Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Τελευταία η Αθήνα ως επιχειρηματικός προορισμός

Τελευταία κατατάσσεται η Αθήνα μεταξύ 36 μεγάλων πόλεων της Ευρώπης για την εγκατάσταση επιχείρησης, σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε η εταιρία Cushman & Wakefield.

Τελευταία η Αθήνα ως επιχειρηματικός προορισμός
Τελευταία κατατάσσεται η Αθήνα μεταξύ 36 μεγάλων πόλεων της Ευρώπης για την εγκατάσταση επιχείρησης, σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε η εταιρία Cushman & Wakefield και η οποία παρουσιάστηκε κατά τη συνεδρίαση των προέδρων και γενικών διευθυντών της λέσχης των 10 μεγαλύτερων Επιμελητηρίων της Ευρώπης που πραγματοποιήθηκε στο Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Αθηνών.

Η έρευνα επικεντρώνεται στην αναγνώριση εκείνων των πόλεων οι οποίες δημιουργούν το κατάλληλο επενδυτικό περιβάλλον για τις επιχειρήσεις, σε ευρωπαϊκό και παγκόσμιο επίπεδο. Στην έρευνα λαμβάνουν μέρος οι μεγαλύτερες επιχειρήσεις της Ευρώπης, απαντώντας σε βασικά ζητήματα τα οποία λαμβάνονται υπ’ όψιν όταν εξετάζονται νέες περιοχές εγκατάστασης.

Τα αποτελέσματα της έρευνας ευνοούν περισσότερο τις πόλεις της βόρειας και δυτικής Ευρώπης, καθώς επίσης και πόλεις της νότιας Αμερικής και της Ασίας, τοποθετώντας, σε πολλές περιπτώσεις, την Αθήνα στις τελευταίες θέσεις της κατάταξης.

Οι πόλεις που ευνοούν περισσότερο την επιχειρηματικότητα είναι το Λονδίνο, το Παρίσι και η Φρανκφούρτη, ακολουθούμενες από τις Βρυξέλλες και τη Βαρκελώνη. Το Ντίσελντορφ εμφανίζεται για πρώτη φορά στην πρώτη δεκάδα, ενώ η Βιέννη είναι η πόλη η οποία πραγματοποίησε τη μεγαλύτερη βελτίωση από όλες τις υπό εξέταση πόλεις κατά το προηγούμενο έτος. Η Αθήνα βρίσκεται στην 36η θέση της κατάταξης για το 2010, παρότι συγκέντρωσε το ίδιο ποσοστό με το προηγούμενο έτος κατά το οποίο βρισκόταν στην 34η θέση.

Στις αρχές της δεκαετίας του '90, η Αθήνα βρισκόταν στην 22η θέση της ίδιας κατάταξης. Όμως, σε αυτό το σημείο πρέπει να επισημανθεί το γεγονός ότι, κατά περιόδους, η εταιρία Cushman & Wakefield προσθέτει καινούργιες πόλεις στην έρευνά της, μεταβάλλοντας τις θέσεις κατάταξης και καθιστώντας τον ανταγωνισμό πιο έντονο.

Οι βασικοί παράγοντες στην επιλογή περιοχής - πόλης εγκατάστασης, οι οποίοι επισημάνθηκαν από τα μεγάλα στελέχη των επιχειρήσεων που έλαβαν μέρος στην έρευνα, είναι οι εξής: "Ευκολία Πρόσβασης στις Αγορές και στους Καταναλωτές" (η Αθήνα στην 33η θέση), "Διαθεσιμότητα Καταρτισμένου Προσωπικού" (η Αθήνα στην 36η θέση), "Κόστος Προσωπικού" (η Αθήνα στην 8η θέση), "Ποιότητα των Τηλεπικοινωνιών" (η Αθήνα στην 30ή θέση), "Μεταφορικές Διασυνδέσεις με άλλες Πόλεις και Διεθνώς" (η Αθήνα στην 27η θέση), "Ευκολία Μετακινήσεων Μέσα στην Πόλη" (η Αθήνα στην 36η θέση), "Ομιλούμενες Γλώσσες" (η Αθήνα στην 35η θέση), "Σχέση Ποιότητας και Τιμής των Εγκαταστάσεων" (η Αθήνα στην 22η θέση), "Διαθεσιμότητα Χώρου Εγκατάστασης" (η Αθήνα στην 30ή θέση), "Διάθεση που Δημιουργείται από την Κυβέρνηση" (η Αθήνα στην 27η θέση), "Ποιότητα Ζωής" (η Αθήνα στην 30ή θέση) και "Απελευθέρωση από τη Ρύπανση" (η Αθήνα στην 29η θέση).

Επιπλέον, η Αθήνα συγκέντρωσε μόλις 16% ως ποσοστό σχετικά με το πόσο καλά ξέρουν οι επιχειρήσεις κάθε μία από τις πόλεις, μόλις 1% σχετικά με το ποιες πόλεις καταβάλλουν τις μεγαλύτερες προσπάθειες για βελτίωση και μόλις 13 από τις 500 επιχειρήσεις σκοπεύουν να εγκατασταθούν στην Αθήνα τα επόμενα 5 χρόνια.

Σε επτά από τους δώδεκα αυτούς παράγοντες το Λονδίνο κατατάσσεται στην πρώτη θέση.

Η Βαρσοβία ξαναβρίσκεται στην πρώτη θέση όσον αφορά στον παράγοντα "Κόστος Προσωπικού".

Το Λιντς διατηρεί την πρώτη θέση στην κατάταξη "Σχέση Ποιότητας και Τιμής των Εγκαταστάσεων".

Το Δουβλίνο έρχεται πρώτο στην κατάταξη "Διάθεση που Δημιουργείται από την Κυβέρνηση".
Η Βαρκελώνη και το Δουβλίνο κατέχουν τις πρώτες θέσεις στην κατάταξη "Ποιότητα Ζωής" και "Διαθεσιμότητα Χώρου Εγκατάστασης" αντίστοιχα.

Τέλος, η Στοκχόλμη ανεβαίνει δύο θέσεις, για να βρεθεί στην πρώτη, στην κατηγορία "Απελευθέρωση από τη Ρύπανση".

Στη συνέχεια, ως παράγοντες οι οποίοι είναι πιθανό να έχουν τις σημαντικότερες επιπτώσεις στις επιχειρήσεις επισημαίνονται κυρίως οι "Ευκαιρίες από Αναδυόμενες Αγορές για Προϊόντα και Υπηρεσίες", ενώ η υπογεννητικότητα κατατάσσει τον παράγοντα "Δημογραφική Μεταβολή και Ανανέωση Εργατικού Δυναμικού" στη δεύτερη θέση της κατάταξης.

Σε ένα χρονικό φάσμα πέντε ετών, οι επιχειρήσεις ευελπιστούν να επεκταθούν περαιτέρω στην Ευρώπη, με τις χώρες - πόλεις οι οποίες βρίσκονται στις κεντρικές και ανατολικές περιοχές να παραμένουν οι πιο δημοφιλείς προορισμοί. Όσον αφορά στην παγκόσμια επέκταση των επιχειρήσεων, οι επιχειρησιακοί σύμβουλοι δίνουν μεγαλύτερη βαρύτητα στις Βραζιλία, Ρωσία, Ινδία και Κίνα (BRIC economies), με τη Σαγκάη, το Νέο Δελχί, το Σάο Πάολο, το Πεκίνο και τη Μαμπάη (Βομβάη) να συμπληρώνουν την πρώτη πεντάδα.

Ολοκληρώνοντας, και γι’ αυτήν τη χρονιά οι πιο δημοφιλείς πόλεις της Ευρώπης παραμένουν οι ίδιες με το προηγούμενο έτος, με τις μεταβολές να εστιάζονται κυρίως στις ενέργειες για βελτίωση που καταβάλλει η κάθε μία από τις πόλεις της κατάταξης, ενώ παρατηρούνται εναλλαγές των θέσεων κυρίως μετά την πρώτη δεκάδα.

Κατά την παρουσίαση της έκθεσης, ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Αθηνών, κ. Κων. Μίχαλος, επισήμανε: "Το ΕΒΕΑ επανειλημμένα, ως σύμβουλος της εκάστοτε κυβέρνησης σε ζητήματα οικονομίας και αγοράς, έχει υποβάλει σειρά προτάσεων προκειμένου να επιτευχθεί η βελτίωση της ανταγωνιστικότητας των επιχειρήσεων.

Πρόσφατα υπέβαλε 12 προτάσεις που εστιάζουν κυρίως στην άρση των αντικινήτρων για την εγκατάσταση των επιχειρήσεων στην Αθήνα και γενικότερα στην Ελλάδα, ενώ προσφάτως έχει καλέσει και τον νεοεκλεγέντα περιφερειάρχη και τους δημάρχους σε συνεργασία με την κεντρική κυβέρνηση και τον επιχειρηματικό κόσμο να αξιοποιήσουν τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της πρωτεύουσας για την προσέλκυση επενδύσεων".

****Το σύνολο της έρευνας για την επιχειρηματικότητα σε 36 ευρωπαΐκές πόλεις δημοσιεύεται στη δεξιά στήλη "Συνοδευτικό Υλικό".

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v