Μετατροπή της Ελευσίνας σε "Πράσινο Λιμάνι"

Μια σειρά ενεργειών προωθεί ο Οργανισμός Λιμένος Ελευσίνας, προκειμένου να μετατραπεί το λιμάνι της Ελευσίνας σε "πράσινο". Το συνολικό πρόγραμμα, κόστους περίπου 500 εκατ., θα χρηματοδοτηθεί μέσω του ΕΣΠΑ.

Μετατροπή της Ελευσίνας σε Πράσινο Λιμάνι
Μια σειρά ενεργειών προωθεί ο Οργανισμός Λιμένος Ελευσίνας, προκειμένου να μετατραπεί το λιμάνι της Ελευσίνας σε "πράσινο". Το συνολικό πρόγραμμα, κόστους περίπου 500 εκατ., θα χρηματοδοτηθεί μέσω του ΕΣΠΑ.

Αναλυτικότερα, όπως επισημαίνεται σε ανακοίνωση του Οργανισμού Λιμένος Ελευσίνας, η Ελευσίνα αποτελεί ένα λιμάνι- πρόκληση και μια περιοχή-στοίχημα για να επιτευχθεί η αρμονική συνύπαρξη της Ανάπτυξης με την ποιότητα ζωής.

Μέχρι σήμερα η Ελευσίνα θεωρείται συνώνυμη μιας υποβαθμισμένης φθίνουσας βιομηχανικής περιοχής, που κυριαρχεί η ρύπανση, η ανεργία και η απομόνωση.

Σ΄ αυτή την εικόνα συνέβαλε και η θέση του λιμανιού στην καρδιά του αστικού ιστού αλλά και η άναρχη παρουσία πολλών επιχειρηματικών δραστηριοτήτων.

Μια εικόνα που λειτούργησε αποτρεπτικά τόσο για την ανάπτυξη του τουρισμού σε μια πόλη με μεγάλη ιστορικό και αρχαιολογικό ενδιαφέρον, όσο και για την προσέλκυση επενδυτών που τους απομάκρυνε το κλίμα παρακμής και εγκατάλειψης.

Η Διοίκηση του Οργανισμού Λιμένα Ελευσίνας (ΟΛΕ) οραματίζεται ένα εθνικής σημασίας λιμάνι: ένα σύγχρονο πολύ-λειτουργικό κόμβο ποικίλων εμπορευματικών διακινήσεων, με στόχο τον χαρακτηρισμό του ως  «Πράσινου λιμένα».

Γι αυτό έχει αποφασίσει και εκπονεί σειρά Διαγνωστικών και Οικονομοτεχνικών μελετών καθώς και Μελέτη Γενικού Προγραμματικού Σχεδίου (Master Plan) στις οποίες αποτυπώνονται τόσο οι επικρατούσες συνθήκες λειτουργίας και τα εφαρμοζόμενα κανονιστικά πλαίσια, όσο και οι προτεινόμενες επενδυτικές παρεμβάσεις, με σκοπό την δημιουργία ενός πολύ-επιχειρηματικού λιμένα.

Βασικοί άξονες της νέας φιλοσοφίας του Ο.Λ.Ε είναι:

• Η μεταφορά του κεντρικού λιμένα εκτός πόλεως.

• Ο εκσυγχρονισμός και η επέκταση των Μαρίνων.

• Ο εκσυγχρονισμός των επισκευαστικών ζωνών με αυστηρή τήρηση των κοινοτικών και περιβαλλοντολογικών οδηγιών.

• Η αναβάθμιση των κέντρων αναψυχής και εστίασης και σειρά άλλων παρεμβάσεων ανάπλασης, που θα προσδίδουν αναβαθμισμένα εμπορικά και κοινωνικά χαρακτηριστικά.

• Η ανάπτυξη του «επιχειρηματικού» τουρισμού, με επενδύσεις στην κατεύθυνση του Συνεδριακού τουρισμού, αλλά και μορφές εναλλακτικού τουρισμού (καταδυτικός, κ.α.), ένα «σύμπλεγμα» δράσεων που να συνδυάζει παροχή εξειδικευμένων επιχειρηματικών υπηρεσιών με σειρά ψυχαγωγικών, κοινωνικών και αθλητικών δράσεων.

• Η ανάπτυξη του πολιτιστικού και «θεματικού» τουρισμού, αναδεικνύοντας όλα τα ιδιαίτερα τοπικά χαρακτηριστικά, που σε συνδυασμό με επιχειρηματικές δράσεις θα αποτελέσουν πόλο έλξης.

• Η ανάπλαση και η μετάλλαξη του παλαιού λιμένα σε πολυχώρο χρήσης από την τοπική κοινωνία και τους επισκέπτες, δίνοντας μια νέα εικόνα τόσο οπτικής όσο και πρακτικής αξιοποίησης των παλαιών χώρων με κύρια χρήση την αναψυχή, την ασφαλή περιήγηση, τον εξειδικευμένο αθλητισμό, (ποδηλασία σε διαμορφωμένους οδικούς διαύλους), την οδοιπορία κλπ.

Παράλληλα πρωταρχικός στόχος της Διοίκησης είναι η άμεση υλοποίηση ενεργειών και δράσεων που να τονίζουν εμφατικά τους νέους περιβαλλοντολογικούς κανόνες, ξεκινώντας από την διαδικασία καθαρισμού της θαλάσσιας ζώνης από τα υπάρχοντα ναυάγια και από τις εργασίες εκείνες που μολύνουν και άρα υποβαθμίζουν το λιμάνι, τόσο εντός της πολεοδομικής ζώνης όσο και στην ευρύτερη περιοχή. Για την θεσμοθέτηση και την κατοχύρωση του πλαισίου σε μόνιμη και λειτουργική βάση, η Διοίκηση προτίθεται να εντάξει στις μελετητικές και επενδυτικές της προτεραιότητες την δημιουργία όλων των απαραίτητων προϋποθέσεων για την λήψη διεθνούς και αναγνωρισμένου πιστοποιητικού «Πράσινου Λιμένα», έτσι ώστε να νομιμοποιείται να έχει την εμπορική και την διαδικαστική χρήση του εν λόγω Λογότυπου με τον χαρακτηρισμό ονομασίας-προέλευσης.

Κατά τον σχεδιασμό θα μελετηθούν και θα συζητηθούν όλες οι υφιστάμενες επενδυτικές εγκαταστάσεις, με στόχο την διατήρηση και επέκτασή τους, μέσα από τους κανόνες της νέας κεντρικής αναπτυξιακής φιλοσοφίας, ώστε να πιστοποιείται ο οραματικός χαρακτηρισμός του «Πράσινου Λιμανιού».

Για τον λόγο αυτό ο ΟΛΕ θα επιδιώξει την καλή συνεργασία με τους εμπλεκόμενους αρμόδιους φορείς, καθώς και με τις δυνάμεις της τοπικής κοινωνίας, με σκοπό να ληφθούν υπ΄ όψιν οι προτάσεις εκείνες που θα διαμορφώσουν ένα σχεδιασμό που να συνδυάζει εθνική στρατηγική, σύγχρονη επιχειρηματικότητα και κοινωνική ευαισθησία. 

Το συνολικό πρόγραμμα, κόστους περίπου 500 εκ ευρώ, θα χρηματοδοτηθεί μέσω ΕΣΠΑ και συμβάσεων παραχώρησης έργου, ενώ για μικρότερης έκτασης και κόστους έργα θα χρησιμοποιηθούν και ίδια κεφάλαια του Οργανισμού, καταλήγει η ανακοίνωση.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v