«Τρύπια» άμυνα από τις εταιρείες τροφίμων

Tον τίτλο του πλέον αμυντικού κλάδου όχι μόνο από το ταμπλό της Σοφοκλέους αλλά και από την εθνική οικονομία έχει απολέσει προ πολλού ο ευρύτερος κλάδος των τροφίμων - ποτών, όπως αποδεικνύεται και από τους αριθμούς.

  • της Αλεξάνδρας Γκίτση
«Τρύπια» άμυνα από τις εταιρείες τροφίμων
Tον τίτλο του πλέον αμυντικού κλάδου όχι μόνο από το ταμπλό της Σοφοκλέους αλλά και από την εθνική οικονομία γενικότερα έχει απολέσει προ πολλού ο ευρύτερος κλάδος των τροφίμων - ποτών, όπως αποδεικνύεται και από τους αριθμούς.

Τα στοιχεία για την πορεία των πωλήσεων των εισηγμένων στο Χ.Α. εταιρειών του χώρου, σε συνδυασμό με την κακή εικόνα των καθαρών αποτελεσμάτων, την πορεία της απασχόλησης (οι θέσεις απασχόλησης στις εισηγμένες του κλάδου μειώθηκαν κατά 5.902 ή σε ποσοστό 8,46%) και τη συρρίκνωση του όγκου πωλήσεων, στο εννεάμηνο Ιανουαρίου - Σεπτεμβρίου, επιβεβαιώνουν του λόγου το αληθές.

* Χαρακτηριστικό και πλέον ενδεικτικό παράδειγμα για τη βαθιά ύφεση που έχει χτυπήσει την ελληνική αγορά, το καλάθι του μέσου Έλληνα καταναλωτή αλλά και ισχυρά brands είναι και η περίπτωση της Coca Cola 3E, της οποίας ο όγκος πωλήσεων το γ΄ τρίμηνο της χρήσης στην Ελλάδα σημείωσε πτώση που άγγιξε το 14%.

Το παράδειγμα της συγκεκριμένης εταιρείας, η οποία λόγω ξεκάθαρης εξωστρεφούς στρατηγικής «πατάει» και σε άλλες αγορές και επί της ουσίας επηρεάζεται σαφώς λιγότερο από άλλες επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται ως επί το πλείστον εντός των «στενών» ελληνικών τειχών, δεν είναι το μοναδικό.

* Η σημαντική πτώση της κατανάλωσης και η μείωση του όγκου πωλήσεων αλλά και των τιμών των σιτηρών σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα αποτυπώθηκαν και στην πορεία των πωλήσεων της Μύλοι Λούλη το εννεάμηνο του έτους, καθώς μειώθηκαν κατά 16,55% υποχωρώντας στα 54,427 εκατ. ευρώ.
 
Σημαντική ήταν και η πτώση στον όγκο πωλήσεων το εξεταζόμενο χρονικό διάστημα, η οποία άγγιξε το 9%, όταν το πρώτο εξάμηνο της τρέχουσας χρήσης η εταιρεία είχε εμφανίσει μειωμένες ποσότητες αλέσεων κατά 6% σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο.

* Αντίστοιχα, ο κύκλος εργασιών της Π.Γ. Νίκας υποχώρησε κατά 8,6% στο εννεάμηνο, στα 63,7 εκατ. ευρώ, ενώ ακόμη μεγαλύτερη ήταν η μείωση σε ποσοστό 11,2% στον ενοποιημένο κύκλο εργασιών, ο οποίος σημείωσε πτώση στα 64,2 εκατ. ευρώ. Πιέσεις δέχτηκαν και οι πωλήσεις της Creta Farm, οι οποίες σε ενοποιημένο επίπεδο μειώθηκαν στο εννεάμηνο κατά 3,69%, διαμορφούμενες στα 78,509 εκατ. ευρώ.

* Η Αρτοβιομηχανία Καραμολέγκος, από την άλλη πλευρά, φαίνεται να κρατά αντιστάσεις σε μια αγορά η οποία μετρά σημαντικές απώλειες, καθώς κατάφερε να ενισχύσει τις πωλήσεις της στο εννεάμηνο, αν και η αύξηση ήταν σαφώς μικρότερη κατά τη διάρκεια του τρίτου τριμήνου.

Η ποσοστιαία άνοδος των πωλήσεων στο γ΄ τρίμηνο του 2010 περιορίστηκε στο 3% για τη μητρική εταιρεία, με αποτέλεσμα αυτές να διαμορφωθούν στα 13,515 εκατ. ευρώ, και σε ποσοστό 3,51% σε ενοποιημένο επίπεδο, ανερχόμενες στα 16,4 εκατ. ευρώ.

* Εν αντιθέσει με την Αρτοβιομηχανία Καραμολέγκος, οι πωλήσεις της Nutriart πιέστηκαν σημαντικά. Συγκεκριμένα, στο εννεάμηνο σε επίπεδο ομίλου μειώθηκαν κατά 14,24% στα 59,976 εκατ. ευρώ, ενώ στο γ΄ τρίμηνο υποχώρησαν σε ποσοστό 18,37% και διαμορφώθηκαν στα 19,595 εκατ. ευρώ.

* Σε ό,τι αφορά τον όμιλο Vivartia, οι ενοποιημένες πωλήσεις από συνεχιζόμενες δραστηριότητες ανήλθαν σε 635,5 εκατ. ευρώ, μειωμένες κατά 6,1%. Σχολιάζοντας τις οικονομικές καταστάσεις του εννεαμήνου, ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, κ. Γ. Αρτινός, επισήμανε ότι, παρόλο που τα αποτελέσματα του ομίλου, εξαιρουμένων των μη επαναλαμβανόμενων εξόδων, εξακολουθούν να είναι επηρεασμένα από τη γενικότερη οικονομική ύφεση και τις επιπτώσεις τις οποίες αυτή έχει επιφέρει στις αγορές, ήδη σε πολλές από τις κατηγορίες ο όμιλος ενισχύει τα μερίδια αγοράς.

* Από την άλλη πλευρά, τα οικονομικά αποτελέσματα του ομίλου ΕΛΓΕΚΑ εντός του εννεαμήνου του 2010 αποτυπώνουν τις επιχειρηματικές κινήσεις που πραγματοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια του έτους. Ειδικότερα, η στρατηγική συμφωνία η οποία επιτεύχθηκε με τον όμιλο Cosco και αφορά στην εκτέλεση έργου φορτοεκφορτώσεων και διακίνησης των containers που καταφθάνουν στον προβλήτα ΙΙ του λιμένος Πειραιώς δημιουργεί τις προϋποθέσεις ισχυροποίησης των εργασιών και των οικονομικών μεγεθών του.
 
Η εν λόγω συνεργασία έχει αποφέρει στον όμιλο έως την 30ή Σεπτεμβρίου 2010 το ποσό των 3,5 εκατ. ευρώ σε επίπεδο πωλήσεων και το ποσό του 0,6 εκατ. ευρώ σε επίπεδο κερδών προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA). Επιπλέον, ο όμιλος ΕΛΓΕΚΑ προέβη στην εξαγορά της χονδρεμπορικής εταιρείας ΒΗΤΑ ΠΙ ΑΕΒΕ, επένδυση συνολικού ύψους 16,7 εκατ. ευρώ.

Στο πλαίσιο των προαναφερθεισών εξελίξεων και δεδομένης της δραστηριοποίησης του ομίλου σε ένα περιβάλλον ύφεσης, και συνεπώς μείωσης της καταναλωτικής ζήτησης, κατόρθωσε στο εννεάμηνο να σημειώσει αύξηση των πωλήσεων, οι οποίες σε ενοποιημένο επίπεδο διαμορφώθηκαν στα 236,9 εκατ. ευρώ, έναντι 222,7 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2009, παρουσιάζοντας άνοδο κατά 6,4%.

Πάντως, τα δύσκολα για όλες ανεξαιρέτως τις επιχειρήσεις είναι μπροστά, όσο η ύφεση θα εντείνεται, το διαθέσιμο εισόδημα θα περιορίζεται και οι καταναλωτές θα μειώνουν όλο και περισσότερο το budget για το σούπερ μάρκετ στρεφόμενοι στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v