Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Τα αφορολόγητα... πάνε καλά

Μόνο η αγορά των αφορολόγητων ειδών φαίνεται ότι κινήθηκε ανοδικά το 2010, χρονιά κατά την οποία η συνολική λιανική υπέστη σοβαρό πλήγμα, σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία της Global Blue.

Τα αφορολόγητα... πάνε καλά
Μόνο η αγορά των αφορολόγητων ειδών φαίνεται ότι κινήθηκε ανοδικά το 2010, χρονιά κατά την οποία η συνολική λιανική υπέστη σοβαρό πλήγμα, σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία της Global Blue.

Με βάση σχετική έρευνα της συγκεκριμένης εταιρείας, η οποία δραστηριοποιείται από το 1993 στη χώρα μας στο tax free shopping, διατηρώντας σήμερα συνεργασία με περισσότερα από 2.000 καταστήματα πανελλαδικά, η αγοραστική διάθεση τουριστών από τρίτες χώρες έδωσε ώθηση στις πωλήσεις αφορολογήτων κατά 37,8% έναντι του 2009, παρά το γεγονός ότι συνολικά ο τουρισμός και οι σχετικές υπηρεσίες δεν παρουσίασαν θετικό πρόσημο.

Όπως προκύπτει από τα στοιχεία της, το 2010 οι Ρώσοι πραγματοποίησαν το μεγαλύτερο ποσοστό αφορολόγητων αγορών στη χώρα μας, που ανήλθε στο 15,2% του συνόλου των αφορολόγητων αγορών.

Ποσοστό 12,8% κατέλαβαν οι αφορολόγητες αγορές από πολίτες των ΗΠΑ, 9,4% οι αντίστοιχες από Κινέζους, 7,6% οι αγορές από Ιάπωνες, 7,3% οι αγορές από πολίτες της πΓΔΜ και 5,4% οι αντίστοιχες από Αυστραλούς. Επίσης, στο 3,5% των συνολικών αφορολόγητων πωλήσεων διαμορφώθηκαν οι αγορές από Σέρβους, στο 2,7% οι αντίστοιχες από Αλβανούς αλλά και από πολίτες της Ταϊβάν, ενώ στο 2,6% έφτασαν οι αγορές από Καναδούς.

Σημειώνεται ότι το 30,7% των συνολικών tax free πωλήσεων στη χώρα πραγματοποιείται από πολίτες άλλων χωρών, εκτός των παραπάνω, ωστόσο η καθεμία ξεχωριστά καταλαμβάνει πολύ χαμηλά ποσοστά.

Τη μεγαλύτερη αύξηση, κατά 110,6%, σημείωσαν οι αγορές από Αυστραλούς. Ακολουθούν με άνοδο σε ποσοστό 96,8% οι αγορές από πολίτες της Ταϊβάν και κατά 89,7% οι αντίστοιχες από Κινέζους. Άνοδο της τάξεως του 53,7% σημείωσαν οι πωλήσεις προς πολίτες άλλων χωρών και κατά 50,3% προς Ιάπωνες. Με ποσοστά αύξησης της τάξης του 20% και χαμηλότερα ακολουθούν οι υπόλοιπες από τις παραπάνω χώρες.

--- Οι συναλλαγές

Ανοδικά κινήθηκε, με βάση τα στοιχεία της Global Blue
, και το πλήθος των συναλλαγών, καταγράφοντας συνολική αύξηση της τάξεως του 25,5%. Τη μεγαλύτερη άνοδο σε ποσοστό 94,7% παρουσίασαν οι συναλλαγές με την Ταϊβάν και ακολουθούν με ποσοστό 69,2% οι συναλλαγές με την Αυστραλία.
 
Αύξηση κατά 47,3% σημείωσαν οι συναλλαγές με τη Ρωσία, σε ποσοστό 41,6% οι συναλλαγές με την Κίνα και κατά 39,4% οι αντίστοιχες με άλλες χώρες. Η μεγαλύτερη μείωση συναλλαγών, κατά 30,8%, καταγράφηκε με την Αλβανία. Επίσης, πτώση της τάξεως του 12,7% παρουσίασε το πλήθος των συναλλαγών με Ιάπωνες.

Σε ό,τι αφορά τον μέσο όρο ποσού αγοράς ανά συναλλαγή, αυξήθηκε συνολικά κατά 10% το 2010 έναντι του 2009. Τη μεγαλύτερη άνοδο κατά 72% κατέγραψε το ποσό που δαπάνησαν ανά συναλλαγή οι Ιάπωνες και ακολουθούν με αύξηση κατά 34% οι Κινέζοι, σε ποσοστό 24% οι Αυστραλοί, κατά 11% οι πολίτες των ΗΠΑ και σε ποσοστό 10% κάτοικοι άλλων χωρών. Μείωση κατά 12% παρουσίασε ο μέσος όρος ποσού αγοράς ανά συναλλαγή των Καναδών και σε ποσοστό 10% των Ρώσων.

Σημειώνεται ότι το υψηλότερο ποσοστό (58,5%) των πωλήσεων tax free στη χώρα μας πραγματοποιείται στη Στερεά Ελλάδα. Ποσοστό 16,7% λαμβάνει χώρα στη Μακεδονία, 10,1% στις Κυκλάδες, 6,4% στην Κρήτη, 5,1% στα Δωδεκάνησα, 2,3% στα Ιόνια Νησιά και 0,8% στην υπόλοιπη Ελλάδα.

--- Τα είδη που προτιμούν

Σε ό,τι αφορά τις πωλήσεις ανά κατάστημα, συνολικά καταγράφηκε άνοδος κατά 37,8% το 2010 έναντι του 2009, με τη μεγαλύτερη άνοδο (53,4%) να σημειώνεται στις Κυκλάδες. Ακολουθούν η Στερεά Ελλάδα με άνοδο 43,9%, η Κρήτη με 41,3%, τα Δωδεκάνησα με 29,2% και η Μακεδονία με 26,8%.

Πτώση κατά 12,2% σημείωσαν οι αφορολόγητες πωλήσεις ανά κατάστημα στα Ιόνια Νησιά και σε ποσοστό 17,1% στην υπόλοιπη Ελλάδα. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Global Blue, το μεγαλύτερο μερίδιο στο σύνολο των πωλήσεων tax free κατέχει η κατηγορία ρολόγια και κοσμήματα (34,5%) και ακολουθούν με 26,4% η κατηγορία ειδών μόδας και ενδυμάτων, με 18,7% τα δερμάτινα αξεσουάρ και είδη ταξιδίου, με 10,3% η κατηγορία των πολυκαταστημάτων, με 2,8% τα σουβενίρ και δώρα και με 7,3% τα υπόλοιπα είδη.

Από τις προαναφερόμενες κατηγορίες, τη μεγαλύτερη άνοδο αφορολόγητων πωλήσεων το 2010, κατά 109,9%, παρουσίασε η κατηγορία δερμάτινων αξεσουάρ και ειδών ταξιδίου. Αύξηση κατά 34,7% σημείωσαν οι πωλήσεις της κατηγορίας είδη μόδας και ενδύματα, 34,5% κατέγραψαν οι πωλήσεις ρολογιών και κοσμημάτων και ακολουθούν με άνοδο κατά 28,5% η κατηγορία των πολυκαταστημάτων και με 4,8% οι πωλήσεις άλλων ειδών. Τέλος, πτωτικά κατά 17,3% κινήθηκαν οι πωλήσεις σουβενίρ και δώρων.

* Αναδημοσίευση από το 671ο φύλλο της εβδομαδιαίας εφημερίδας "ΜΕΤΟΧΟΣ & ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ", 28 Ιανουαρίου - 1 Φεβρουαρίου 2011.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v
Απόρρητο