Αύξηση 52% στο εισιτήριο τρένου Αθήνας-Θεσ/νίκης

Αυξήσεις 52% στην τιμή του εισιτηρίου του περιζήτητου δρομολογίου του τρένου μεταξύ Αθήνας - Θεσσαλονίκης αλλά και «τσεκούρι» σε γραμμές είναι το χριστουγεννιάτικο… δώρο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

  • της Μάρως Τσαντήλα
Αύξηση 52% στο εισιτήριο τρένου Αθήνας-Θεσ/νίκης
Αυξήσεις 52% στην τιμή του εισιτηρίου του περιζήτητου δρομολογίου του τρένου μεταξύ Αθήνας - Θεσσαλονίκης αλλά και «τσεκούρι» σε γραμμές που εξυπηρετούσαν μεγάλο τμήμα του επιβατικού κοινού είναι το χριστουγεννιάτικο… δώρο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στους χρήστες του σιδηροδρόμου.

Πρόκειται για την υλοποίηση των προβλέψεων του σχεδίου εξυγίανσης του ομίλου ΟΣΕ το οποίο πρέπει από τις αρχές του χρόνου να τεθεί σε ισχύ και έχει στόχο τον μηδενισμό των ελλειμμάτων του.

Ειδικότερα σε ό,τι αφορά την τιμολογιακή πολιτική η οποία θα ισχύσει από την 1η Ιανουαρίου η εταιρία ανακοίνωσε ότι:

- Η τιμή των κοινών αμαξοστοιχιών θα είναι ανταγωνιστική των τιμών των αντίστοιχων δρομολογίων του ΚΤΕΛ. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι η τιμή στο δρομολόγιο Θεσσαλονίκη - Καλαμπάκα από 8,90 διαμορφώνεται στα 15 ευρώ, τη στιγμή όπου η τιμή του ΚΤΕΛ για το αντίστοιχο δρομολόγιο είναι 17 ευρώ. Το δρομολόγιο Αθήνα - Θεσσαλονίκη θα διαμορφωθεί στα 39 ευρώ, παρόμοια με το ΚΤΕΛ.

- Οι τιμές των Inter City αμαξοστοιχιών θα διαμορφωθούν ανάλογα με την ανταγωνιστικότητα της γραμμής. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι η τιμή στο δρομολόγιο Αθήνα - Θεσσαλονίκη με το Inter City από 36,30 ευρώ διαμορφώνεται στα 55,20 ευρώ, με χρόνο ταξιδίου λιγότερο των 5 ωρών.

Πάντως, τονίζεται ότι πρόθεση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι να εφαρμόσει σύντομα ένα σύστημα διαχείρισης εσόδου (yield management) που θα παρέχει εκπτώσεις σε επιβάτες οι οποίοι κλείνουν έγκαιρα εισιτήριο (π.χ. 20% έκπτωση για 3 μέρες προπώληση) και βοηθούν στην καλύτερη αξιοποίηση του τροχαίου υλικού και σε πελάτες που χρησιμοποιούν συχνά το τρένο μέσω του συστήματος ηλεκτρονικού εισιτηρίου και δεν επιβαρύνουν την εταιρία με το κόστος έκδοσης εισιτηρίου.

Όπως υποστηρίζεται από την εταιρία, το πρόγραμμα θα δώσει την ευκαιρία σε επιβάτες που βοηθούν την ΤΡΑΙΝΟΣΕ να κρατήσει το λειτουργικό κόστος χαμηλό να ταξιδεύουν με εισιτήριο χαμηλότερο ακόμα και από το σημερινό.

Λουκέτο σε μεγάλο τμήμα του δικτύου

Την ίδια ώρα, «λουκέτο» μπαίνει σε ένα πολύ μεγάλο τμήμα του δικτύου. Ειδικότερα, σημειώνεται ότι προχωρά, μέχρι νεωτέρας, σε προσωρινή αναστολή - διακοπή κυκλοφορίας στις γραμμές:

• Αθήνα - Αλεξανδρούπολη - Αθήνα
• Θεσσαλονίκη - Φλώρινα - Θεσσαλονίκη
• Λάρισα - Καλαμπάκα - Λάρισα
• Πάτρα - Πύργος - Καλαμάτα - Πάτρα
• Καλαμάτα - Μεσσήνη - ΤΕΙ - Καλαμάτα
• Κόρινθος - Τρίπολη - Ναύπλιο - Κόρινθος
• Θεσσαλονίκη - Σκόπια - Βελιγράδι - Θεσσαλονίκη
• Θεσσαλονίκη - Σόφια - Βουκουρέστι - Θεσσαλονίκη
• Θεσσαλονίκη - Κωνσταντινούπολη - Θεσσαλονίκη

Να σημειώσουμε ότι για ελάχιστα από αυτά τα δρομολόγια τίθεται ζήτημα επαναφοράς με επιδότηση της λειτουργίας τους από το κράτος ως δημόσια υπηρεσία. Το πιθανότερο, σύμφωνα με πληροφορίες, είναι ότι αυτό θα αφορά στη γραμμή Θεσσαλονίκη - Κωνσταντινούπολη - Θεσσαλονίκη.

Επιπλέον, σε ό,τι αφορά τα δρομολόγια προωθούνται και αλλαγές στο πλέγμα δρομολογίων ως εξής:

• Η πλειονότητα των δρομολογίων ταχείας αναβαθμίζονται σε IC και καταργούνται οι σταθμεύσεις τους σε ενδιάμεσους σταθμούς με μικρή επιβατική κίνηση. Πάντως, να σημειώσουμε ότι στην πραγματικότητα πρόκειται για «αναβάπτιση» και όχι για αναβάθμιση, αφού οι επιβάτες ελάχιστα θα κερδίσουν από πλευράς χρόνου ταξιδίου, ωστόσο αναμένεται ότι για τον τίτλο intercity θα πληρώνουν πολύ παραπάνω στην τιμή του εισιτηρίου.

• Τα δρομολόγια IC Express Αθήνας - Θεσσαλονίκης θα πραγματοποιούν σταθμεύσεις στο Πλατύ και στο ΣΚΑ, με τον συνολικό χρόνο του δρομολογίου να διαρκεί 4 ώρες και 50 λεπτά.

• Τίθενται σε λειτουργία δύο ζεύγη αμαξοστοιχιών Θεσσαλονίκη - Δίκαια - Θεσσαλονίκη.

• Απλοποιούνται οι σταθμεύσεις και οι ανταποκρίσεις σε όλα τα δρομολόγια.

Αντί για τρένο… λεωφορείο

Στον σχεδιασμό της ΤΡΑΙΝΟΣΕ προβλέπεται και η δυνατότητα λειτουργίας λεωφορειακών γραμμών οι οποίες προτείνεται να υλοποιηθούν υπό την προϋπόθεση ότι θα εκδηλωθεί η σχετική ζήτηση ως εξής:

-Αθήνα - Κόρινθος (ανταπόκριση με Προαστιακό) - Τρίπολη - Καλαμάτα - Αθήνα (χωρίς άλλες ενδιάμεσες σταθμεύσεις)
-Πλατύ - Γιαννιτσά - Αλεξάνδρεια - Πλατύ (ανταπόκριση με IC και IC Express)
-Καλαμπάκα - Γρεβενά - Ιωάννινα - Καλαμπάκα (με ανταπόκριση στην Καλαμπάκα)
-Λαμία - Καρπενήσι - Λαμία (με ανταπόκριση σε όλα τα τρένα του Λιανοκλαδίου)


Οι αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων και το κόψιμο των δρομολογίων αποδίδονται από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ στις ζημίες 230 εκατομμυρίων ευρώ που παρουσίαζε σε ετήσια βάση από το 2007, οπότε και διαχωρίστηκε από τον ΟΣΕ, με αποτέλεσμα στο τέλος του 2009 να έχει συσσωρευμένο χρέος πλέον των 700 εκατομμυρίων ευρώ και εξανεμισμένο το αρχικό μετοχικό της κεφάλαιο.

Στο πλαίσιο των αλλαγών που θα γίνουν προκειμένου να μην επιβαρύνεται η λειτουργία της είναι η επιδότηση της εταιρίας με ποσό 50 εκατομμυρίων ευρώ ετησίως για την παροχή Υπηρεσιών Δημόσιας Υποχρέωσης, ενώ σε εξέλιξη βρίσκεται ήδη η διαδικασία μετάταξης 751 εργαζομένων που θεωρούνται πλεονάζον προσωπικό και αποχωρούν υποχρεωτικά από την εταιρία.

Το σύνολο των δράσεων που εφαρμόζονται ή έχουν ήδη εφαρμοστεί το προηγούμενο διάστημα εκτιμάται ότι θα εξοικονομήσει για την εταιρία πόρους, οι οποίοι θα καλύπτουν περίπου το 75% του ελλείμματός της. Ενώ το εναπομείναν έλλειμμα που υπολογίζεται σε 55 εκατομμύρια ευρώ θα καλυφθεί με δράσεις που περιλαμβάνονται στο επιχειρησιακό σχέδιο (Ε.Σ.) και αφορούν στην αναδιάρθρωση (κόψιμο) εξαιρετικά ζημιογόνων δρομολογίων, καθώς και στην αύξηση των τιμών των εισιτηρίων σε ανταγωνιστικές διαδρομές, που μέχρι σήμερα παρέμεναν σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v