Δεκαεπτά ΔΕΚΟ στην "κλίνη του Προκρούστη"

Η τρόικα πιέζει για μέτρα "προσαρμογής" στα χνάρια του ΟΣΕ και βάζει στην "κλίνη του Προκρούστη" 17 ΔΕΚΟ και φορείς του Δημοσίου, μεταξύ των οποίων ΕΡΤ, ΕΟΤ, αστικές συγκοινωνίες, αμυντικές βιομηχανίες.

Δεκαεπτά ΔΕΚΟ στην κλίνη του Προκρούστη
Στην κλίνη του Προκρούστη τοποθετεί η τρόικα 17 ΔΕΚΟ και φορείς του δημόσιου τομέα, μεταξύ των οποίων η ΕΡΤ, ο ΕΟΤ, το μετρό, το τραμ, οι σιδηρόδρομοι, οι αστικές συγκοινωνίες, οι αμυντικές βιομηχανίες, ακόμη και φορείς που παρέχουν εξειδικευμένες υπηρεσίες στο Δημόσιο, όπως η ΜΟΔ και η ΚτΠ Α.Ε., σύμφωνα με δημοσίευμα της «Ελευθεροτυπίας».

Όπως αναφέρεται, πρόκειται για εταιρίες του ευρύτερου Δημοσίου που πλέον εντάχθηκαν στο έλλειμμα και έτσι η τρόικα μπορεί να επιβάλει μέτρα «προσαρμογής» κατά το πρότυπο του ΟΣΕ.

Μόνο το 2009 προκλήθηκε αύξηση ελλείμματος κατά 1,75 δισ. ευρώ και χρέους κατά 18 δισ. ευρώ με την ένταξη των οργανισμών αυτών. Μάλιστα, ακόμη υπάρχει κίνδυνος να εκτροχιαστεί εκ νέου ο προϋπολογισμός του 2010, γιατί και η νέα πρόβλεψη (έλλειμμα 9,4%) στηρίζεται σε «άνοιγμα» των 17 φορέων ύψους μόνο 700 εκατ. ευρώ, ποσό που είναι δύσκολα επιτεύξιμο σύμφωνα με αρμόδια στελέχη.

Τα ίδια στελέχη αναφέρουν ότι υπάρχει μία μεγάλη «αδικία». Με βάση στοιχεία που ανακοίνωσε χθες η στατιστική αρχή (ΕΛΣΤΑΤ), οι συγκεκριμένες εταιρίες αποτελούν τη βασική αιτία εκτόξευσης ελλείμματος και χρέους, μετά τον νέου τύπου εξονυχιστικό έλεγχο στα δημοσιονομικά που ξεκίνησε η Eurostat από την Ελλάδα.

Ωστόσο, συνεχίζουν, πρόκειται για έλεγχο που δεν είναι καθόλου βέβαιο ότι διεξάγεται στις υπόλοιπες χώρες ανά την Ε.Ε. Δηλαδή ενδεχομένως σε άλλα κράτη οι ανάλογες ΔΕΚΟ δεν «μετράνε» στο έλλειμμα, τη στιγμή όπου η κυβέρνηση πιέζεται να προχωρήσει σε δραστικές μεταρρυθμίσεις στους 17 φορείς χωρίς να υπάρχει μεταβατική περίοδος.

Εξηγούν ότι ίσως δεν ήταν τυχαία η πρόσφατη πρόταση του διοικητή της ΤτΕ περί συγχώνευσης των κρατικών καναλιών, αλλά και οι διαδοχικές κοινοποιήσεις στοιχείων από το υπουργείο Οικονομικών περί υψηλού μισθολογικού κόστους σε ΔΕΚΟ.

Οι φορείς «μπήκαν» στο έλλειμμα με βάση τον εξής κανόνα: αν ο τζίρος τους δεν ξεπερνά το μισό του ενεργητικού τους θεωρούνται δημόσιος τομέας. Αν στο μέλλον και άλλοι πληρούν τα ίδια κριτήρια θα ενταχθούν επίσης.


Ποιοι είναι οι 17 φορείς

Αττικό Μετρό

Ειδικό Ταμείο Εφαρμογής Ρυθμιστικών και Πολεοδομικών Σχεδίων (ΕΤΕΡΠΣ)

Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα Α.Ε. (ΕΑΣ)

Ελληνικές Γεωργικές Ασφαλίσεις (ΕΛΓΑ)

Ελληνική Ραδιοφωνία Τηλεόραση Α.Ε. (ΕΡΤ)

Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού (ΕΟΤ)

Εταιρία Θερμικών Λεωφορείων (ΕΘΕΛ)

Εταιρία Λειτουργίας Σιδηροδρόμων Α.Ε. (ΤΡΑΙΝΟΣΕ)

Ηλεκτρικοί Σιδηρόδρομοι Αθηνών - Πειραιώς (ΗΣΑΠ)

Ηλεκτροκίνητα Λεωφορεία Περιοχής Αθηνών - Πειραιώς (ΗΛΠΑΠ)

Ηλεκτρομηχανική Κύμης ΕΠΕ

Κέντρο Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων (ΚΕΕΛΠΝΟ)

Κοινωνία της Πληροφορίας Α.Ε. (ΚτΠ)

Μονάδα Οργάνωσης και Διαχείρισης Αναπτυξιακών Προγραμμάτων Α.Ε. (ΜΟΔ)

Οργανισμός Πληρωμών και Ελέγχου Κοινοτικών Ενισχύσεων Προσανατολισμού και Εγγυήσεων (ΟΠΕΚΕΠΕ)

Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδος (ΟΣΕ)

Τραμ Α.Ε.


ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v