Ξεκινάει η απόσυρση!

Σήμερα -εκτός απροόπτου- αναμένεται να αναρτηθεί στο Διαδίκτυο η απόφαση των συναρμόδιων υπουργών για τους όρους και τις προϋποθέσεις με τις οποίες θα γίνει η πολυσυζητημένη απόσυρση.

Ξεκινάει η απόσυρση!
Σήμερα -εκτός απροόπτου- αναμένεται να αναρτηθεί στο Διαδίκτυο η απόφαση των συναρμόδιων υπουργών (Οικονομικών, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής) για τους όρους και τις προϋποθέσεις με τις οποίες θα γίνει η πολυσυζητημένη απόσυρση.

Έτσι, από την ερχόμενη εβδομάδα (σε δέκα μέρες από τη στιγμή της δημοσίευσής της στο ΦΕΚ, προβλέπει ο νόμος) θα αρχίσει κανονικά η απόσυρση.

Σε δηλώσεις του σε ραδιοφωνικούς σταθμούς ο υφυπουργός Οικονομικών, κ. Δημήτρης Κουσελάς, αναφέρθηκε στα βήματα που πρέπει να κάνει κάθε ενδιαφερόμενος για να αξιοποιήσει τα κίνητρα της απόσυρσης.

Όπως είπε, τα βήματα είναι τα εξής: εφόσον το καινούργιο αυτοκίνητο τελωνίζεται απευθείας από τους ιδιώτες, ο ιδιοκτήτης του αποσυρόμενου επιβατηγού οχήματος, ή το πρόσωπο προς το οποίο έχει γίνει η εκχώρηση του δικαιώματος προς απόσυρση (η εκχώρηση γίνεται με υπεύθυνη δήλωση στην οποία πρέπει να υπάρχει η γνησιότητα της υπογραφής από δημόσια αρχή), υποβάλλει το τελωνειακό παραστατικό για τον τελωνισμό του καινούργιου επιβατηγού οχήματος, στο οποίο θα πρέπει να επισυνάπτει τη βεβαίωση της εφορίας, για την καταβολή των τελών κυκλοφορίας και ένα αντίγραφο της πράξης οριστικής διαγραφής του αποσυρόμενου επιβατηγού οχήματος.

Γιατί το πρώτο βήμα που πρέπει να γίνει είναι η παράδοση του οχήματος από τον ενδιαφερόμενο ιδιοκτήτη ή από το πρόσωπο, στο οποίο έχει εκχωρηθεί το δικαίωμα για την καταστροφή, στο σύστημα εναλλακτικής διαχείρισης.

Σύμφωνα με τη ρύθμιση που ψηφίστηκε τον περασμένο Δεκέμβριο, καθιερώθηκε διαδικασία απόσυρσης με φορολογικά κίνητρα για την αντικατάσταση όλων των κυκλοφορούντων Ι.Χ. αυτοκινήτων παλαιότητας άνω των 12 ετών.

Με τη διαδικασία αυτή προβλέπεται η μείωση των τελών ταξινόμησης στα καινούργια επιβατικά οχήματα σύγχρονης αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, που θα τελωνιστούν στην Ελλάδα με προορισμό να αγοραστούν για να αντικαταστήσουν αποσυρόμενα από την κυκλοφορία για καταστροφή επιβατικά ρυπογόνα αυτοκίνητα παλαιάς τεχνολογίας, για τα οποία οι άδειες κυκλοφορίας έχουν εκδοθεί μέχρι τις 31/12/1998.

Το μέτρο αυτό της ανανέωσης του στόλου των κυκλοφορούντων οχημάτων εφαρμόζεται στα επιβατικά αυτοκίνητα κυλινδρισμού μέχρι και 2.000 κ.εκ.

Οι σχετικές ρυθμίσεις προβλέπουν ειδικότερα τα εξής:

*Καινούργια επιβατικά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης, κυλινδρισμού κινητήρα μέχρι και 2.000 κυβικά εκατοστά, που πληρούν εκ κατασκευής τις προδιαγραφές της οδηγίας 98/69 Ε.Κ. "Φάση Β" ή μεταγενέστερης και παραλαμβάνονται σε αντικατάσταση επιβατικών αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης, τα οποία αποσύρονται από την κυκλοφορία για καταστροφή, απαλλάσσονται από το τέλος ταξινόμησης ως εξής:

- Αυτοκίνητα μέχρι και 900 κυβικά εκατοστά απαλλάσσονται από το προβλεπόμενο τέλος ταξινόμησης για φορολογητέα αξία μέχρι και 6.000 ευρώ.

-Αυτοκίνητα από 901 μέχρι και 1.400 κυβικά εκατοστά απαλλάσσονται από το προβλεπόμενο τέλος ταξινόμησης για φορολογητέα αξία μέχρι και 8.000 ευρώ.

-Αυτοκίνητα από 1.401 μέχρι και 1.600 κυβικά εκατοστά απαλλάσσονται από το 65% του προβλεπόμενου τέλους ταξινόμησης και για φορολογητέα αξία μέχρι και 11.000 ευρώ.

-Αυτοκίνητα από 1.601 μέχρι και 2.000 κυβικά εκατοστά απαλλάσσονται από το 50% του προβλεπόμενου τέλους ταξινόμησης και για φορολογητέα αξία μέχρι και 14.000 ευρώ.

*Σε περίπτωση όπου η φορολογητέα αξία είναι μεγαλύτερη των προαναφερόμενων ποσών, θα εισπράττεται για το επιπλέον ποσό ο προβλεπόμενος ακέραιος συντελεστής τέλους ταξινόμησης.

*Οι παραπάνω ρυθμίσεις εφαρμόζονται μόνο εφόσον αποσύρονται για καταστροφή αυτοκίνητα παλαιάς τεχνολογίας, για τα οποία έχει εκδοθεί άδεια κυκλοφορίας στην Ελλάδα μέχρι τις 31/12/1998 και για τα οποία έχουν καταβληθεί τα τέλη κυκλοφορίας του έτους εντός του οποίου γίνεται η διαγραφή καθώς και τυχόν οφειλόμενα τέλη προηγούμενων ετών.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v