ΔΑΑ: Με μείωση κίνησης θα κλείσει το 2010

Με μείωση της επιβατικής κίνησης σε ποσοστό της τάξης του 4% υπολογίζει η διοίκηση του Διεθνούς Αερολιμένα της Αθήνας ότι θα κλείσει το 2010.

  • της Μάρως Τσαντήλα
ΔΑΑ: Με μείωση κίνησης θα κλείσει το 2010
Με μείωση της επιβατικής κίνησης σε ποσοστό της τάξης του 4% υπολογίζει η διοίκηση του Διεθνούς Αερολιμένα της Αθήνας ότι θα κλείσει το 2010.

Από τα έως τώρα διαθέσιμα στοιχεία προκύπτει ότι μέχρι το εννεάμηνο Ιανουαρίου - Σεπτεμβρίου η κίνηση του αεροδρομίου Ελευθέριος Βενιζέλος μειώθηκε κατά 3,8% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του προηγούμενου έτους. Η μείωση αυτή κατά κύριο λόγο είναι απόρροια της υποχώρησης της κίνησης εσωτερικού, ενώ αντίθετα ισχυρότερες αντοχές καταγράφει η κίνηση εξωτερικού.

Η διοίκηση του αερολιμένα θεωρεί φυσιολογική αυτήν την υποχώρηση, με δεδομένη τη σοβαρή οικονομική κρίση που υποχρεώνει τους καταναλωτές σε μείωση των ταξιδιωτικών δαπανών τους, ενώ σημαντική είναι και η επίπτωση στην κίνηση από την αναδιάρθρωση του δικτύου εσωτερικού στην οποία προχωρούν οι ελληνικές αεροπορικές εταιρίες.

Δεν αλλάζουν οι χρεώσεις

Από την πλευρά της διοίκησης του αεροδρομίου Ελ. Βενιζέλος διευκρινίζεται ότι δεν προτίθεται να προχωρήσει σε αλλαγές στο μοντέλο χρεώσεων που εφαρμόζει και το οποίο πολλές φορές έχει κατηγορηθεί για τις υψηλές τιμές του. Όπως επισημαίνεται με έμφαση από τους αρμοδίους, ο στόχος του Διεθνούς Αερολιμένα είναι η προσέλκυση εταιριών που έχουν σκοπό να επενδύσουν και να παραμείνουν για χρόνια και όχι η έλευση εταιριών οι οποίες «ζητούν ακόμη και επιδότηση της μακαρονάδας που σερβίρουν», όπως σημειώνεται χαρακτηριστικά.

Η απάντηση στα σχόλια περί ακριβού αεροδρομίου είναι ότι το αεροδρόμιο της Αθήνας δεν είναι ακριβό αν ληφθούν υπόψη οι υπηρεσίες που παρέχει στις αεροπορικές εταιρίες, οι οποίες όλα τα χρόνια της λειτουργίας του το αναδεικνύουν μεταξύ των κορυφαίων αεροδρομίων στον κόσμο. Επιπλέον, σημειώνεται ότι το πρόγραμμα κινήτρων που ισχύει δίνει την ευκαιρία σε αεροπορικές εταιρίες οι οποίες θέλουν να πετάξουν στη χώρα μας την πρώτη τριετία να το κάνουν με εξαιρετικά ευνοϊκούς όρους.

Έρχεται ο σύμβουλος

Εν τω μεταξύ, πιθανώς μέσα στον μήνα θα ανακοινωθεί από το υπουργείο Οικονομικών η πρόσληψη συμβούλου για την αποκρατικοποίηση του αεροδρομίου. Ο αρχικός στόχος ήταν ο ορισμός του συμβούλου να έχει προχωρήσει μέσα στον Οκτώβριο, ωστόσο αυτό δεν κατέστη εφικτό.

Η κυβέρνηση προτίθεται να διαπραγματευτεί με τη γερμανική εταιρία Hoctief τη χρονική επέκταση της σύμβασης και εφόσον υπάρξει συμφωνία σε αυτό το κομμάτι, οι δύο πλευρές είναι πιθανό να προχωρήσουν σε από κοινού διάθεση ποσοστού του ΔΑΑ είτε σε άλλον μέτοχο είτε στο χρηματιστήριο.

Αναμένεται ανάθεση για το φωτοβολταϊκό

Επίσης, έως το τέλος του έτους ή στις αρχές του επόμενου αναμένεται η ανάθεση του έργου για την εγκατάσταση του φωτοβολταϊκού πάρκου που σχεδιάζει να υλοποιήσει ο αερολιμένας με στόχο να καλύψει περίπου 30% των ενεργειακών αναγκών του.

Το σχέδιο, που έχει προσελκύσει μεγάλο επιχειρηματικό ενδιαφέρον, προβλέπει τη δημιουργία ενός από τα μεγαλύτερα φωτοβολταϊκά πάρκα που έχουν δημιουργηθεί σε ευρωπαϊκά αεροδρόμια και το μεγαλύτερο του είδους στη χώρα μας. Η μονάδα θα είναι ισχύος 8,02 μεγαβάτ (MW), θα αναπτυχθεί σε έκταση 120 στρ. και υπολογίζεται ότι θα καλύψει το 1/3 των ετήσιων ενεργειακών αναγκών του αεροδρομίου.

Η λειτουργία του φωτολταϊκού πάρκου, που αναμένεται να ξεκινήσει περίπου έναν χρόνο μετά την ανάθεση του έργου, θα έχει ως αποτέλεσμα να μειωθεί σημαντικά η έκλυση ρυπογόνων ουσιών που συμβάλλουν στην ενίσχυση του φαινομένου του θερμοκηπίου.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v