Προχωρούν οι μεταρρυθμίσεις σε ΟΑΣΑ και ΟΣΕ

Το υπουργείο επιδόθηκε σε έναν επικοινωνιακό Μαραθώνιο προκειμένου να πείσει ότι παράγεται έργο στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας και τον ΟΣΕ.

  • της Μάρως Τσαντήλα
Προχωρούν οι μεταρρυθμίσεις σε ΟΑΣΑ και ΟΣΕ
Πρωτοφανή παραγωγικότητα τουλάχιστον σε επίπεδο ενημέρωσης φαίνεται ότι προκαλεί στο υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων η έλευση του κλιμακίου της Τρόικας καθώς χθες, ημέρα άφιξης των ελεγκτών της Τρόικας, το υπουργείο επιδόθηκε σε έναν επικοινωνιακό Μαραθώνιο προκειμένου να πείσει ότι παράγεται έργο στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας και τον ΟΣΕ δύο ζητήματα προτεραιότητας όπου οι καθυστερήσεις στην προώθηση των μεταρρυθμίσεων είναι δεδομένη.

Σε ότι αφορά τις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας από το αρμόδιο υπουργείου ανακοινώθηκε χθες ότι προθεσμία έως τις 13 Απριλίου έχουν οι 1440 προς μετάταξη υπάλληλοι να καταθέσουν τους φακέλους με τις προτιμήσεις τους για τις θέσεις τους στις οποίες θέλουν να μεταταχθούν. Ο κατάλογος με τις 4.998 κενές θέσεις αναρτήθηκε χθες στο διαδίκτυο και οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να δηλώσουν αρχής γενομένης από σήμερα, με σειρά προτίμησης, τις 5 θέσεις στις οποίες επιθυμούν να μεταταχθούν.

Στον κατάλογο των προσφερόμενων θέσεων περιλαμβάνεται μεγάλος αριθμός θέσεων από φορείς του Δημοσίου που βρίσκονται εκτός Αττικής.

Ο φάκελος με την αίτηση μετάταξης υποβάλλεται στο γραφείο υποδοχής αιτήσεων που έχει οριστεί από τον φορέα στον οποίο υπηρετεί ο υπό μετάταξη υπάλληλος.

Νέες διοικήσεις

Παράλληλα με τις μετατάξεις προσωπικού προχωρά και διαδικασία επιλογής των διοικήσεων για τις νέες εταιρείες παροχής αστικών συγκοινωνιών που θα προκύψουν μετά την ολοκλήρωση των συγχωνεύσεων. Η επιλογή των διοικήσεων γίνεται μέσω του opengov και σε λίγες ημέρες θα ανακοινωθούν τα ονόματα.

Οι νέοι φορείς θα πρέπει να βελτιώσουν κατά πολύ τις επιδόσεις τους προκειμένου να ανταποκριθούν στο νέο αυστηρό πλαίσιο που θέτει ο περιορισμός της χρηματοδότησης. Πάντως σύμφωνα με το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων φέτος αναμένεται θεματική βελτίωση των οικονομικών δεδομένων. Την προηγούμενη χρονιά καταγράφηκε μεν βελτίωση στις επιδόσεις των συγκοινωνιακών φορέων ωστόσο αυτή ήταν απόρροια των δραστικών περικοπών στους μισθούς των εργαζομένων. Ωστόσο οι συγκοινωνιακοί φορείς παραμένουν βαριά ζημιογόνοι.

Λαθρεπιβίβαση

Βασικός παράγοντας στην βελτίωση των επιδόσεων των συγκοινωνιακών φορέων παραμένει ο έλεγχος της λαθραίας επιβίβασης καθώς παρά τις συνεχείς εξαγγελίες και τα μέτρα που υποτίθεται ότι λαμβάνονται τα έσοδα που χάνονται υπολογίζεται σε 40 εκατ. ευρώ το έτος. Από μελέτες που έχουν γίνει προκύπτει ότι τα ποσοστά της λαθρεπιβίβασης κυμαίνονται από 7% (σε συχνά ελεγχόμενους σταθμούς του ΜΕΤΡΟ) έως και 40% σε λεωφορειακές γραμμές.

Από τις κινήσεις που έγιναν το 2010 για τον έλεγχο της λαθραίας επιβίβασης στις αστικές συγκοινωνίες στο δεύτερο εξάμηνο του έτους υπερτριπλασιάστηκαν τα έσοδα από πρόστιμα σε σχέση με το 2009 ωστόσο το πρόβλημα εξακολουθεί όχι απλώς να υφίσταται αλλά και να διογκώνεται.

Με το νόμο για την εξυγίανση των αστικών συγκοινωνιών δημιουργείται ένα διακριτό Σώμα Έλεγχου το οποίο σε πλήρη ανάπτυξη θα απαρτίζεται από 200 άτομα θα έχει ως αρμοδιότητα την διενέργεια ελέγχων σε όλους τους συγκοινωνιακούς φορείς.

Το σώμα θα έχει διακριτά χαρακτηριστικά και ειδική κάρτα, ώστε αφενός να γίνει λειτουργικότερη η διαδικασία ελέγχου αφετέρου να δίνεται η δυνατότητα στον πολίτη για υποβολή ενστάσεων σε περίπτωση που το επιθυμεί.

Οι ελεγκτές θα έχουν τη δυνατότητα να συνεργάζονται με την Αστυνομία, την Δημοτική Αστυνομία ή ακόμη και το Σώμα Δίωξης Οικονομικού Εγκλήματος (ΣΔΟΕ) σε περίπτωση που εντοπίζονται πηγές διακίνησης πλαστών εισιτηρίων.

Οριστική λύση στο πρόβλημα της λαθραίας επιβίβασης αλλά και των πλαστών εισιτηρίων θα δώσει το ηλεκτρονικό εισιτήριο για το οποίο προκηρύχθηκε χθες ο διεθνής διαγωνισμός προϋπολογισμού 94 εκατομμυρίων ευρώ.

Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να υποβάλλουν τις προσφορές τους έως τις 24 Μαίου.

ΟΣΕ

Σε ότι αφορά τον ΟΣΕ το υπουργείο Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων επισημαίνει ότι το πρόγραμμα εξυγίανσης εξελίσσεται εντός του χρονοδιαγράμματος με τις λειτουργικές δαπάνες του ΟΣΕ να μειώνονται το 2010 σε σχέση με το 2009 κατά 25% ενώ αντίστοιχα στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ η μείωση των λειτουργικών εξόδων ήταν της τάξης του 32,84%.

Οι μειώσεις αυτές ουσιαστικά απηχούν τις περικοπές στους μισθούς των εργαζομένων ενώ τον Ιανουάριο, οπότε και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ προχώρησε στην αναστολή πολλών δρομολογίων της το αποτέλεσμα του Ιανουαρίου 2011 βελτιώθηκε κατά 61,12% σε σχέση με τον Ιανουάριο του 2010.

Σχετικά με τις 1.654 προγραμματισμένες μετατάξεις εργαζομένων από τον Όμιλο του ΟΣΕ, το αρμόδιο υπουργείο επισημαίνει ότι έχουν γίνει ήδη οι 800 και εκκρεμούν στο τελευταίο στάδιό τους οι υπόλοιπες, με δεδομένο ότι σε αυτές εμπλέκονται άλλα τέσσερα Υπουργεία.

Σταθμός προαστιακού Αχαρνών

Να σημειωθεί τέλος ότι με μεγάλη καθυστέρηση, καθώς είναι έτοιμος από το 2009 παραδίδεται σήμερα στο επιβατικό κοινό ο Προαστιακός Σταθμός Αχαρνών που θα αποτελέσει κόμβο για τα υπεραστικά τρένα και κεντρικό σταθμό μετεπιβίβασης προς το Αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος.

Μέσω του εν λόγω σταθμού θα εξυπηρετούνται οι επιβάτες όλων των αμαξοστοιχιών του άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Αθήνα και Αθήνα-Χαλκίδα-Αθήνα, καθώς και του προαστιακού που εκτελούν δρομολόγια στο τμήμα Αεροδρόμιο-Λιόσια-Μαγούλα-Κιάτο και αντιστρόφως.
Με την ένταξή του στο ενεργό δίκτυο, ο ΟΑΣΑ θα τροποποιήσει τα δρομολόγιά του, ώστε να λειτουργήσει τροφοδοτικά.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v