Σε διαβούλευση νομοσχέδιο του ΥΠΟΙΚ

Τη διάσπαση του ΤΠΔ, την αυστηροποίηση των όρων για τις προσλήψεις στις ΔΕΚΟ, την αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας των ΔΕΚΟ και την παροχή των εγγυήσεων 30 δισ. στις τράπεζες προβλέπει ν/σ του ΥΠΟΙΟ.

Σε διαβούλευση νομοσχέδιο του ΥΠΟΙΚ
Τη διάσπαση του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων (ΤΠΔ), την παροχή δυνατότητας στον ΟΔΔΗΧ να παρεμβαίνει στη δευτερογενή αγορά ομολόγων, την αυστηροποίηση των όρων για τις προσλήψεις στις ΔΕΚΟ, την υποχρεωτική αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας των ΔΕΚΟ, τη δημιουργία της γενικής γραμματείας δημόσιας περιουσίας και την παροχή των εγγυήσεων ύψους 30 δισ. ευρώ στις τράπεζες προβλέπει νομοσχέδιο που κατέθεσε το υπουργείο Οικονομικών.

Για το ΤΠΔ στόχος είναι να εναρμονιστούν οι διατάξεις που το διέπουν με το κοινοτικό δίκαιο. Συγκεκριμένα, απαγορεύεται η επιδότηση των υπηρεσιών που παρέχει το ΤΠΔ στην ελεύθερη αγορά (λ.χ. παροχή δανείων σε ιδιώτες, αποδοχή καταθέσεων κ.λπ.) από δραστηριότητες που ανάγονται στη δεσμευμένη λειτουργία του υπό καθεστώς δημόσιου νομικού προνομίου (παρακαταθήκες, υποχρεωτικές καταθέσεις κ.λπ.).

Επίσης, με το νομοσχέδιο:

- Συστήνεται εσωτερικός κλάδος του Ταμείου Παρακαταθηκών για τις εμπορικές δραστηριότητες.

- Η παροχή δανείων προς φορείς της τοπικής αυτοδιοίκησης παραμένει λειτουργικά στον δεσμευμένο τομέα, δεδομένου του έντονα κοινωφελούς, αναπτυξιακού και περιφερειακού τους χαρακτήρα.

- Ο κλάδος εμπορικών δραστηριοτήτων αποκτά λογιστική αυτοτέλεια, δεδομένου ότι εισάγεται διακριτή λογιστική παρακολούθηση.

- Εισάγεται η αρχή ότι οι λογαριασμοί τόσο του δεσμευμένου τομέα όσο και του κλάδου εμπορικών δραστηριοτήτων θα πρέπει να ακολουθούν τα Διεθνή Πρότυπα Χρηματοοικονομικής Πληροφόρησης (ΔΠΧΠ).

Με τον τρόπο αυτόν το υπουργείο Οικονομικών διασφαλίζει σύμφωνα με το ίδιο ότι:

1. Δεν θίγεται η ενότητα της νομικής προσωπικότητας του ταμείου, το οποίο παραμένει ενιαίο και περιλαμβάνει τόσο τον δεσμευμένο τομέα όσο και τον κλάδο εμπορικών δραστηριοτήτων.

2. Η απόσχιση του κλάδου εμπορικών δραστηριοτήτων δεν θεωρείται αναγκαία. Σε περίπτωση όπου κριθεί αναγκαία στο μέλλον, προβλέπεται η δυνατότητα απόσχισης και εισφοράς σε υφιστάμενη ή νεοϊδρυόμενη εταιρία του ταμείου.

3. Ενισχύεται η διαφάνεια στη δράση του ταμείου με την πρόβλεψη εξουσιοδοτικής βάσης για την έκδοση κανονισμού λειτουργίας και δράσης, έτσι ώστε να διασφαλίζεται μεγαλύτερος βαθμός προβλεψιμότητας και ανιχνευσιμότητας στην εσωτερική και εξωτερική δράση του.

ΟΔΔΗΧ

Το νομοσχέδιο επιχειρεί τον εκσυγχρονισμό του ΟΔΔΗΧ μέσω της:
• Ενίσχυσης των αρμοδιοτήτων του.
• Επέκτασης θεσμικών εργαλείων και μέσων.
• Οργανωτικής αναδιάρθρωσης.

ΔΕΚΟ

Με το νέο νομοσχέδιο μπαίνει στο στόχαστρο η αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας των ΔΕΚΟ ύψους 8 δισ. ευρώ, ενώ αυστηροποιείται το σύστημα προσλήψεων. Συγκεκριμένα:

1. Μειώνεται ο αριθμός των μελών του διοικητικού συμβουλίου από εννέα σε επτά. Συμμετέχει υποχρεωτικά ένας εκπρόσωπος των εργαζομένων στο επταμελές πλέον διοικητικό συμβούλιο, προκειμένου να μη διαταραχθεί η υπάρχουσα ισορροπία.

2. Συστήνεται η επιτροπή ελέγχου, η οποία θα αποτελείται από μη εκτελεστικά μέλη της διοίκησης που θα ορίζονται και θα παύονται με κοινή απόφαση του υπουργού Οικονομικών και του υπουργού που εποπτεύει τη δημόσια επιχείρηση. Η επιτροπή ελέγχου, μεταξύ άλλων, έχει την υποχρέωση να παρακολουθεί την ορθή λειτουργία της υπηρεσίας εσωτερικού ελέγχου.

3. Ο βαθμός αξιοποίησης της ακίνητης περιουσίας και η μέριμνα που λαμβάνεται για τον περιορισμό του λειτουργικού κόστους της δημόσιας επιχείρησης καθίστανται υποχρεωτικά κεφάλαια του επιχειρησιακού σχεδίου.

4. Η υποβολή επιχειρησιακού σχεδίου προς τη διυπουργική επιτροπή και τριμηνιαίων στοιχείων δράσεων προς την ειδική γραμματεία ΔΕΚΟ αποτελούν επιπρόσθετους όρους πρόσληψης προσωπικού.

5. Η μισθολογική πολιτική της δημόσιας επιχείρησης συμπεριλαμβάνεται στις θέσεις της διοίκησής της που εγκρίνονται με απόφαση της διυπουργικής επιτροπής.

6. Διευρύνονται τα στοιχεία, τα οποία οι δημόσιες επιχειρήσεις οφείλουν να υποβάλλουν στην ειδική γραμματεία ΔΕΚΟ (κατ’ έτος κατάλογο όλων των στοιχείων της ακίνητης περιουσίας της δημόσιας επιχείρησης και της νομικής και πραγματικής τους κατάστασης, τριμηνιαία έκθεση που θα αφορά σε τυχόν αποκλίσεις από τον ετήσιο προϋπολογισμό ή το επιχειρησιακό σχέδιο, στην αιτιολόγηση και στα μέτρα αντιμετώπισής τους, τυχόν αναθεωρημένους προϋπολογισμός κ.λπ.).

Δημόσια περιουσία

Στο πλαίσιο της αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας, και ειδικά της ακίνητης περιουσίας, συστήνεται η Γενική Γραμματεία Δημόσιας Περιουσίας στο υπουργείο Οικονομικών, όπως είχε αποφασιστεί από τον περασμένο Δεκέμβριο.

Στη νέα Γενική Γραμματεία Δημόσιας Περιουσίας θα ανήκουν η εποπτεία, ο συντονισμός, ο έλεγχος της εφαρμογής της κυβερνητικής πολιτικής από τις συναρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Οικονομικών και τα νομικά πρόσωπα που θα είναι αρμόδια για τη διοίκηση, διαχείριση, αξιοποίηση και προστασία της δημόσιας και κοινωφελούς περιουσίας (Διεύθυνση Δημόσιας Περιουσίας, Διεύθυνση Εθνικών Κληροδοτημάτων, Κτηματικές Υπηρεσίες σε όλη τη χώρα, Κτηματική Εταιρία του Δημοσίου Α.Ε.).


* Αναλυτικά στοιχεία για το νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών δημοσιεύονται στη δεξιά στήλη "Συνοδευτικό Υλικό".

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v