Έρχονται τα συνεταιρικά – ιδιωτικά ΚΤΕΟ

Την απελευθέρωση, τρόπον τινά, του επαγγέλματος των ΚΤΕΟ προβλέπει το σχέδιο νόμου του υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων για την οδική ασφάλεια του οποίου η ψήφιση προχωρά αυτές τις ημέρες από την Βουλή.

  • της Μάρως Τσαντήλα
Έρχονται τα συνεταιρικά – ιδιωτικά ΚΤΕΟ
Την απελευθέρωση, τρόπον τινά, του επαγγέλματος των ΚΤΕΟ προβλέπει το σχέδιο νόμου του υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων για την οδική ασφάλεια του οποίου η ψήφιση προχωρά αυτές τις ημέρες από την Βουλή.

Το σχέδιο νόμου δίνει τη δυνατότητα στους επισκευαστές οχημάτων να προχωρούν στην ίδρυση Συνεταιριστικών Ιδιωτικών ΚΤΕΟ, γεγονός που από τους επαγγελματίες του κλάδου ερμηνεύεται ως διόρθωση μιας στρέβλωσης σε βάρος των πολύ μικρών και μικρών επιχειρηματιών που δραστηριοποιούνται στο χώρο της επισκευής και συντήρησης οχημάτων καθώς ουσιαστικά δεν είχαν το δυνατότητα επεκτείνουν την δραστηριότητα τους, να εκσυγχρονιστούν και να προχωρήσουν σε νέες επενδύσεις.

Η ισχύς εν τη ενώσει

Με επιστολή της προς τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Δ. Ρέππα η Γενική Συνομοσπονδία Επαγγελματιών Βιοτεχνών Εμπόρων Ελλάδας (ΓΣΕΒΕΕ) σημειώνει ότι η απαγόρευση ίδρυσης Ιδιωτικών Συνεταιριστικών ΚΤΕΟ από τους επιχειρηματίες του χώρου επισκευής και συντήρησης αυτοκινήτων που ίσχυε εως τώρα βρίσκονταν σε ευθεία σύγκρουση με τις κοινοτικές διατάξεις περί ανταγωνισμού.

Σύμφωνα με την ΓΣΕΒΕΕ η άρση αυτής της απαγόρευσης στην πράξη ενισχύει τον ανταγωνισμό, εναρμονίζεται δε και με την αρχή της «προτεραιότητας στις μικρές επιχειρήσεις» της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ενώ εκτιμάται ότι είναι δυνατόν να έχει σημαντικές θετικές επιδράσεις στους μικρομεσαίους επιχειρηματίες του κλάδου της επισκευής και συντήρησης οχημάτων οι οποίοι για πρώτη φορά θα έχουν δυνατότητα σύμπραξης για τη δημιουργία συνεργασιών και δικτύων.

Στην επιστολή της η ΓΣΕΒΕΕ καλεί τον κ. Ρέππα να προχωρήσει στην θεσμοθέτηση της συγκεκριμένης διάταξης και να μην υποχωρήσει στις πιέσεις «οργανωμένων συμφερόντων» που ζητούν την ακύρωσή της προβάλλοντας επιχειρήματα που σχετίζονται με την προστασίας της οδικής ασφάλειας και καταπολέμησης της αφού όπως σημειώνεται έως σήμερα, που οι επισκευαστές οχημάτων δεν είχαν τη δυνατότητα ίδρυσης ΙΚΤΕΟ ούτε οι όροι οδικής ασφάλειας δεν τηρούνταν όπως έπρεπε αλλά ούτε και η διαφθορά στην έκδοση των σχετικών πιστοποιητικών είχε αποφευχθεί.

Αλλαγές για καλύτερο έλεγχο

Το σχέδιο νόμου του υπουργείου Μεταφορών προωθεί σημαντικές αλλαγές στην λειτουργία των ΚΤΕΟ προκειμένου αυτή να γίνει περισσότερο αποτελεσματική αφού, σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία, με το υφιστάμενο καθεστώς περίπου το 40% των οχημάτων, δηλαδή 2,7 εκατομμύρια αυτοκίνητα δεν έχουν ελεγχθεί από ΚΤΕΟ, με αποτέλεσμα, πέραν των αυτονόητων συνεπειών σε επίπεδο οδικής ασφάλειας, να είναι πολύ σημαντικές και οι επιπτώσεις στο οικονομικό επίπεδο αφού η απώλεια για το δημόσιο υπολογίζεται σε περίπου 14 εκατομμύρια ευρώ, αν υπολογίσει κανείς το παράβολο των 40 ευρώ για τον έλεγχο και των 9 ευρώ για την κάρτα καυσαερίου.

Το νομοσχέδιο μεταξύ άλλων προβλέπει ότι :

- Για την ανανέωση ή έκδοση του ασφαλιστηρίου ο ιδιοκτήτης είναι υποχρεωμένος να προσκομίσει την κάρτα Ελέγχου ΚΤΕΟ.

- Επίσης, για να περάσει ένα όχημα από ΚΤΕΟ, ο ιδιοκτήτης πρέπει να επιδείξει το ασφαλιστήριο.

- Για τα περίπου 1,4 εκατομμύρια δίκυκλα και τρίκυκλα θεσπίζεται Κάρτα Ελέγχου Θορύβου ΚΕΘ.

- Το πρόστιμο για όσους δεν έχουν ΚΕΘ ορίζεται στα 150 ευρώ.

- Μειώνεται από 400 σε 50 ευρώ το πρόστιμο για όσους δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ, στην περίπτωση που ο οδηγός οχήματος που εντοπίστηκε χωρίς το δελτίο τεχνικού ελέγχου, το προσκομίσει σε διάστημα 10 ημερών.

Το νομοσχέδιο θεσπίζει και κανόνες για τη διαπίστευση των δημόσιων ΚΤΕΟ τα οποία εάν δεν προσαρμοστούν εντός συγκεκριμένου χρονικού διαστήματος θα υποχρεωθούν σε διακοπή της λειτουργίας τους.

Αέρια καύσιμα

Τέλος με το ίδιο σχέδιο νόμου προβλέπονται και αλλαγές στη τη διαδικασία ίδρυσης συνεργείων ή πρατηρίων αερίων καυσίμων, που κερδίζουν όλο και μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς με ανταγωνιστικό πλεονέκτημα την χαμηλότερη τιμή έναντι της βενζίνης και του πετρελαίου.

Για τη λειτουργία των πρατηρίων ορίζεται γενικός περιορισμός της απόστασης των πρατηρίων υγρών καυσίμων μεταξύ τους στα 50 μέτρα, ενώ σε ίδια απόσταση ορίζεται και ο περιορισμός της λειτουργίας πρατηρίων από χώρους συνάθροισης του κοινού άνω των 50 ατόμων. Επίσης, τα πρατήρια που λειτουργούν σήμερα σε ισόγεια κτιρίων θα πρέπει να απομακρυνθούν εντός 12ετίας.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v