Λαφαζάνης: "Στον αέρα" οι επεκτάσεις του Μετρό

Επίκαιρη ερώτηση προς τον Υπ. Υποδομών κατέθεσε ο Π. Λαφαζάνης του ΣΥΡΙΖΑ για το αβέβαιο μέλλον των επεκτάσεων του ΜΕΤΡΟ προς τα νότια και δυτικά προάστια, καθώς στον αέρα βρίσκεται η λειτουργία 7 καινούργιων σταθμών.

Λαφαζάνης: Στον αέρα οι επεκτάσεις του Μετρό
Επίκαιρη ερώτηση προς τον Υπ. Υποδομών κατέθεσε ο Παναγιώτης Λαφαζάνης του ΣΥΡΙΖΑ για το αβέβαιο μέλλον των επεκτάσεων του ΜΕΤΡΟ προς τα νότια και δυτικά προάστια, καθώς στον αέρα βρίσκεται η λειτουργία 7 καινούργιων σταθμών.

---Ερώτηση από Π. Λαφαζάνη

Σύμφωνα με δημοσιεύματα εφημερίδων η λειτουργία των 7 καινούργιων σταθμών του ΜΕΤΡΟ στα Δυτικά προάστια (Περιστέρι, Χαϊδάρι, Ανθούπολη) και στα Νότια προάστια (Ηλιούπολη, Άλιμος, Αργυρούπολη, Ελληνικό), αναβάλλεται επ’αόριστον. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι οι σταθμοί των Δυτικών προαστίων, βάσει του αρχικού σχεδιασμού, έπρεπε να είχαν παραδοθεί από το 2008, ενώ των Νότιων από την Άνοιξη του 2010.

Ο πρόεδρος της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ, σύμφωνα με τα δημοσιεύματα, δήλωσε ξεκάθαρα ότι «η σηματοδότηση των 7 σταθμών έχει προ πολλού ξεπεράσει το τεχνοκρατικό επίπεδο και την απόφαση της διοίκησης της εταιρείας. Είναι πλέον πολιτικό θέμα από το οποίο η εταιρεία περιμένει εναγωνίως να απεμπλακεί».

Όμως οι συνέπειες της μη λειτουργίας των σταθμών και το μπλοκάρισμα της επέκτασης προς τα Νότια και Δυτικά προάστια, θα είναι μεγάλες και είναι οι εξής:

1. Θα αρχίσει η φθορά των εγκαταστάσεων από την αχρηστία.
2. Αδυναμία ολοκλήρωσης προμήθειας των 17 νέων συρμών από την Κορέα-ύψους 152 εκ.ευρώ, επειδή δεν μπορούν να γίνουν οι δοκιμές λειτουργίας.
3. Η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ θα υποχρεωθεί να πληρώσει πρόσθετο κόστος πολλών εκατομμυρίων για 6 υφιστάμενες συμβάσεις σε άλλους αναδόχους λόγω αναγκαστικής μη ολοκλήρωσης του συμβατικού αντικειμένου τους.
4. Εάν δεν ολοκληρωθούν και δεν λειτουργήσουν τα έργα κινδυνεύουν να απενταχθούν από τα κοινοτικά προγράμματα και να χαθούν από τη χρηματοδότηση 374 εκατ.ευρώ.

Αντίθετα, τα οφέλη από την ολοκλήρωση των έργων θα ήταν:
1. εξυπηρέτηση 180.000 επιβατών καθημερινά.
2. Θα κινούνταν 37.000 λιγότερα αυτοκίνητα στους δρόμους.
3. Θα εκλύονταν καθημερινά 85 τόνοι λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα.
4. Σημαντικά κέρδη για την κοινωνία, το περιβάλλον και την οικονομία.

Επειδή η κυβέρνηση δεν μπορεί να παριστάνει τον Πόντιο Πιλάτο τόσο καιρό, αλλά αντίθετα οφείλει, με διαφανείς διαδικασίες, να πάρει πρωτοβουλίες για να παραδοθούν οι 7 νέοι σταθμοί και να ξεμπλοκάρουν οι επεκτάσεις, προς όφελος του κοινωνικού συνόλου, του περιβάλλοντος και της ανάπτυξης του τόπου.

Ερωτάται ο κ. Υπουργός

Σε ποιες άμεσες ενέργειες σκοπεύει να προχωρήσει και με ποιο χρονοδιάγραμμα, ώστε να λειτουργήσουν οι 7 καινούργιοι σταθμοί και να ξεμπλοκάρουν οι προεκτάσεις προς τα Νότια και Δυτικά προάστια, προς όφελος του κοινωνικού συνόλου, του περιβάλλοντος και της ανάπτυξης;

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v