Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Το 2011 η απόφαση για εμπορευματικό στο Θριάσιο

Έως τις 27 Ιανουαρίου 2011 παρατείνεται η καταληκτική ημερομηνία κατάθεσης δεσμευτικών προσφορών για το εμπορευματικό στο Θριάσιο. Οι ενδιαφερόμενοι επενδυτές ζητούν μείωση της συμμετοχής της ΓΑΙΑΟΣΕ.

  • της Μάρως Τσαντήλα
Το 2011 η απόφαση για εμπορευματικό στο Θριάσιο
Δεν έχουν τέλος οι καθυστερήσεις και οι αναβολές στην εν εξελίξει διαγωνιστική διαδικασία για το έργο της κατασκευής και λειτουργίας του εμπορευματικού κέντρου ιδιωτών στο Θριάσιο Πεδίο.

Ένα από τα μεγάλα επενδυτικά έργα, στρατηγικής σημασίας, μέσω του οποίου η κυβέρνηση ευελπιστεί ότι θα απεμπλακούν σημαντικές επενδύσεις, θα έχει επιπλέον καθυστέρηση καθώς η καταληκτική ημερομηνία κατάθεσης των δεσμευτικών προσφορών που έληγε την ερχόμενη Δευτέρα, παρατείνεται κατά δύο μήνες, και τοποθετείται πλέον στις 27 Ιανουαρίου του 2011.

Πρόκειται για έναν διαγωνισμό που το αρμόδιο υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων ανακοίνωσε την περασμένη άνοιξη με τυμπανοκρουσίες υποστηρίζοντας ότι αυτή τη φορά δεν θα παρουσιάζονταν τα προβλήματα που καθυστέρησαν την δημιουργία ενός σύγχρονου εμπορευματικού κέντρου επί δεκαετίες.

Ωστόσο τα πράγματα δεν εξελίχθηκαν με τον τρόπο που υπολόγιζε το αρμόδιο υπουργείο και η ΓΑΙΑΟΣΕ, για τέταρτη φορά, οδηγήθηκε στην απόφαση να παρατείνει την καταληκτική ημερομηνία κατάθεσης των δεσμευτικών προσφορών προκειμένου να δοθούν επαρκείς και πλήρεις απαντήσεις στην πλειάδα των ερωτήσεων που κατατέθηκαν από την πλευρά των ενδιαφερόμενων εταιρειών και ενόψει της επικείμενης έκδοσης τευχών μεταβολών του διαγωνισμού, μετά από αλλαγές που προτάθηκαν από τους ενδιαφερόμενους.

Όπως αναφέρουν πληροφορίες η κατάθεση δεσμευτικών προσφορών οδηγήθηκε αναβολή λόγω των ενστάσεων γύρω από τις προδιαγραφές του διαγωνισμού, από κατασκευαστικές εταιρείες και εταιρείες logistics.

Ζητούν μείωση της συμμετοχής της ΓΑΙΑΟΣΕ

Συγκεκριμένα οι ενδιαφερόμενοι επενδυτές φέρονται να ζητούν αλλαγές σε βασικά σημεία του διαγωνισμού όπως την επιμήκυνση των χρονοδιαγραμμάτων υλοποίησης του εμπορευματικού κέντρου (το οποίο χωρίζεται σε τρεις περιόδους), την μείωση του ποσοστού της ΓΑΙΑΟΣΕ στο κοινοπρακτικό σχήμα εκμετάλλευσης του έργου (σύμφωνα με τις έως τώρα προβλέψεις θα είναι στο 15%), αλλά και τη μείωση σειράς δεσμεύσεων του αναδόχου, με στόχο να καταστεί ευκολότερος ο τραπεζικός δανεισμός.

Ενδεικτικές των αλλαγών που ζητούνται είναι οι δηλώσεις του διευθύνοντος συμβούλου του ΟΛΠ κ. Ανωμερίτη, ο οποίος αναφερόμενος στον σχεδιασμό του υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων τόνισε ότι "στους διαγωνισμούς το βάρος πρέπει να δίδεται στους χρήστες και όχι στις κατασκευές".

Βεβαίως είναι άγνωστο ποιες από τις αλλαγές αυτές θα γίνουν δεκτές ωστόσο αξίζει στο σημείο αυτό να αναφέρουμε ότι, μετά από προτάσεις των ενδιαφερόμενων εταιρειών, ήδη έχουν γίνει σημαντικές τροποποιήσεις στα όσα αρχικώς προέβλεπε ο διαγωνισμός και δεν αποκλείεται να γίνουν ακόμη περισσότερες στη συνέχεια.

Αρχικό ενδιαφέροντος για το εμπορευματικό κέντρο του Θριασίου εκδήλωσαν περισσότερες από 30 εταιρείες, μεταξύ αυτών και η κινεζική Cosco, αλλά και μεγάλοι γαλλικοί και γερμανικοί ομίλοι ενώ σημαντικό ήταν και το ενδιαφέρον από την ελληνική αγορά κατασκευαστικών εταιρειών και εταιρειών logistics.

Το έργο, προϋπολογισμού 150 εκατ. ευρώ (κατασκευαστικό κόστος), αναφέρεται στην παραχώρηση του εμπορευματικού κέντρου για 40 χρόνια. Ο διαγωνισμός πραγματοποιείται σε μία φάση με κριτήριο κατακύρωσης τη μεγαλύτερη οικονομική προσφορά.

Να σημειωθεί ότι η ΕΡΓΟΣΕ προτίθεται να προκηρύξει διαγωνισμό για τον εμπορευματικό σταθμό του ΟΣΕ, ο οποίος θα δημιουργηθεί σε έκταση δίπλα στο εμπορευματικό κέντρου. Η προκήρυξη του έργου αναμένεται να γίνει εντός διμήνου, με προϋπολογισμό 120 εκατ. ευρώ και συγχρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ.

Ο σταθμός αυτός, ο οποίος θα χρησιμοποιείται αμιγώς από τον ΟΣΕ, θα επιτρέψει την συγκέντρωση δραστηριοτήτων του ΟΣΕ που αφορούν στη συντήρηση και σήμερα βρίσκονται διασκορπισμένες σε πολλές περιοχές.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v