταξύ 60%-70% της αξίας.

• «Κλάδος Δεξαμενόπλοιων» 
- Συντονιστής: κ. Henry Curra, Head of Research, ACM Shipping Group plc (AIM: ACMG) 
- Συνομιλητές: κ. Nic Reardon Smith, Director, Research & Project Management, d’Amico International Shipping (MI: DIS), κ. Simon Chattrabhuti, Head of Tanker Research, ICAP Shipping, κ. Richard Moore, Chief Commercial Officer, Pyxis Maritime και κ. Laurent Bozzoni, Managing Director, Socatra
Το πάνελ επικεντρώθηκε στις μελλοντικές προοπτικές των κλάδων αργού φορτίου και δεξαμενόπλοιων. Τα MR (medium range) δεξαμενόπλοια αναμένονται να παραμείνουν η κινητήρια δύναμη στην αγορά μεταφορών προϊόντων χάρη στην ευελιξία τους να ανταποκριθούν στον ανασχηματισμό των παραδοσιακών εμπορικών δρόμων του MR, ιδιαίτερα στη περιφέρεια του Ατλαντικού. Τα προβλήματα που σχετίζονται με το μεγάλο όγκο παραγγελιών είναι γνωστά, αλλά αναφέρθηκε ότι ο τομέας θα μπορούσε να είναι πιθανότατα ο πρώτος που θα ανακάμψει από την τρέχουσα ύφεση, λόγω των συγκρατημένων παραγγελιών μετά την οικονομική κρίση του 2008 – μια στάση που δε τη συμμερίζονται οι επενδυτές στον τομέα αργού ακατέργαστου φορτίου.

• «Κλάδος Εμπορευματοκιβωτίων» 
- Συντονιστής: κ. Petter Hatlem, Joint Managing Partner & CFO, Lloyds Chartering, Lloyds Containership Pool
-Συνομιλητές: Δρ. Γιάννης Κούστας, Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος, Danaos Corporation (NYSE: DAC), κ. Γιάννης Δράγνης, Εμπορικός Διευθυντής, Goldenport Holdings (LSE:GPRT), κ. Kevin Kennedy, Director, Synergy Marine και κ. Claes Devantier, Senior Vice President, Maersk Broker K/S, Copenhagen, Denmark
Το πάνελ ήταν ιδιαίτερα αισιόδοξο για τις προοπτικές των μεγάλων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και αναμένει τον κλάδο να παρουσιάσει ελκυστικές ευκαιρίες στο σύντομο μέλλον. Αν και η αγορά αναμένεται να είναι πιο ασταθής και δύσκολη την επόμενη χρονιά, λόγω της παράδοσης νέων πλοίων, το πάνελ πιστεύει πως η μακροπρόθεσμη προοπτική ανάπτυξης του κλάδου παραμένει ελκυστική.

• «Κλάδος Ξυρών Χύδην Φορτίων» 
- Συντονιστής: κ. Nigel Gardiner, Managing Director, Drewry Shipping Consultants 
- Συνομιλητές: κ. Γιάννης Δράγνης, Εμπορικός Διευθυντής, Goldenport Holdings (LSE:GPRT), κ. Αναστάσιος Παντελιάς, Εμπορικός Διευθυντής , Hellenic Carriers (AIM: HCL) και κ. Dale Ploughman, Διευθύνων Σύμβουλος, Seanergy Maritime Corp Holdings (NASDAQ: SHIP)
Το πάνελ συμφώνησε ότι το 2010 ήταν μια ακόμη χρονιά που η αγορά ξεπέρασε τις προσδοκίες και ότι οι προβλέψεις στην αρχή του έτους ήταν αρνητικές. Υπήρξε μια ισχυρή ανάκαμψη του εμπορίου αγαθών όπως τα μεταλλεύματα άνθρακα και χάλυβα. Η Ρωσική απαγόρευση στις εξαγωγές σιταριού για παράδειγμα, έδωσε θετική ώθηση στον τομέα ξηρού χύδην φορτίων. Το σημαντικό είναι ότι η αγορά μεγάλων πλοίων θα συνεχίσει να είναι ασταθής και εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την Κινέζική ζήτηση εισαγωγής ξηρών χύδην υλικών – πρώτων υλών.

• «Συγχωνεύσεις & Εξαγορές, Ενοποιήσεις, Ευκαιρίες Ανάπτυξης & Επένδυσης στις Σημερινές Ναυτιλιακές Αγορές» 
- Συντονιστής: κ. Tony Edwards, Partner, Corporate Finance, Stephenson Harwood 
- Συνομιλητές: κ. Perry van Echtelt, Managing Director, Corporate Finance & Capital Markets, ABN AMRO, Dr. Martin Stopford, Managing Director, Clarksons (LSE: CKN) και κ. Henrik Lund Dal, Partner & Group CFO, Clipper Group A/S

Το πάνελ που αναφέρθηκε στην «υγεία» του κλάδου ήταν σχετικά απαισιόδοξο. Παρά το γεγονός ότι δεν αναμένονται μαζικές πωλήσεις προβληματικών στόλων, θα υπάρξουν μεμονωμένοι πλοιοκτήτες που θα βρεθούν υπό πίεση. Το μέγεθος των παραγγελιών και η αυξάνουσα ανυπομονησία των τραπεζών σε συνδυασμό με τη μειωμένη πρόσβαση σε κεφάλαια με ελκυστικούς όρους καθώς και η συνεχής χειραγώγηση των αγορών από την Κίνα θα μπορούσαν να κάνουν ορισμένους ιδιοκτήτες να κινδυνεύσουν, ιδίως εκείνους που
δημιούργήσαν ακριβούς στόλους ξηρών φορτίων όταν η αγορά ήταν στην κορυφή το 2008. Το πάνελ τόνισε ότι οι πλοιοκτήτες, όπως και οι χρηματοδότες και επενδυτές, πρέπει να υιοθετήσουν μακροπρόθεσμο ορίζοντα δεδομένου του σημαντικού και αναντικατάστατου ρόλου που διαδραματίζει η ναυτιλία στην παγκόσμια οικονομία και το εμπόριο.

Το Συνέδριο διοργανώνεται από την Capital Link, εταιρία συμβούλων Επενδυτικής Επικοινωνίας και Επενδυτικών Σχέσεων με έδρα τη Νέα Υόρκη, που μεταξύ άλλων εξειδικεύεται στο χώρο της ναυτιλίας, συνεργαζόμενη με την πλειονότητα των ναυτιλιακών εταιριών εισηγμένων στα Χρηματιστήρια της Ευρώπης και Αμερικής.

Παγκόσμιος Μέγας Χορηγός του Συνεδρίου είναι η ABN AMRO Bank N.V., ενώ οι Knight Capital Group (NYSE: KCG) και DVB Bank είναι Παγκόσμιοι Χρυσοί Χορηγοί, και η Deloitte Hadjipavlou Sofianos & Cambanis είναι ο Παγκόσμιος Αργυρός Χορηγός των Συνεδρίων.

Επιπλέον οι Alphaliner, Charles Stanley Securities, Goldenport Holdings Inc (LSE: GPRT), Holman Fenwick Willan LLP, Sunrise Securities Corp και Stephenson Harwood είναι Εταιρικοί Χορηγοί του Συνεδρίου. Υποστηρικτής Χορηγός είναι η Marshall Islands Registry.

Οι φετινοί Διεθνείς Media Partners περιλαμβάνουν τους Digital Ship, Fairplay, The Maritime Executive, Ship to Shore, Tradewinds και Worldoils.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v