Αδειοδότηση κεραιών κινητής σε 4 μήνες

Εξαιρετικά φιλόδοξο είναι το στοίχημα που βάζει το υπουργείο Υποδομών, να μειώσει σε μόλις τέσσερις μήνες το διάστημα που απαιτείται για την έκδοση άδειας για την εγκατάσταση των κεραιών κινητής τηλεφωνίας.

  • της Μάρως Τσαντήλα
Αδειοδότηση κεραιών κινητής σε 4 μήνες
Εξαιρετικά φιλόδοξο είναι το στοίχημα που βάζει το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων να μειώσει σε μόλις τέσσερις μήνες το διάστημα που απαιτείται για την έκδοση άδειας για την εγκατάσταση των κεραιών κινητής τηλεφωνίας.

Το υπουργείο επιχειρεί να ικανοποιήσει ένα πάγιο αίτημα των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας που αντιμετωπίζουν πολλές φορές ανυπέρβλητα γραφειοκρατικά εμπόδια για την εγκατάσταση κεραιοσυστημάτων, με αποτέλεσμα ο μέσος χρόνος που απαιτείται για την παροχή μιας άδειας να φτάνει τα δύο χρόνια την ώρα που στις χώρες της ΕΕ απαιτείται το ? του χρόνου.

Οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας σημειώνουν ότι με τον τρόπο αυτόν εμποδίζονται σημαντικές επενδύσεις ενώ το μέγα μέρος των κεραιών που υπάρχουν στην χώρα σήμερα παραμένει χωρίς άδεια. Την στρέβλωση αυτή επιχειρεί να λύσει το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων με τις προβλέψεις που ενσωματώνει στο σχέδιο νόμου για τις ταχυδρομικές μεταφορές το οποίο παρουσιάστηκε χθες στο υπουργικό συμβούλιο από τον Δημήτρη Ρέππα.

Περιγράφοντας την προβληματική διαδικασία που ακολουθείται σήμερα με αποτέλεσμα να απαιτούνται δύο χρόνια για την αδειοδότηση ο κ. Ρέππα τόνισε ότι αυτό οφείλεται εν πολλοίς στο ότι οι αιτήσεις για την έκδοση της αντίστοιχης άδειας γίνεται κατά σειρά. Π.χ. πρώτα στην Ε.Ε.Τ.Τ. για χρήση συχνότητας και εν συνεχεία στην Ελληνική Επιτροπή Ατομικής Ενέργειας για τις εκπομπές ηλεκτρομαγνητικής ακτινοβολίας, στην Υ.Π.Α. για αντιμετώπιση κινδύνου παρεμβολών, στις Πολεοδομικές υπηρεσίες Δήμων και Περιφερειών και ακόμη στις κατά περίπτωση αρμόδιες υπηρεσίες για το περιβάλλον, τα αρχαία, τα δάση, τον αιγιαλό, κ.λπ. Εφεξής, σημείωσε, η διαδικασία αδειοδότησης θα εξελίσσεται ταυτοχρόνως σε κάθε αρμόδια υπηρεσία. Συγκεκριμένα, θα υποβάλλεται αίτηση στην Ε.Ε.Τ.Τ., η οποία εν συνεχεία θα αποστέλλει σε ηλεκτρονική μορφή τη σχετική αίτηση σε όλες τις κατά περίπτωση αρμόδιες αρχές για την έκδοση σχετικής άδειας εντός τεσσάρων μηνών.

Επιπλέον θεσπίζεται η υποχρέωση να γνωστοποιούνται στο Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων από τον κάθε πάροχο στοιχεία των δικτύων που εγκαθιστά, καθώς και από κάθε δημόσια αρχή που χορηγεί δικαιώματα διέλευσης. Δηλαδή, δημιουργείται ένα γεωγραφικό πληροφοριακό σύστημα για το σύνολο των υφιστάμενων δικτύων παροχής ηλεκτρονικών υπηρεσιών.

Το 2013 η απελευθέρωση της ταχυδρομικής αγοράς

Σε ότι αφορά την ταχυδρομική αγορά το εν λόγω σχέδιο νόμου προβλέπει την πλήρη απελευθέρωση της το 2013, τη διατήρηση των ΕΛΤΑ ως Παρόχου Καθολικής Υπηρεσίας μέχρι το 2028 και τη δημιουργία ταμείου επιδότησης της καθολικής.

Οι σημαντικότερες ρυθμίσεις που εισαγάγει σχέδιο νόμου είναι η επιβολή του καθεστώτος της πλήρους απελευθέρωσης της ταχυδρομικής αγοράς, από την 1η Ιανουαρίου του 2013 και ο καθορισμός των κριτηρίων που θα διέπουν το περιεχόμενο και το χαρακτήρα της Καθολικής Υπηρεσίας.

Συγκεκριμένα, θα συνιστάται σε παροχή ταχυδρομικής υπηρεσίας τουλάχιστον 5 εργάσιμες ημέρες την εβδομάδα, πλην εξαιρετικών περιστάσεων ή γεωγραφικών συνθηκών (όπως η μη ύπαρξη αντίστοιχης συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης) και θα περιλαμβάνει:

- Μια περισυλλογή την ημέρα,
- Μια διανομή την ημέρα στην οικία ή στην έδρα κάθε φυσικού ή νομικού προσωπικού προσώπου ή, κατά παρέκκλιση και υπό προϋποθέσεις σε προσήκουσες εγκαταστάσεις και περιλαμβάνει τουλάχιστον:
- Την περισυλλογή, μεταφορά, διαλογή και διανομή ταχυδρομικών αντικειμένων βάρους έως 2 kg.
- Την περισυλλογή, μεταφορά, διαλογή και διανομή ταχυδρομικών δεμάτων βάρους έως 20kg, με τη δυνατότητα θέσπισης ειδικών ρυθμίσεων για την κατ΄ οίκον διανομή τέτοιων δεμάτων.
- Τις υπηρεσίες των συστημένων και των επιστολών με δηλωμένη αξία.

Αν και με απόφαση του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων ο φορέας Καθολικής Υπηρεσίας θα επιλέγεται είτε με τη διαδικασία της απευθείας ανάθεσης, είτε μέσω διαγωνιστικής διαδικασίας, καθορίζεται ρητώς ότι τα ΕΛΤΑ παραμένουν ο Φορέας Παροχής Καθολικής Υπηρεσίας έως την 31η Δεκεμβρίου του 2028, έχοντας το αποκλειστικό δικαίωμα περισυλλογής, διαλογής, μεταφοράς και διανομής των αντικειμένων αλληλογραφίας με όριο βάρους τα 50 γραμμάρια.

Επίσης, σε έξι μήνες από την έναρξη ισχύος του νόμου συστήνεται ταμείο αποζημίωσης, καθορίζονται οι διαδικασίες υπολογισμού του καθαρού κόστους και οι μηχανισμοί αποζημίωσης της καθολικής υπηρεσίας από τον κρατικό προϋπολογισμό.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v