Ερχονται μειώσεις τιμών 25%-30% στα διόδια

Τη μείωση των τιμών των διοδίων στους εθνικούς οδικούς άξονες κατά 25-30% (σε ορισμένες περιπτώσεις έως 50%) περιλαμβάνει η πρόταση που κατέθεσαν προς τους παραχωρησιούχους η κυβέρνηση.

Ερχονται μειώσεις τιμών 25%-30% στα διόδια
Τη μείωση των τιμών των διοδίων στους εθνικούς οδικούς άξονες κατά 25-30% περιλαμβάνει η πρόταση που κατέθεσαν προς τους παραχωρησιούχους τα υπουργεία υποδομών και οικονομικών, προκειμένου να διευθετηθούν προσωρινά τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα συγκεκριμένα έργα.

Για τα τμήματα του αυτοκινητόδρομου Κορίθου - Πατρών που βρίσκεται υπό κατασκευή η μείωση στις τιμές των διοδιών μπορεί να ανέλθει έως και 50%.

Τη μείωση αυτή, σε περίπτωση που αυτή γίνει δεκτή, θα καλύψει το ταμείο της εταιρίας ειδικού σκοπού υπό την επωνυμία «Ελληνικοί Αυτοκινητόδρομοι ΑΕ»,  μέσω της οποίας θα τιτλοποιηθούν τα έσοδα του δημοσίου από την είσπραξη των διοδίων.

Όπως ανέφερε ο κ. Δ. Ρέππας κατά τη διάρκεια της συνέντευξης τύπου που παραχώρησε από κοινού με τον Γ. Παπακωνταντίνου παρουσιάζοντας την πρόταση προς τους παραχωρησιούχους, τα μειωμένα διόδια θα ισχύσουν για διάστημα τριών ετών, χωρίς καμία ενδιάμεση αναπροσαρμογή.

Η βραχυπρόθεσμη λύση περιλαμβάνει επίσης τη δημιουργία εγγυητικού λογαριασμού στην ΤτΕ, όπου το δημόσιο θα προκαταβάλει από τον τακτικό προϋπολογισμό το ποσό των 500 εκατ. ευρώ για την κάλυψη της χρηματοδοτικής του συμβολής στα 5 οδικά έργα παραχώρησης.

Πλάτη από αυτοκινητόδρομους για μείωση του χρέους

Την ίδρυση εταιρίας ειδικού σκοπού σχεδιάζει το υπουργείο οικονομικών για να εξασφαλίσει τη μακροπρόθεσμη χρηματοδότηση των οδικών έργων παραχώρησης, παράλληλα δε να χρησιμοποιήσει τα κεφάλαια που θα προκύψουν από την τιτλοποίηση των εσόδων των διοδίων, για τη μείωση του δημόσιου χρέους.

Όπως ανέφερε ο Γ. Παπακωνσταντίνου σε συνέντευξη τύπου, ήδη έχει ξεκινήσει η διαδικασία πρόσληψης συμβούλου για τη δημιουργία της εταιρίας ("Ελληνικοί Αυτοκινητόδρομοι ΑΕ"), το μετοχικό κεφάλαιο της οποίας προς το παρόν δεν μπορεί να προσδιοριστεί.

Αξίζει να σημειωθεί πως τα έσοδα του δημοσίου από την είσπραξη των διοδίων από τους 5 αυτοκινητόδρομους καθ΄ όλη τη διάρκεια της περιόδου παραχώρησης (30 χρόνια) εκτιμώνται στο ποσό των 20 δισ. ευρώ.

Εκτός από τη μείωση του δημόσιου χρέους που μπορεί να γίνει, σύμφωνα πάντα με τον κ. Παπακωνσταντίνου με διάφορους τρόπους όπως με την εξόφληση ομολόγων στη λήξη τους, η εταιρία του εδικού σκοπού θα χρηματοδοτήσει σε πρώτη φάση και το project για την τριετή μείωση των διοδίων.

Ο κ. Ρέππας άφησε ανοικτό το ενδεχόμενο στην υπό σύσταση εταιρία εκτός από τους 5 αυτοκινητόδρομους να ενταχθούν και άλλες οδικές παραχωρήσεις, όπως η Αττική Οδός και η Εγνατία.

Ο κ. Παπακωνσταντίνου επισήμανε την ανάγκη να διασφαλιστούν τα συμφέροντα του δημοσίου παράλληλα δε να αποτραπεί ο κίνδυνος διακοπής των μεγάλων έργων υποδομής.

Σύμφωνα με τον υπουργό η πιθανή κατάρρευση των συμβάσεων θα έστελνε λανθασμένο μήνυμα προς του ξένους κυρίως επενδυτές αναφορικά με την ελκυστικότητα της χώρας για την πραγματοποίηση επενδυτικών προγραμμάτων.

Η πρόταση για τη διάσωση των έργων παραχώρησης θα τεθεί υπόψη των παραχωρησιούχων το αμέσως προσεχές διάστημα και όπως εκτιμούν οι κ.κ. Ρέππας και Παπακωνσταντίνου ενδεχομένως θα γίνει αποδεκτή.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v