Αυστηρές εντολές για τον προϋπολογισμό του 2011

Η συνέχιση της εφαρμογής του Προγράμματος Οικονομικής Πολιτικής, με το οποίο έχουν τεθεί ως άμεσοι στόχοι «η μείωση του ελλείμματος και οι διαρθρωτικές αλλαγές», αποτελεί την πρώτη προτεραιότητα του νέου προϋπολογισμού.

Αυστηρές εντολές για τον προϋπολογισμό του 2011
Η συνέχιση της εφαρμογής του Προγράμματος Οικονομικής Πολιτικής, με το οποίο έχουν τεθεί ως άμεσοι στόχοι «η δραστική μείωση του ελλείμματος και του δημοσίου χρέους, καθώς και η συνέχιση της υλοποίησης των διαρθρωτικών αλλαγών», αποτελεί την πρώτη προτεραιότητα του νέου προϋπολογισμού.

Όπως προκύπτει από τη σχετική εγκύκλιο που εξέδωσε το υπουργείο Οικονομικών και η οποία εστάλη ήδη σε υπουργεία και φορείς της κεντρικής και γενικής κυβέρνησης, «πρωταρχικός και άμεσος στόχος της δημοσιονομικής πολιτικής και για το έτος 2011 είναι η συνέχιση της προσπάθειας μείωσης του ελλείμματος έτσι ώστε το έτος 2014 το έλλειμμα να περιορισθεί κάτω από το 3% του ΑΕΠ».

Σύμφωνα με την εγκύκλιο, ο προϋπολογισμός του 2011 εντάσσεται στο πλαίσιο του μεσοπρόθεσμου σχεδίου δημοσιονομικής προσαρμογής και οικονομικής ανάπτυξης και η επίτευξη των στόχων του αποτελεί εγγύηση για τη χρηματοδότηση της οικονομίας από το μηχανισμό στήριξης.

Με τον προϋπολογισμό 2011 καθορίζονται όρια δαπανών και όχι ύψος κονδυλίων προς ανάλωση. Με την πραγματοποίηση δαπανών επιδιώκεται η επίτευξη συγκεκριμένου αποτελέσματος και η παροχή υπηρεσιών προς τους πολίτες, γεγονός που καθιστά αναγκαία τη σύνδεση όλων των δαπανών που θα πραγματοποιηθούν με συγκεκριμένο και μετρήσιμο αποτέλεσμα.

Όλες οι δημόσιες υπηρεσίες, πέραν του υπουργείου Οικονομικών, οι οποίες, κατά την άσκηση των αρμοδιοτήτων τους, εντοπίζουν περιπτώσεις οφειλών προς το Δημόσιο, μη φορολογικής υφής, οι οποίες προκύπτουν από συμβάσεις ή άλλα δικαιώματα του Δημοσίου και δεν έχουν αποδοθεί από τους υπόχρεους, πρέπει να προβαίνουν άμεσα στη βεβαίωσή τους στην οικεία ΔΟΥ.

Τα όρια δαπανών που έχουν ορισθεί στον προϋπολογισμό προσδιορίζουν και το ανώτατο ύψος υποχρεώσεων που μπορούν να αναληφθούν εντός του 2011, αφού βεβαίως ληφθούν υπόψη και οι υποχρεώσεις προηγούμενων ετών που θα πληρωθούν από τις πιστώσεις αυτές. Η ανάληψη υποχρεώσεων καθ’ υπέρβαση των εγκεκριμένων πιστώσεων ή ποσοστών διάθεσης δεν επιτρέπεται και σε περίπτωση που πραγματοποιηθεί είναι άκυρη και συνεπάγεται ατομική ευθύνη για τον διατάκτη.

Η διάθεση του συνόλου των εγγεγραμμένων στον προϋπολογισμό πιστώσεων δεν θα πρέπει να θεωρείται δεδομένη. Η δυνατότητα αποδέσμευσης του συνόλου των εγγεγραμμένων στον προϋπολογισμό πιστώσεων εξαρτάται κάθε φορά από την πορεία εκτέλεσης του προϋπολογισμού και για το λόγο αυτό είναι πιθανό να μην εγκριθεί η διάθεση του συνόλου των πιστώσεων ορισμένων κατηγοριών δαπανών.

Ακόμη:

- Όλοι οι φορείς πρέπει να προγραμματίσουν τις ανάγκες τους έως το ύψος των διαθέσιμων πιστώσεων.

-Στα κριτήρια απόδοσης προβλέπεται και η παρακολούθηση της εξέλιξης των ληξιπρόθεσμων οφειλών.

-Για τις αποδοχές του προσωπικού των υπηρεσιών του Δημοσίου που καταβάλλονται με μισθοδοτικές καταστάσεις, εφιστάται η προσοχή των εκκαθαριστών για την αυστηρή εφαρμογή των σχετικών διατάξεων και εγκυκλίων, προκειμένου να περιορισθεί το φαινόμενο των λανθασμένων καταλογισμών.

-Οι μόνες αποφάσεις μετατάξεων που μπορούν να προωθηθούν χωρίς να έχει από πριν εξασφαλισθεί η αναγκαία πίστωση είναι όσες προβλέπονται από ειδικές διατάξεις που σχετίζονται με την εξυγίανση φορέων της γενικής κυβέρνησης.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v