Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Πτωτικά κινείται η εγχώρια αγορά catering

Πτωτικές τάσεις παρουσιάζει η συνολική αγορά του catering στη χώρα μας, με το μεγαλύτερο ποσοστό μείωσης να καταγράφει ο τομέας του catering δεξιώσεων, σύμφωνα μελέτη της ICAP Group.

Πτωτικά κινείται η εγχώρια αγορά catering
Πτωτικές τάσεις παρουσιάζει η συνολική αγορά του catering στη χώρα μας, με το μεγαλύτερο ποσοστό μείωσης να καταγράφει ο τομέας του catering δεξιώσεων, σύμφωνα μελέτη της ICAP Group.

Η συμπίεση του διαθέσιμου εισοδήματος των καταναλωτών αλλά και ο περιορισμός του “budget” των εταιρειών για διάφορες εκδηλώσεις, επηρεάζουν σημαντικά τον κλάδο του catering

Το catering δεξιώσεων καλύπτει, διαχρονικά, το μεγαλύτερο μέρος της αγοράς και ακολουθούν το βιομηχανικό και το αεροπορικό catering

Ο κλάδος του catering δεξιώσεων περιλαμβάνει μεγάλο αριθμό, εξειδικευμένων και μη, επιχειρήσεων. Αρκετές είναι και οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται παράλληλα στο βιομηχανικό catering, ενώ ολιγάριθμες ασχολούνται με το αεροπορικό catering.

Οι τελευταίες μεταβολές και προοπτικές εξέλιξης του κλάδου παρουσιάζονται στην τελευταία έκδοση της σχετικής Κλαδικής Μελέτης που εκπόνησε η Διεύθυνση Οικονομικών Μελετών της ICAP Group.

Η ζήτηση για υπηρεσίες catering δεξιώσεων επηρεάζεται από κοινωνικές και εταιρικές εκδηλώσεις, από τα συνέδρια κ.ά. Η ζήτηση του βιομηχανικού catering εξαρτάται κυρίως από το πλήθος των φορέων (επιχειρήσεις, οργανισμοί κ.ά) που υιοθετούν πρακτικές “outsourcing” για την παροχή μαζικής σίτισης και από τη διεύρυνση του μεγέθους των επιχειρήσεων. Η τουριστική κίνηση επηρεάζει σημαντικά το αεροπορικό catering.

Την τελευταία δεκαετία, η συνολική εγχώρια αγορά των υπηρεσιών catering ακολούθησε ανοδική πορεία. Ωστόσο, από το 2009 παρατηρείται κάμψη στον κλάδο, γεγονός που οφείλεται κατά κύριο λόγο στη γενικότερη αρνητική οικονομική συγκυρία. Ειδικότερα, την περίοδο 1997-2008 η συνολική αγορά του catering αυξήθηκε σημειώνοντας μέσο ετήσιο ρυθμό μεταβολής 8,6%. Όμως, το 2009 η αγορά (συνολικά έσοδα) παρουσίασε μείωση της τάξης του 6% σε σύγκριση με το 2008. Περαιτέρω μείωση της αγοράς του catering εκτιμάται ότι παρουσιάστηκε το 2010, με ρυθμό υψηλότερο του 2009.

Αναλυτικότερα, ο τομέας του catering δεξιώσεων (ξενοδοχειακό και μη ξενοδοχειακό) μειώθηκε το 2009/2008 κατά 10,7%. Το βιομηχανικό catering σημείωσε πτώση 3,2% ενώ το αεροπορικό catering (in-flight και εκμετάλλευση κυλικείων στα αεροδρόμια) δεν εμφάνισε αξιόλογη μεταβολή το 2009 (οριακή μείωση 0,5%).

Αναφορικά με τη διάρθρωση της αγοράς ανά κατηγορία, σημειώνεται ότι το μεγαλύτερο μέρος της συνολικής αξίας καλύπτεται από τον τομέα του catering δεξιώσεων, αποσπώντας μερίδιο περίπου 42% το 2009. Ακολουθεί το βιομηχανικό catering με μερίδιο 32% και τέλος το αεροπορικό catering με 26%.

Στα πλαίσια της μελέτης πραγματοποιήθηκε επίσης χρηματοοικονομική ανάλυση των κυριότερων επιχειρήσεων του κλάδου ανά κατηγορία, βάσει επιλεγμένων αριθμοδεικτών. Επίσης, συνετάχθη ομαδοποιημένος ισολογισμός βάσει αντιπροσωπευτικού δείγματος επιχειρήσεων, για τη διετία 2008-2009.

Από την ανάλυση των στοιχείων προκύπτουν τα εξής:

Οι συνολικές πωλήσεις δώδεκα (12) αντιπροσωπευτικών εταιρειών παροχής υπηρεσιών catering δεξιώσεων μειώθηκαν το 2009 κατά 13,1% σε σχέση με το 2008. Οι συνολικές ζημιές υπερδιπλασιάστηκαν, λόγω της σημαντικής επιδείνωσης των λειτουργικών αποτελεσμάτων.
Ο συνολικός κύκλος εργασιών έντεκα (11) εταιρειών παροχής υπηρεσιών βιομηχανικού catering σημείωσε μείωση το 2009 κατά 3,50%, αλλά το συνολικό κέρδος (προ φόρου) αυξήθηκε κατά 30,3%. Τα κέρδη EBITDA μειώθηκαν κατά 4%.

Τέλος, τα συνολικά έσοδα επτά (7) εταιρειών που δραστηριοποιούνται στο αεροπορικό catering σημείωσαν οριακή μείωση το 2009 (κατά 0,8%) σε σχέση με το 2008. Τα συνολικά κέρδη (προ φόρου) αυξήθηκαν κατά 18,3% την ίδια περίοδο, ενώ τα κέρδη EBITDA κατά 1,5%.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v