ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Νέο πλέγμα δρομολογίων από την Κυριακή

Στην πλήρη αξιοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής της Χαλκίδας η οποία αποκτά, ουσιαστικά και όχι τυπικά, προαστιακή μορφή προχωρά η ΤΡΑΙΝΟΣΕ που από τις 19 Ιουλίου αυξάνει σημαντικά τις συχνότητες των δρομολογίων.

  • της Μάρως Τσαντήλα
ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Νέο πλέγμα δρομολογίων από την Κυριακή
Στην πλήρη αξιοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής της Χαλκίδας η οποία αποκτά, ουσιαστικά και όχι τυπικά, προαστιακή μορφή προχωρά η ΤΡΑΙΝΟΣΕ που από τις 19 Ιουλίου αυξάνει σημαντικά τις συχνότητες των δρομολογίων ευελπιστώντας με τον τρόπο αυτόν να προσελκύσει μεγαλύτερο μέρος του επιβατικού κοινού.

Η Διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με στόχο να μεταμορφώσει το τρένο σε ένα ευέλικτο και σύγχρονο μέσο μεταφοράς, σταδιακά και υλοποιώντας τις προβλέψεις του σχεδίου εξυγίανσης προχωρά σε πλήρη αναμόρφωση της εμπορικής πολιτικής επιχειρώντας να εκμεταλλευτεί τα δυνατά «χαρτιά» του δικτύου που παραμένει σε λειτουργία.

Έμφαση στην εκμετάλλευση της γραμμής Αθήνας – Χαλκίδας

Μια τέτοια περίπτωση αποτελεί και η γραμμή Αθήνας- Χαλκίδας, η οποία είναι μια από τις πλέον δυναμικά ανερχόμενες γραμμές με σημαντικό κοινό σε προάστια τα οποία ενισχύονται συνεχώς πληθυσμιακά.

Η συγκυρία βαριάς οικονομικής κρίσης, της πανάκριβης βενζίνης αλλά και των συνεχών ανατιμήσεων στο αντίτιμο των διοδίων είχε ως αποτέλεσμα να ευνοηθεί το τρένο με την επιβατική κίνηση να καταγράφεται ενισχυμένη.

Στο πλαίσιο των αλλαγών που προωθούνται τα δρομολόγια ανάμεσα στις δύο πόλεις και τους ενδιάμεσους σταθμούς θα γίνονται ανά μία ώρα.

Στην ίδια, πάντα, γραμμή είχαν προηγηθεί σημαντικές αυξήσεις με το απλό εισιτήριο για τη Χαλκίδα να στοιχίζει πλέον 6,50 ευρώ. Για τους πλησιέστερους προορισμούς προς Αγ. Αναργύρους, ΣΚΑ, Αχαρνές, και Δεκέλεια το κόστος από το 1 ευρώ αυξήθηκε σε 1,40. Για Αγ. Στέφανο και Αφίδνες, που αποτελούν και τους πιο δημοφιλείς προορισμούς, το εισιτήριο διαμορφώθηκε στα 2,70 ευρώ. Για Οινόφυτα, Σφενδάλη, Αγ. Θωμά και Αυλώνα, το εισιτήριο αυξήθηκε στα 4 ευρώ. Για Στενό, Οινόη, Καλοχώρι και Αυλίδα, το εισιτήριο αυξάνεται στα 5,30 ευρώ.

Θα πρέπει να σημειώσουμε ότι η αύξηση στα μεμονωμένα εισιτήρια μπορεί να ήταν ιδιαίτερα μεγάλη, ωστόσο ήταν πολύ μικρότερη στα προϊόντα μεγαλύτερης διάρκειας δηλαδή εισιτήρια πολλαπλών διαδρομών και τις κάρτες απεριορίστων διαδρομών καθώς στόχος της εταιρείας είναι να δημιουργήσει ένα σταθερό κοινό το οποίο να έχει ως πρώτη επιλογή για τις μετακινήσεις του τον σιδηρόδρομο.

Αλλάζουν τα δρομολόγια σε όλο το δίκτυο

Το νέο πρόγραμμα δρομολογίων που θα τεθεί σε ισχύ από τις 19 Ιουνίου αφορά το σύνολο του δικτύου του οργανισμού και στοχεύει στη διάθεση περισσότερων θέσεων, καθώς θα δρομολογηθούν μεγαλύτερης χωρητικότητας τρένα αλλά καλύτερων ανταποκρίσεων ώστε ο χρόνος του ταξιδιού να είναι πιο σύντομος.

Πάντως ήδη σε πολλές περιοχές της χώρας πχ Βόλος, υπάρχουν αντιδράσεις, καθώς η απευθείας σύνδεση με την πρωτεύουσα αντικαθίσταται με σύνδεση η οποία θα γίνεται με ανταπόκριση του τοπικού δρομολογίου με το δρομολόγιο κορμού του άξονα Αθήνας – Θεσσαλονίκης.

Η αλλαγή στο πλέγμα των δρομολογίων θα έχει επιπτώσεις και την τιμολογιακή πολιτική.

Πέρα από τις αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων που σε πολύ σημαντικό βαθμό έχουν γίνει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ σχεδιάζει την εφαρμογή μιας ευέλικτης εμπορικής πολιτικής υιοθετώντας μεθόδους και πρακτικές εξυπηρέτησης των επιβατών που κατά κύριο λόγο είναι συνδεμένοι με τις αεροπορικές εταιρείες οι οποίες με την χρήση των προσφορών επιτρέπουν στον ταξιδιώτη να βρίσκει εισιτήρια κόστους ακόμα και λιγότερο από 10 ευρώ.

Στο πλαίσιο της προσπάθειας για την παροχή καινοτομικών προϊόντων περιλαμβάνεται και η ενεργοποίηση της συνδυαστικής υπηρεσίας «τρένο-ταξί». Με την χρήση της υπηρεσίας αυτής ο επιβάτης με το εισιτήριο του τρένου θα κλείνει ταυτόχρονα και ταξί το οποίο θα τον μεταφέρει από και προς το σταθμό.

Επιπλέον στον σχεδιασμό της διοίκησης περιλαμβάνεται και η διεύρυνση του δικτύου πωλήσεων προκειμένου τα εισιτήρια του σιδηροδρόμου να μπουν σε όλα τα σύγχρονα δίκτυα τόσο των ηλεκτρονικών (on- line) όσο και των φυσικών πρακτόρων.

Στόχος η κερδοφορία της εταιρείας

Η εμπορική πολιτική και οι μέθοδοι διάθεσης των προϊόντων που εφαρμόζει και σχεδιάζει η Διοίκηση αποτελούν επιχειρηματικές κινήσεις που ως τελικό στόχο έχουν η εταιρεία να καταστεί κερδοφόρα όπως άλλωστε προβλέπει και το επιχειρησιακό σχέδιο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Εξάλλου σύμφωνα με το μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα προβλέπεται ακόμη και η πλήρης αποκρατικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και όπως επισημαίνεται στην εταιρεία την περίοδο αυτή εφαρμόζεται ένα εκτεταμένο σχέδιο αναδιάρθρωσης που θα οδηγήσει στην αποκρατικοποίησή της με την πώληση σε στρατηγικό επενδυτή εντός του 2011 και την εκχώρηση σε αυτόν της διοίκησης της επιχείρησης με την υπογραφή συμφωνίας μετόχων.


ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v