Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Ταμείο μηδέν - καύσιμα για λίγες ημέρες

Τις υπηρεσίες του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους «δίνουν» ως υπεύθυνο από την πλευρά του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων αλλά και του ΟΣΕ για μη πληρωμή του κουπονιού (τοκομεριδίου) ομολογιακού δανείου.

  • της Μάρως Τσαντήλα
ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Ταμείο μηδέν - καύσιμα για λίγες ημέρες
Η καθυστέρηση στην πληρωμή του κουπουνιού του ομολογιακού δανείου οφείλεται σε ένα ανθρώπινο λάθος (από το ΓΛΚ), αλλά επανέφερε στην επιφάνεια τα προβλήματα ρευστότητας που αντιμετωπίζει ο ΟΣΕ.

Δεν ήταν λίγοι αυτοί στους οποίους η υπόθεση θύμισε το περασμένο καλοκαίρι, όταν το ΓΛΚ καθυστέρησε, εν είδει «καψωνιού», να καταβάλει τα ποσά που απαιτούνταν για τη μισθοδοσία των εργαζομένων στην ΕΘΕΛ, με αποτέλεσμα να καθυστερήσει η πληρωμή τους και να υπάρξουν κινητοποιήσεις των εργαζομένων.

Ακόμη και αν στο πρόβλημα που δημιουργήθηκε χθες η ευθύνη ήταν των υπαλλήλων του Γενικού Λογιστηρίου, το μόνο βέβαιο είναι ότι ο όμιλος ΟΣΕ έχει υπαρκτό πρόβλημα ρευστότητας.

Ειδικά σε ό,τι αφορά την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, πληροφορίες φέρουν την εταιρία μετά βίας να καλύπτει τις ανάγκες της για καύσιμα για λίγες ακόμη μέρες, ενώ «μηδέν» είναι και το υπόλοιπο στο ταμείο της.

Στελέχη της εταιρίας επισημαίνουν ότι είναι επιτακτική ανάγκη να καταβληθεί η κρατική επιδότηση ύψους 50 εκατ. ευρώ για την παροχή δημόσιας υπηρεσίας, όπως προβλέπεται και από τον νόμο για την εξυγίανση του ΟΣΕ.

Ο συγκεκριμένος νόμος, παρότι έχει ψηφιστεί από τον Οκτώβριο, ακόμη δεν λειτουργεί, καθώς καμία από τις 1.800 μετατάξεις -εθελούσιες και υποχρεωτικές- δεν έχει γίνει, με αποτέλεσμα το κόστος μισθοδοσίας των υπαλλήλων να επιβαρύνει την εταιρία, η οποία έχει πολύ σφιχτό οικονομικό προγραμματισμό για το τρέχον έτος.

Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, η εταιρία αυτήν τη χρονιά θα πρέπει να έχει θετικό ισολογισμό, ενώ το κόστος για την κάλυψη των αναγκών μισθοδοσίας θα πρέπει να διαμορφωθεί σε 48,5 εκατομμύρια ευρώ.

Ωστόσο, από τα έως τώρα δεδομένα κάτι τέτοιο είναι εξαιρετικά δύσκολο να επιτευχθεί, καθώς μεγάλος αριθμός των υπό μετάταξη υπαλλήλων προέρχεται από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία έχει επιπλέον υποστεί σοβαρό πλήγμα και σε επίπεδο επιβατικής κίνησης, αφού, λόγω των σημαντικών αυξήσεων στις τιμές των εισιτηρίων, το τρένο έχασε το συγκριτικό πλεονέκτημα του φθηνού μέσου.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v