Στα μαύρα οι εταιρείες ένδυσης το 2010

Στο... κόκκινο κινούνται οι περισσότερες επιχειρήσεις ένδυσης, πιεσμένες από την κρίση η οποία δεν έχει ορίζοντα λήξης, και ταυτόχρονα προετοιμάζονται για μια εορταστική περίοδο περιορισμένων εσόδων.

Στα μαύρα οι εταιρείες ένδυσης το 2010
Στο... κόκκινο κινούνται πλέον οι περισσότερες επιχειρήσεις ένδυσης στην ελληνική αγορά, πιεσμένες από την κρίση η οποία δεν έχει ορίζοντα λήξης, και ταυτόχρονα προετοιμάζονται για μια εορταστική περίοδο περιορισμένων εσόδων, που σε καμιά περίπτωση δεν πρόκειται να ισοσταθμίσει τις απώλειες των προηγούμενων μηνών.

Αν μέχρι πρότινος η αγορά κινούνταν σε δύο ταχύτητες, με τους μικρομεσαίους εμπόρους να βάζουν λουκέτα και τους μεγάλους να συνεχίζουν έστω και ασθενικά να αυξάνουν πωλήσεις, από τον Απρίλιο και μετά κατέστη σαφές πως το 2010 θα είναι δύσκολη χρονιά για όλους.

Οι περικοπές στους μισθούς και στις συντάξεις, η άνοδος της ανεργίας, οι αυξήσεις άμεσων και έμμεσων φόρων, όπως ο ΦΠΑ, και οι συγκυριακές πιέσεις, όπως η απεργία των φορτηγών τον Σεπτέμβριο, έχουν επιδράσει καταλυτικά στη μείωση της κατανάλωσης.

Οι συντηρητικοί υπολογισμοί κάνουν λόγο για απώλεια 3 δισ. ευρώ από τη φετινή κατανάλωση, όταν σε ετήσια βάση, σύμφωνα με στοιχεία του 2009, η συνολική κατανάλωση αγαθών στην Ελλάδα αγγίζει τα 180 εκατ. ευρώ.

Είναι χαρακτηριστικό πως, βάσει στοιχείων της εταιρείας Nielsen, η καταναλωτική εμπιστοσύνη στην Ελλάδα έχει υποχωρήσει σε ιστορικά χαμηλά, και συγκεκριμένα στο 57 στο β΄ εξάμηνο του 2010, έναντι του 72 στο αντίστοιχο διάστημα του 2009 και του υψηλού 100 στο β΄ εξάμηνο του 2006, οπότε ξεκίνησε ουσιαστικά και η σταδιακή υποχώρηση της καταναλωτικής ευφορίας.

* Στον τομέα της ένδυσης, ακόμη και η αλυσίδα οικονομικής μόδας Sprider, στο εννεάμηνο του 2010, υποχρεώθηκε σε κάμψη των πωλήσεων σε ποσοστό 8,5%, η οποία οφείλεται στην πτωτική αγορά ένδυσης αλλά και στις μειώσεις των τιμών μέσω προσφορών που υιοθέτησε η αλυσίδα για να τονώσει την προσέλκυση πελατών.
 
Η κάμψη στην ελληνική αγορά εκτιμάται ότι άγγιξε το 15%, μέγεθος που δεν φαίνεται να αναστρέφεται στο δ΄ τρίμηνο. Τα ενοποιημένα αποτελέσματα μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας της αλυσίδας διαμορφώθηκαν σε ζημιογόνα, στα 6,014 εκατ. ευρώ, από κέρδη 4,037 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2009.

* Η αλυσίδα Βάρδας, της οποίας ο τζίρος κινείται πτωτικά ήδη από το 2009, στο εννεάμηνο του 2010 παρουσίασε πτώση πωλήσεων αλλά και ζημίες. Ειδικότερα, το συγκεκριμένο διάστημα ο κύκλος εργασιών της υποχώρησε στα 24,870 εκατ. ευρώ έναντι 32,84 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι, ενώ κατέγραψε ζημίες προ φόρων 913.069 ευρώ έναντι κερδών 1,44 εκατ. στο εννεάμηνο του 2009.

Αντίστοιχα, τα αποτελέσματα μετά φόρων ήταν αρνητικά κατά 997.580 ευρώ από κέρδη 944.757,05 πέρυσι. Η εταιρεία στο 9μηνο είχε βραχυπρόθεσμα δάνεια ύψους 20,348 εκατ. ευρώ και μακροπρόθεσμα 25,9 εκατ. ευρώ.

Η πρόβλεψη είναι ότι συνολικά η χρήση θα κλείσει με ζημίες και αυτές θα είναι μεγαλύτερες από την τάση που καταγράφηκε στο εννεάμηνο, εκτιμούν στελέχη της εταιρείας. Επίσης, αβέβαιη είναι η πορεία και για το 2011, δεδομένου ότι οι επιπτώσεις της κρίσης δεν μπορούν να υπολογιστούν.

Η Βάρδας, ακολουθώντας την τακτική και άλλων μικρομεσαίων εταιρειών του κλάδου, όπως π.χ. η Fashion Box, αποφάσισε προ ημερών να προχωρήσει σε δημόσια πρόταση για τη συγκέντρωση του 100% των μετοχών της και την έξοδό της από το Χ.Α., αφού η εποχή δεν επιτρέπει τέτοιες κοστολογικές επιβαρύνσεις, όπως οι υποχρεώσεις που έχει μια εισηγμένη.

* Στο εννεάμηνο του 2010 μείωση του κύκλου εργασιών κατά 20,6% και υπερτριπλάσιες ζημίες εμφάνισε ο όμιλος Ridenco, οι επιδόσεις του οποίου επιδεινώθηκαν περισσότερο στο γ΄ τρίμηνο της χρήσης, διάστημα κατά το οποίο μάλιστα η διοίκηση της εταιρείας προσέφυγε στην υποβολή αίτησης προστασίας από τους πιστωτές της και τελικώς υπάχθηκε στο άρθρο 99 στις 26 Νοεμβρίου.

* Οριακή αύξηση του τζίρου, αλλά μείωση στην καθαρή κερδοφορία, η οποία ούτως ή άλλως προήλθε από έκτακτα ανόργανα κέρδη και το 2009 και το 2010, παρουσίασε η Elmec Sport στο εννεάμηνο. Συγκεκριμένα, εμφάνισε καθαρά κέρδη της τάξης των 3,7 εκατ. ευρώ, έναντι 6,9 εκατ. ευρώ που είχε καταγράψει το αντίστοιχο περυσινό διάστημα. Οι ενοποιημένες πωλήσεις σημείωσαν οριακή άνοδο και ανήλθαν στα 195,6 εκατ. ευρώ, από 195,4 εκατ. το εννεάμηνο του 2009.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v