Απελευθερώνονται οι προσφορές στο λιανεμπόριο

Απελευθέρωση του καθεστώτος των προσφορών, νέους κανόνες για τις εκπτώσεις αλλά και έναν ηλεκτρονικό ιστότοπο, όπου θα συγκεντρώνεται όλη η ενημέρωση προσφορών που διενεργεί το λιανεμπόριο, προωθεί η Γ.Γ. Εμπορίου.

Απελευθερώνονται οι προσφορές στο λιανεμπόριο
Απελευθέρωση του καθεστώτος των προσφορών, νέους κανόνες για τις εκπτώσεις αλλά και έναν ηλεκτρονικό ιστότοπο, όπου θα συγκεντρώνεται όλη η ενημερώση για τις προσφορές που διενεργεί το λιανεμπόριο, προωθεί η Γενική Γραμματεία Εμπορίου.

Σύμφωνα με πληροφορίες, μετά την απόφαση του υπουργείου Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας να άρει τους περιορισμούς στις προσφορές και στις προωθητικές ενέργειες που πραγματοποιούν τα σούπερ μάρκετ, έπεται η άρση των περιορισμών και στο υπόλοιπο λιανεμπόριο.

Ήδη, η αγορά υπό το βάρος της κρίσης κινείται σε ρυθμούς μόνιμων εκπτώσεων και προσφορών, οπότε η προσαρμογή στη νέα πραγματικότητα και από νομοθετική άποψη κρίνεται αναγκαία.

Υπενθυμίζεται πως, σύμφωνα με τα πρόσφατα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, τον Μάρτιο του 2011 ο δείκτης του κύκλου εργασιών στο λιανικό εμπόριο υποχώρησε κατά 15,5% έναντι αύξησης 11% τον περυσινό αντίστοιχο μήνα, ενώ ο δείκτης όγκου σημείωσε κάμψη 17,7% έναντι αύξησης 10,6% τον αντίστοιχο μήνα του 2010.

Επίσης, η ύπαρξη μεγάλων εμπορικών πόλων όπως το νέο outlet στα Σπάτα, τα Factory Outlet και άλλα εκπτωτικά πολυκαταστήματα, δημιουργεί συνθήκες ανταγωνισμού τις οποίες και το παραδοσιακό εμπόριο θα ήθελε να ακολουθήσει χωρίς εμπόδια και περιορισμούς.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η Γενική Γραμματεία Εμπορίου βρίσκεται ήδη σε επικοινωνία με τον ΣΕΛΠΕ και την ΕΣΕΕ ώστε να συζητηθούν οι αλλαγές, ενώ οι τελικές αποφάσεις αναμένονται πριν από την έναρξη των θερινών εκπτώσεων.

O ΣΕΛΠΕ κατά καιρούς έχει δηλώσει πως οι περιορισμοί σε μια ελεύθερη αγορά δεν ωφελούν, ενώ στην παρούσα συγκυρία έχουν ήδη ξεπεραστεί από την ανάγκη των εμπόρων να προσελκύσουν καταναλωτές. Η ΕΣΕΕ, επίσης με σειρά προτάσεών της στις αρχές του φετινού Ιανουαρίου, είχε εκφράσει την πρόθεσή της να συναινέσει σε αλλαγές που αφορούν τόσο στο ωράριο όσο και στον τρόπο διεξαγωγής των προσφορών και των εκπτώσεων. Αγκάθι ωστόσο στις επικείμενες ρυθμίσεις παραμένει η πλειονότητα των μικρών και των μεσαίων εμπόρων, οι οποίοι ανθίστανται στην απελευθέρωση των ορίων.

Τι θέλουν οι μικρομεσαίοι έμποροι

Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα που διενήργησε η ΕΣΕΕ, η πλειονότητα των συμμετεχόντων εμπόρων, ήτοι ποσοστό 78,74%, τάσσεται υπέρ του περιορισμού των πρακτικών δημοσιοποίησης των προωθητικών ενεργειών, ενώ το 15,75% θεωρεί πως αυτές πρέπει να είναι ελεύθερες. Μόλις το 1,57% θεωρεί ότι δεν πρέπει να υπάρχουν καθόλου.

Οι επικρατέστερες απαντήσεις σχετικά με το πόσες φορές μπορεί να έχει η κάθε επιχείρηση δικαίωμα να δημοσιοποιεί προωθητικές ενέργειες είναι όσων θεωρούν πως μπορούν να γίνονται μέχρι και 4 φορές (21,26%), μέχρι 3 φορές (20,47%) και 2 φορές (15,75%), Ακόμα, υπάρχει και η άποψη της πλήρους ελευθερίας στη δημοσιοποίηση τέτοιων ενεργειών (14,17%).

Η επικρατέστερη άποψη για την ετήσια διάρκεια της δημοσιοποίησης των προωθητικών ενεργειών είναι αυτή των 1 - 19 ημερών (22,83%) και ακολουθεί των 30 - 39 ημερών (11,02%).

Η πλειονότητα των ερωτηθέντων (77,95%) απάντησε καταφατικά σχετικά με την υποχρέωση της επιχείρησης να ενημερώνει κάποιον φορέα για τη δημοσιοποίηση των προωθητικών ενεργειών, ενώ το πενιχρό ποσοστό του 4,72% απάντησε αρνητικά στο συγκεκριμένο ζήτημα.

Σε ποσοστό 98% θεωρούν ότι ο Εμπορικός Σύλλογος είναι ο πλέον κατάλληλος φορέας τον οποίο θα πρέπει να ενημερώνει η εμπορική επιχείρηση σχετικά με το πρόγραμμα δημοσιοποίησης των προωθητικών της ενεργειών, το 67% τη Διεύθυνση Εμπορίου, ενώ υπάρχει ένα πολύ μεγάλο ποσοστό 66% που απάντησε στον Εμπορικό Σύλλογο και στη Διεύθυνση Εμπορίου.

Αναφορικά με τις προσφορές, σε συντριπτικό ποσοστό (87,40%) οι εμπορικοί σύλλογοι θεωρούν ότι αυτές πρέπει να είναι περιορισμένες, ενώ μόλις το 7,87% υποστηρίζει πως πρέπει να είναι ελεύθερες.

Επιπλέον, το 70,27% όσων προτείνουν την περιορισμένη διενέργεια των προσφορών κρίνει ότι οι προσφορές θα πρέπει να διεξάγονται 2 φορές τον χρόνο, ενώ το 23,42% τέσσερις φορές τον χρόνο. Η επικρατέστερη χρονική διάρκεια για τις προσφορές, σύμφωνα με τις απαντήσεις, είναι αυτή των 10 ημερών (40,16%) και έπονται αυτή των 11 - 15 ημερών με 24,41% και των 16 -  30 ημερών με 14,17%.

Σχεδόν το σύνολο των εμπορικών συλλόγων (81,89%) θεωρεί ότι υπάρχουν απαγορευτικές ημερομηνίες για την πραγματοποίηση των προσφορών. Συγκεκριμένα, τα επικρατέστερα απαγορευτικά διαστήματα είναι οι εορταστικές περίοδοι Χριστουγέννων - Πάσχα (28,85%) και ο ένας μήνας πριν από τις εκπτώσεις (16,35%). Η επικρατέστερη απάντηση, όσον αφορά στη διάρκεια των προσφορών, είναι αυτή των 20 - 29 ημερών (37,80%), ενώ ακολουθεί ένα σημαντικό ποσοστό των ερωτηθέντων (23,62%), το οποίο προτείνει ως διάρκεια των προσφορών τις 30 - 39 ημέρες.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v