Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Επιτυχές το Ναυτιλιακό Συνέδριο της Capital Link

Με μοναδική επιτυχία και με συμμετοχή που ξεπέρασε τα 800 άτομα πραγματοποιήθηκε το δεύτερο Ναυτιλιακό Συνέδριο της Capital Link στην Αθήνα με θέμα: «Πλοήγηση Ανάμεσα στις Προκλήσεις και Ευκαιρίες».

Επιτυχές το Ναυτιλιακό Συνέδριο της Capital Link
Με μοναδική επιτυχία και με συμμετοχή που ξεπέρασε τα 800 άτομα πραγματοποιήθηκε το δεύτερο Ναυτιλιακό Συνέδριο της Capital Link στην Αθήνα με θέμα: «Πλοήγηση Ανάμεσα στις Προκλήσεις και Ευκαιρίες», την Τρίτη, 22 Φεβρουαρίου, 2011 στο Hilton Athens Hotel σε συνεργασία με το NYSE Euronext και NASDAQ.
 
Η Capital Link διοργανώνει σε ετήσια βάση ναυτιλιακά συνέδρια στη Νέα Υόρκη και το Λονδίνο, όπου εισηγμένες ναυτιλιακές εταιρίες, τραπεζίτες και αναλυτές απευθύνονται στο διεθνές επενδυτικό κοινό, ενώ στο Συνέδριο των Αθηνών η διεθνής χρηματοοικονομική κοινότητα και παράγοντες της αγοράς απευθύνονται στην Ελληνική και διεθνή ναυτιλία.

Στο Συνέδριο συζητήθηκαν οι τρέχουσες τάσεις στον τομέα της ναυτιλίας, των κεφαλαιαγορών και των χρηματοπιστωτικών αγορών, καθώς και οι διάφορες εναλλακτικές λύσεις για την άντληση κεφαλαίων τόσο από ναυτιλιακές εταιρίες εισηγμένες σε κάποιο χρηματιστήριο, όσο και από αυτές που παραμένουν ιδιωτικές. Επίσης, στο Συνέδριο αναφέρθηκαν και αναλύθηκαν τρόποι για τη διαχείριση των κινδύνων και του ρίσκου στο σημερινό εξαιρετικά ασταθές παγκόσμιο περιβάλλον. Έγινε επίσης αναφορά στις εξελίξεις στην παγκόσμια οικονομία, το διεθνές εμπόριο και την ενέργεια.

Ο Πρόεδρος της Capital Link κ. Νικόλαος Μπορνόζης, τόνισε τη δέσμευση της Capital Link ως σύνδεσμος επικοινωνίας μεταξύ των κεφαλαιαγορών και των ναυτιλιακών εταιρειών από όλο τον κόσμο. Περιέγραψε τις πρωτοβουλίες της εταιρίας στον τομέα αυτό και τόνισε τη σημασία των ναυτιλιακών συνεδρίων της Capital Link σε Αθήνα, Νέα Υόρκη και Λονδίνο. Επεσήμανε ότι η ναυτιλία είναι ένας τομέας υψηλού κεφαλαίου και η επαρκής πρόσβαση σε κεφάλαια είναι κρίσιμης σημασίας για την ανάπτυξη και εκμετάλλευση των ευκαιριών της αγοράς όπως προκύπτουν. Είπε ότι η τραπεζική χρηματοδότηση και η πρόσβαση στις κεφαλαιαγορές αλληλοσυμπληρώνονται παρέχοντας στις ναυτιλιακές εταιρείες ολοκληρωμένες λύσεις χρηματοδότησης. Έκλεισε τονίζοντας το ρόλο του Ναυτιλιακού Συνεδρίου στην Αθήνα αναλύοντας τις τελευταίες τάσεις και εξελίξεις στις χρηματοπιστωτικές αγορές και πώς μπορούν αυτές να ικανοποιήσουν τις εξελισσόμενες ανάγκες των ναυτιλιακών εταιριών.

Το Ελληνικό Ναυτιλιακό Συνέδριο 2011 είναι μια δυναμική εκδήλωση για θεσμικούς επενδυτές, αναλυτές, τραπεζίτες, χρηματοοικονομικούς συμβούλους, οικονομικά μέσα και άλλους επενδυτές, που ενδιαφέρονται να αναπτύξουν τις γνώσεις τους για τη ναυτιλία σε όλους τους τομείς. Το Συνέδριο δίνει την ευκαιρία για ευρείες δυνατότητες επιχειρηματικής δικτύωσης, όπου οι συμμετέχοντες έρχονται σε επαφή με κορυφαίους παράγοντες του ναυτιλιακού κλάδου.

Παρόλες τις προκλήσεις στην Ελληνική και παγκόσμια οικονομία, οι Έλληνες πλοιοκτήτες αποτελούν μια σημαντική δύναμη στην παγκόσμια ναυτιλία, διαχειριζόμενοι περισσότερο από το 20% του παγκόσμιου στόλου. Οι Έλληνες πλοιοκτήτες έχουν καταφέρει να επιβιώσουν σε αδύναμες αγορές ενώ η διεθνής ναυτιλία και η επενδυτική κοινότητα συνεχίζουν να παρακολουθούν τους χειρισμούς τους κατά τη διάρκεια περιόδων αιχμής και υφέσεως.

ΚΕΝΤΡΙΚΟΣ ΟΜΙΛΗΤΗΣ

Ο κ. Stefan Jekel, Managing Director, Europe, Middle East, Africa, NYSE Euronext έκανε τις Εισαγωγικές Παρατηρήσεις για τον Κεντρικό Ομιλητή του Συνεδρίου στη διάρκεια του γεύματος, τον κ. Guy Verberne, Head of Investment Strategy, ABN AMRO, ο οποίος μίλησε για την “Παγκόσμια Οικονομία”. Στην κεντρική του ομιλία τόνισε ότι μετά από ένα μαλακό καλοκαίρι, η παγκόσμια οικονομία ανακάμπτει και πάλι. Σίγουρα, αντιμετωπίζει κάποιες δυνατές αντιξοότητες. Οι αναδυόμενες οικονομίες – η βασική κινητήρια δύναμη για την παγκόσμια ανάκαμψη – είναι γενικά υπερζεσταμένες, και έχουν να αντιμετωπίσουν τη γρήγορη αύξηση των τιμών των τροφίμων και της ενέργειας και την απώλεια ανταγωνιστικότητας από εισροές κεφαλαίων. Εν τω μεταξύ, η Ευρώπη αντιμετωπίζει μια κρίση δημοσίου χρέους, και σημαντικές δημοσιονομικές περικοπές, ενώ οι Ηνωμένες Πολιτείες βυθίζονται όλο και περισσότερο σε ένα φορολογικό τέλμα. Υπάρχουν όμως και θετικά νέα: η οικονομία των ΗΠΑ φαίνεται να έχει αλλάξει ταχύτητα, με αποδείξεις ότι η αύξηση θέσεων εργασίας θα απογειωθεί και αυτό ισχύει επίσης για τις βασικές χώρες της Ευρωζώνης, αν και σε μικρότερο βαθμό. Με άλλα λόγια: οι ανεπτυγμένες οικονομίες μπορεί να είναι η θετική έκπληξη του 2011.

ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Τις Εισαγωγικές Παρατηρήσεις του Συνεδρίου έκανε ο κ. Γιώργος Α. Γκράτσος, Πρόεδρος, Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδος. Είπε ότι οι Έλληνες ελέγχουν περίπου το 18,3% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου και περίπου το 17,8% του παγκόσμιου στόλου δεξαμενόπλοιων, καθιστώντας μας αξιόπιστους εταίρους των μεγάλων εθνών εξαγωγής και εισαγωγής. Οι ναυτιλιακές επενδύσεις δεν είναι ριψοκίδυνες αν υπάρχει επαρκής κατανόηση της ναυτιλίας. Το κόστος φορτίων είναι η σημαντική παράμετρος που επηρεάζει άμεσα την προμήθεια, και ως εκ τούτου τη ζήτηση μεταφορών. Ο μεγάλος όγκος δικαιολογεί την ανάπτυξη στις υποδομές για να δεχθεί μεγαλύτερα πλοία. Τα πλοία θα κινηθούν με ταχύτητα στην οποία μεγιστοποιούν τα κέρδη χρονοναύλωσης για οποιοδήποτε συνδυασμό ναύλων με την τιμή καυσίμων. Η κατανόηση αυτής της ενσωματωμένης ελαστικότητας στο σύστημα είναι σημαντική. Οι διακυμάνσεις των τιμών των πλοίων από τα πρόσφατα χαμηλά επίπεδα που προσαρμόζονται στον πληθωρισμό μπορούν μόνο να δικαιολογηθούν από τις χαμηλ’ωτερες πρσοδοκίς μελλοντικών κερδών. Η απόσυρση πλοίων θα πρέπει να θεωρείται ως προιόν. Τα ναυπηγεία είναι «μηχανισμοί καταστροφής εμπορευμάτων της αγοράς» που βοηθούν να κρατηθούν τα κόστη εισροών χαμηλά για τις οικονομίες. Οι ναυλώσεις διάρκειας δεν αντιπροσωπεύουν μεγάλη ασφάλεια στις κάμψεις της αγοράς εμπορευματικών μεταφορών.

Κατά τη διάρκεια του Συνεδρίου, υπήρξαν παρουσιάσεις από τους ακόλουθους:

Ο κ. Timothy Boon von Ochssee, PhD, Natural Resource and Energy Economist, ABN AMRO μίλησε για την «Ανάπτυξη της Αγοράς Ενέργειας», ο οποίος είπε ότι η «μεγάλη ύφεση» φαίνεται να πλησιάζει στο τέλος της. Αναμφισβήτητα, η αύξηση των τιμών στον τομέα της ενέργειας δίνει σημάδια ότι η παγκόσμια οικονομία ανακάμπτει. Ενώ η οικονομική ανάκαμψη των δυτικών οικονομιών είναι ευπαθής, η πραγματική οικονομική ανάπτυξη έγκειται στην αναδυόμενη Ασία, παρόλο που υπάρχει κι εδώ μακρο-οικονομική αβεβαιότητα, παρά την υψηλή ανάπτυξη της ενεργειακής ζήτησης. Το έτος 2011 θα είναι επομένως μία χρονιά διαγωνισμού μεταξύ εκείων που είναι αισόφοξοι και απαισιόδοξοι («bulls and bears»), με μακροχρόνιο αντίκτυπο στις παγκόσμιες ροές ενέργειας.

Ο Δρ. Anil Sharma, Founder, President & CEO, Global Marketing Systems Inc. μίλησε για την «Ανακύκλωση Πλοίων». Τόνισε πως ίσως η μεγαλύτερη πρόκληση και ευκαιρία που αντιμετωπίζει η ναυτιλία σήμερα είναι η ανακύκλωση του παγκόσμιου στόλου μ’ ένα πράσινο τρόπο. Η Σύμβαση του International Maritime Organization (ΙΜΟ) του Χονγκ Κονγκ είναι η μεγαλύτερη είδηση στην ιστορία της ανακύκλωσης των πλοίων και αναμένεται να έχει πολύ μεγαλύτερη και εκτεταμένη επίδραση στη ναυτιλία από τη Σύμβαση ΙΜΟ MARPOL, αφού οι ιδιοκτήτες θα υποχρεωθούν να συμμορφωθούν με τη σύμβαση από την αρχή έως το τέλος ζωής των πλοίων, τόσο για τις νέα πλοία αλλά και τον υπάρχοντα στόλο. Τόνισε το ρόλο εξισορρόπησης της βιομηχανίας ανακύκλωσης πλοίων στις ναυτιλιακές αγορές. Ως αποτέλεσμα αυτό έχει βοηθήσει τη βελτίωση των ναυλαγορών και της τελικής αξίας των πλοίων. Όσον αφορά τον όγκο των πολίων που αποσύρθηκαν μετρούμενο σε τόνους νεκρού βάρους, έχει υπάρξει μια πτώση περίπου 23% συγκριτικά με πέρσι με σημαντική μεταβλητότητα των τιμών απόσυρσης.

Τόνισε ότι η ανακύκλωση πλοίων συμβάλλει θετικά στην παγκόσμια εξοικονόμηση ενέργειας και πόρων και, κατά τη διάρκεια, απασχολεί ένα μεγάλο, αν και κατά κύριο λόγο ανειδίκευτο, εργατικό δυναμικό. Αν χειριστεί σωστά, η ανακύκλωση πλοίων είναι αναμφισβήτητα μια «πράσινη» βιομηχανία. Είπε ότι, σύμφωνα με τη Σύμβαση του Χονγκ Κονγκ, οι αγοραστές μετρητών θα έχουν την ίδια νομική ευθύνη για το πλοίο όπως και οι ιδιοκτήτες και θα πρέπει να έχουν την «πράσινη τεχνική εμπειρογνωμοσύνη» για να αντιμετωπίσουν τη σύμβαση.

Είναι προς το συμφέρον της χρηματοοικονομικής κοινότητας και των επενδυτών να έχουν μια προκαταρκτική γνώση όχι μόνο της βιομηχανίας ανακύκλωσης πλοίων αλλά και των «πράσινων ζητημάτων» που γίνονται όλο και πιο σημαντικά. Αυτό θα τους επιτρέψει όχι μόνο να σχεδιάσουν για πιθανές αλλαγές που μπορεί να έχουν επιπτώσεις στην αξία των αποσυρθέντων πλοίων, αλλά και στη συμμόρφωση με τις απαιτήσεις της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνη (ΕΚΕ).

Ο κ. Chris Randall, Partner, Norton Rose LLP μίλησε για τις «Κοινοπραξίες στη Ναυτιλία» και ανέπτυξε τα βασικά ζητήματα που εξετάζονται κατά την είσοδο σε μια ναυτιλιακή κοινοπραξία. Τα θέματα που κάλυψε περιελάμβαναν τη θέσπιση κατάλληλης δομής, την αποτελεσματική συνεχή διαχείριση και τις διάφορες στρατηγικές εξόδου διαθέσιμες στα μέλη της κοινοπραξίας. Σχολιάζοντας το Συνέδριο ο κ. Randall δήλωσε: «Έχοντας ήδη μιλήσει στις εξαιρετικές εκδηλώσεις της Capital Link σε Λονδίνο και Νέα Υόρκη, ήταν μεγάλη χαρά να παρουσιάσω στο Συνέδριο των Αθηνών. Ο αριθμός των βασικών φορέων του κλάδου που συμμετέχουν στα συνέδρια αυτά είναι απόδειξη για την ποιότητα τους.»

Ο κ. Socrates Leptos-Bourgi, Assurance Partner & Global Shipping & Ports Leader, PwC Greece και ο κ. Ιωάννης Πέτρου, Deals Manager, Valuations Practice Leader, PwC Greece μίλησαν για τις «Ανισότητες αποτίμησης μεταξύ των Ιδιωτικών και Δημόσιων Αγορών». Ο κ. Πέτρου συζήτησε για το αν οι τιμές στην αγορά των εισηγμένων ναυτιλιακών εταιρειών είναι δίκαιες και ποιοι είναι οι κύριοι παράγοντες πίσω από τις αποτιμήσεις των ναυτιλιακών εταιρειών. Αναφέρθηκε στα μέτρα που μπορεί να πάρει η διαχείριση μιας ναυτιλιακής εταιρείας για να επηρεάσει την αξία της εταιρείας στην αγορά. Απάντησε αυτά τα ερωτήματα παρουσιάζοντας μια ανάλυση των ποσοτικών και ποιοτικών χαρακτηριστικών των ναυτιλιακών εταιρειών που συγκεντρώθηκαν από την ομάδα αποτιμήσεων του ναυτιλιακού κλάδου τους και παρέχουν μια σχετική εικόνα για τη σχέση Χρηματιστηριακής Αξίας με την Καθαρή Αξία.

Η κα. Βασιλική Τσαγκανός, Partner, Fried, Franks, Harris, Shriver & Jacobson LLP μίλησε για την «Άντληση Κεφαλαίων στις Αμερικανικές Κεφαλαιαγορές – Νομικά Ζητήματα». Η παρουσίασή της παρείχε μια γενική επισκόπηση των θεμάτων που μια εταιρεία θα πρέπει να εξετάσει όταν ασκεί μια άντληση κεφαλαίου στις κεφαλαιαγορές των ΗΠΑ, της Αγγλίας ή του Χονγκ Κονγκ, συμπεριλαμβανομένων των ρυθμισικών απαιτήσεων και διαδικασιών κάθε διεθνής δικαιοδοσίας και τη διαδικασία προετοιμασίας για την επιτυχή προσφορά, και σύγκρινε τα διαφορετικά ρυθμιστικά συστήματα των εν λόγω δικαιοδοσιών.

Ο κ. Stefan Garino, Partner, KPMG και η κα. Joan Abessera, Senior Private Banker, Compagnie Monegasque de Banque μίλησαν για το «Μονακό και την Χρηματοπιστωτική Αγορά του». Η κα. Abessera συζήτησε για το πώς η Compagnie Monegasque de Banque (CMB), παράλληλα με την KPMG Μονακό, καθώς και άλλους υψηλού επιπέδου επαγγελματίες στο Πριγκιπάτο, επιθυμεί να προσφέρει μια one-stop-shop λύση στη ναυτιλιακή κοινότητα. Ιδρυθείσα το 1976, η CMB είναι σήμερα 100% ελεγχόμενη από την εισηγμένη στο χρηματιστήριο του Μιλάνου Mediobanca. Η βασική της αρμοδιότητα είναι το private banking, και η διαχείριση περιουσιακών στοιχείων και κτηματομεσιτικές υπηρεσίες χρηματοδότησης ακινήτων. Η CMB είναι ένα ισχυρό θεσμικό όργανο, με ένα μοναδικό ισολογισμό, και βάζει τη σταθερότητα και αξιοπιστία στην πρώτη γραμμή στην επιλογή τραπεζικού εταίρου στο Μονακό. Η CMB αποτελεί ήδη έναν έμπιστο φορέα παροχής υπηρεσιών στη ναυτιλιακή κοινότητα, ξεχωρίζοντας από τη ποικιλία των εταιρικών της υπηρεσιών σε εταιρείες.

Η ομιλία του κ. Garino επικεντρώθηκε στην ελκυστικότητα του Μονακό, της ιστορίας του και των διαφορετικών μηχανισμών επιχειρηματικότητας που λειτουργούν στο Πριγκιπάτο και τι η KPMG Μονακό μπορεί να προσφέρει για τους πελάτες της. Πράγματι, το Μονακό έχει μια καθιερωμένη φήμη στον τομέα διαχείρισης πλοίων, private banking, χρηματοοικονομικών υπηρεσιών, στοιχείων ενεργητικού και επιχειρηματικής δραστηριότητας. Το Πριγκιπάτο παίρνει πολύ σοβαρά τις ρυθμίσεις αυτών των δραστηριοτήτων, που δίνουν μια πραγματική αξία στις καταχωρημένες οντότητες στο Μονακό και τη διαχείρισή του σε ένα σταθερό φορολογικό και οικονομικό περιβάλλον. Το Μονακό είναι σαφώς μια επιλογή για τη μετεγκατάσταση και διαχείριση επιχειρήσεων.

Ο κ. Γιώργος Δ. Γουρδομιχάλης, Πρόεδρος, Piraeus Marine Club, μίλησε για τη «Συνεισφορά της Ελληνικής Ναυτιλίας στην Ελληνική Κοινωνία». Είπε ότι: «Η Ελληνική Ναυτιλία με τον κυρίαρχο ρόλο της στις παγκόσμιες μεταφορικές ανάγκες, διαθέτει ένα στόλο 3.000 πλοίων που αντιπροσωπεύουν το 15% του παγκόσμιου στόλου. Η περσινή χρονιά είδε τα έσοδα της Ελληνικής ναυτιλίας να φτάνουν το 6% του ΑΕΠ της χώρας και παρόλο που το ΑΕΠ υποχώρησε, η Ελληνική ναυτιλία αύξησε τη συμβολή της στο ξένο συνάλλαγμα για την οικονομία μας κατά περίπου 16% και έφτασε τα 15 δισ. ευρώ! Η συνεχής συνεισφορά της στην οικονομία της χώρας ήταν πάντα χέρι-χέρι με τη συνεισφορά της βιομηχανίας στην Ελληνική κοινωνία, έχοντας το μοντέρνο όρο της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης κοντά στην καρδιά πολύ πριν εισαχθεί στη σύγχρονη θεωρία των επιχειρήσεων. Η ανάκαμψη της Ελλάδας ως οικονομία και ως κοινωνία είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την Ελληνική ναυτιλία και τη δυναμική της παρουσία στην παγκόσμια οικονομία μας.»

ΠΑΝΕΛΣ ΣΥΖΗΤΗΣΕΩΝ

Υπήρχαν διάφορα panels συζητήσεων, ως ακολούθως:

«Τραπεζική Χρηματοδότηση Ναυτιλίας»
Συντονιστής: Ο κ. Alistair Mackie, Partner, Holman Fenwick Willan LLP
Συνομιλητές: Ο κ. Gust Biesbroeck, Head of Transportation, ABN AMRO, ο κ. Γιώργος Κακουλίδης, Director, Citi και ο κ. Evan Cohen, Managing Director and Global Head Dry Bulk Group, DVB Group Merchant Bank (Asia)

Η κα. Isabella Schidrich, Senior Managing Director, NASDAQ OMX έκανε τις Εισαγωγικές Παρατηρήσεις για τα πάνελς Κεφαλαιαγορών.

«Είναι οι Κεφαλαιαγορές Ανοιχτές για τη Ναυτιλία;»
Συντονιστής: Ο κ. Αιμίλιος Γιαννόπουλος, Partner, Global Assurance, PwC
Συνομιλητές: Ο κ. Philippe Chrysicopoulos, Managing Director, Bank of America Merrill Lynch και ο κ. Anthony Argyropoulos, Managing Director, Investment Banking Group, Cantor Fitzgerald
Το πάνελ έθεσε το γενικό πλαίσιο για τη δραστηριότητα τψν κεφαλαιαγορών. Τα θέματα της συζήτησης ήταν οι λόγοι για τους οποίους μια ναυτιλιακή εταιρεία θα επέλεγε να είναι εισηγμένη, πώς θα μπορούσε μια ναυτιλιακή εταιρεία να αντλήσει κεφάλαια, το είδος της εταιρείας που ενδιαφέρει τους επενδυτές καθώς και το καυτό θέμα των δημόσιων εγγραφών.

«Άντληση Κεφαλαίων Μέσω Ιδίων Κεφαλαίων»
Συντονιστής: Ο κ. Tony Backos, Partner, Watson, Farley & Williams LLP (TBC)
Συνομιλητές: Ο κ. William Kelly, Managing Director, Head of Equity Capital Markets, ο κ. Wiley Griffiths, Executive Director Global Transportation, Morgan Stanley και ο κ. Eric Schless, Managing Director, Wells Fargo Securities

«Άντληση Κεφαλαίων Μέσω Χρηματοδότησης Σταθερού Εισοδήματος»
Συντονιστής: Ο κ. Stuart Gelfond, Partner, Fried, Frank, Harris, Shriver & Jacobson LLP
Συνομιλητές: Η κ. Christa Tosi Volpicelli, Director, Citi Investment Banking, ο κ. Ηλίας Σακέλλης, Executive Director, Goldman Sachs International και ο κ. Hamish Norton, Managing Director, Jefferies

Τα μέλη του πάνελ συζήτησαν τις συστάσεις τους για τις εταιρείες που ενδιαφέρονται για τις Αμερικανικές και Ευρωπαϊκές αγορές ομολόγων. Πρώτον, η εταιρεία πρέπει να αναπτύξει ένα μακροπρόθεσμο σχέδιο κεφαλαίων, συμπεριλαμβανομένης της τραπεζικής και ομολογιακής χρηματοδότησης. Το σχέδιο αυτό θα πρέπει να επικεντρωθεί στις ημερομηνίες λήξης των δανειακών υποχρεώσεων, τα ζητήματα συμβάσεων και τις ανακυκλούμενες πιστωτικές ανάγκες. Δεύτερον, εάν επιθυμεί να εισέλθει στην αγορά υψηλής απόδοσης, η εταιρεία θα πρέπει να επιδιώκει να εισέλθει στην αγορά όταν είναι σε καλή οικονομική κατάσταση και να το θεωρήσει ως μια μακροπρόθεσμη επιλογή χρηματοδότησης. Η εταιρεία δεν θα είναι σε θέση να εισέλθει στην αγορά εύκολα όταν έχει λίγα μετρητά αλλά θα πρέπει να μπει στην αγορά για να παρατείνει τη διάρκεια λήξης ή να αποκτήσει μετρητά για το μέλλον. Τέλος, πρότειναν να είναι προετοιμασμένη να εισέλθει στις κεφαλαιααγορές σε κάθε δεδομένη στιγμή, το οποίο απαιτεί έναν εκ των προτέρων σχεδιασμό για τα διάφορα έγγραφα που χρειάζονται. Ο σωστός χρόνος είναι το κλειδί. Οι καθημερινές συνθήκες της αγοράς θα καθορίσουν τις τιμές για κάθε ημέρα και οι εταιρείες θα πρέπει να είναι έτοιμες όταν η αγορά είναι ζεστή.

«Εναλλακτική Χρηματοδότηση»
Συντονιστής: Ο κ. Νικόλαος Μπορνόζης, Πρόεδρος, Capital Link
Συνομιλητές: Ο κ. Gust Biesbroeck, Head of Transportation, ABN AMRO και ο κ. Chris Weyers, Managing Director, FBR Capital Markets

Το πάνελ συζήτησε το γεγονός ότι οι ναυτιλιακές εταιρείες αναζητούν εναλλακτική χρηματοδότηση, αφού ο τομέας αντιμετωπίζει περιορισμένο ή μειωμένο τραπεζικό δανεισμό, ενώ τα παράθυρα των κεφαλαιαγορών στενεύουν ή κλείνουν για πολλές εταιρείες, λόγω των δυσμενών συνθηκών της αγοράς, των ανησυχιών για τις βασικές αρχές της βιομηχανίας και της απουσίας επενδυτικού ενδιαφέροντος στη ναυτιλία.

Οι παραδοσιακές πηγές χρηματοδότησης νέων πλοίων, εξαγορές και αναχρηματοδοτήσεις, από τις τράπεζες δανεισμού που παρέχουν πιστωτικές διευκολύνσεις, μεσοπρόθεσμα δάνεια και άλλα πιστωτικά προϊόντα, είναι περιορισμένες καθώς οι τράπεζες έχουν μειώσει την έκθεση ρίσκου τους στη ναυτιλία. Η αύξηση κεφαλαίου μέσω αρχικών δημόσιων εγγραφών ή προσφοράς ιδίων κεφαλαίων από τις δημόσιες κεφαλαιαγορές είναι διαθέσιμες μόνο στις μεγαλύτερες ή πιο καταξιωμένες εταιρείες καθώς οι θεσμικοί επενδυτές έχουν αφήσει το ρίσκο στην άκρη όσον αφορά τη ναυτιλία.

Παρόλο αυτές τις δυσμενείς συνθήκες χρηματοδότησης, ορισμένες εταιρείες μπόρεσαν να αντλήσουν κεφάλαια μέσω εναλλακτικών πηγών χρηματοδότησης που συμπεριλαμβάνουν ιδιωτικά επενδυτικά κεφάλαια, hedge funds, εξειδικευμένα κεφάλαια μεταφορών και συνεργασίες. Αν και μερικοί μπορεί να ισχυρίζονται ότι οι 144a προσφορές είναι μια παραδοσιακή μέθοδος στην αγορά, αυτό το είδος ιδιωτικής προσφοράς έχει χρησιμοποιηθεί με δημιουργικούς τρόπους για τη χρηματοδότηση αγορών πλοίων και την παροχή κεφαλαίων προ-δημόσιας εγγραφής.

«Πάνελ Αναλυτών: Προοπτικές Αγοράς & Στάση Επενδυτών προς τη Ναυτιλία»
Συντονιστής: Ο κ. Nigel Lowry, Δημοσιογράφος, Lloyd’s List
Συνομιλητές: Ο κ. Douglas J. Mavrinac, Maritime Group Head, Jefferies & Company, Inc., ο κ. Peter Sorkin, Research Analyst, Transportation Sector (Airlines & Shipping), Knight Capital και ο κ. Michael Webber, Senior Analyst, Vice President Equity Research, Global Shipping, Wells Fargo Securities, LLC

Τα μέλη του πάνελ παρατήρησαν ότι η αγορά νέων δημόσιων εγγραφών ναυτιλιακών εταιρειών έχει παραμείνει σχετικά κλειστή στις αρχές του 2011, παρόλο που ανώτερες εταιρείες μπορούν πάντα να ελπίζουν να εισαχθούν αλλά με αβέβαιες αποτιμήσεις. Η αγορά άντλησης κεφαλαίων για τις εισηγμένες εταιρείες μέσω ιδίων κεφαλαίων, ωστόσο, παραμένει κάπως προσβάσιμη, με αυξανόμενο ενδιαφέρον για τις προτιμώμενες μετοχές, hybrid securities και υψηλής απόδοσης χρέος. Το πάνελ ενημέρωσε για τις ισχύουσες συμπεριφορές των επενδυτών προς τη ναυτιλία και για τις διάφορες κατηγορίες που οι επενδυτές επικεντρώνονται κατά την αξιολόγηση των ναυτιλιακών επενδύσεων, συμπεριλαμβανομένων της μερισματικής απόδοσης, κάλυψης ναυλώσεων, του brand της διαχείρισης και του σημείου εισόδου στo ναυτιλιακό κύκλο, καθώς και της αυξανόμενη πριμοδότησης της εταιρικής δομής και συναλλακτικής διαφάνειας.

Παρόλο το περιορισμένο ενδιαφέρον για ναυτιλιακές μετοχές φαίνεται να καλύπτεται ικανοποιητικά σε ορισμένους τομείς από τις υπάρχουσες εισηγμένες εταιρείες, θεωρήθηκε ότι θα μπορούσε να υπάρχει περιθώριο για περισσότερες αρχικές δημόσιες προσφορές, αν το ενδιαφέρον για τον κλάδο ανέβει, ιδίως για τους μεγαλύτερες, καθιερωμένες ναυτιλιακού ομίλους που μπορούν να διαφοροποιηθούν από τον ανταγωνισμό. Το πάνελ εξέτασε επίσης τις επιπτώσεις των σημερινών γεωπολιτικών εξελίξεων σχετικά με το επενδυτικό κλίμα, συμπεριλαμβανομένης της αναταραχής στη Μέση Ανατολή και τις πειρατικές επιθέσεις σε εμπορικά πλοία που εξαπλώνεται από τον Κόλπο του Άντεν. Επιμέρους εμπειρογνώμονες προσέφεραν ένα βαθμό αισιοδοξίας όσον αφορά τους διάφορους τομείς της αγοράς, με την αγορά δεξαμενόπλοιων και εμπορευματοκιβωτίων να είναι οι ισχυρές προοπτικές για ανάκαμψη.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v