Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

ΔΕΣΦΑ: Αυξάνεται η δυναμικότητα των αγωγών

Κατά 37% θα αυξηθεί η δυναμικότητα των διεθνών διασυνδέσεων (Τουρκία και Βουλγαρία) του δικτύου αγωγών φυσικού αερίου του ΔΕΣΦΑ, με τη λειτουργία στις αρχές Αυγούστου, του σταθμού συμπίεσης "Νέας Μεσήμβριας Θεσσαλονίκης".

  • του Μιχάλη Καϊταντζίδη
ΔΕΣΦΑ: Αυξάνεται η δυναμικότητα των αγωγών
Κατά 37% θα αυξηθεί η δυναμικότητα των διεθνών διασυνδέσεων (Τουρκία και Βουλγαρία) του δικτύου αγωγών φυσικού αερίου του ΔΕΣΦΑ, με τη λειτουργία στις αρχές Αυγούστου, του σταθμού συμπίεσης Νέας Μεσήμβριας Θεσσαλονίκης.

Πρόκειται για τον πρώτο σταθμό συμπίεσης που εγκαθίσταται επί ελληνικού εδάφους, η λειτουργία του οποίου θα συμβάλλει σημαντικά στην απελευθέρωση της αγοράς φυσικού αερίου.

Συγκεκριμένα, ο σταθμός με δύο συμπιεστές ισχύος 7,7 μεγαβάτ ο καθένας, θα αυξήσει τη χωρητικότητα της διασύνδεσης στους Κήπους του Έβρου από 2,7 εκατομμύρια κυβικά μέτρα φυσικού αερίου την ημέρα σε 5,16 εκατομμύρια κ.μ. (+91%) και της διασύνδεσης στο Σιδηρόκαστρο από 9,8 εκατομμύρια κυβικά μέτρα την ημέρα σε 12 εκατομμύρια κυβικά (+20%).

Από τη διασύνδεση με την Τουρκία, η Ελλάδα παραλαμβάνει φυσικό αέριο προέλευσης Αζερμπαϊτζάν. Στο άμεσο μέλλον πρόκειται να αξιοποιηθεί για την τροφοδοσία τόσο της Βουλγαρίας μέσω του νέου Ελληνο-Βουλγαρικού αγωγού, όσο και της Ιταλίας. Από τη διασύνδεση του Σιδηρόκαστρου, η Ελλάδα παραλαμβάνει φυσικό αέριο προέλευσης Ρωσίας και είναι η πρώτη διασύνδεση του Ελληνικού συστήματος.

Η δυναμικότητα της εισόδου του συστήματος στην Αγία Τριάδα Μεγάρων, από όπου εισέρχεται το υγροποιημένο αέριο της Ρεβυθούσας, παραμένει σταθερή στα περίπου 12,5 εκατομμύρια κυβικά μέτρα την ημέρα, μετά την προ τετραετίας αναβάθμισή της και δεν επηρεάζεται από τη λειτουργία του συμπιεστή της Νέας Μεσημβρίας.

Έτσι, με τα έργα αυτά, η συνολική δυναμικότητα του Ελληνικού συστήματος μεταφοράς φυσικού αερίου, ξεπερνά τα 10 δισ. κυβικά μέτρα ετησίως, προσφέροντας περιθώρια αξιοποίησης των διεθνών διασυνδέσεων από ανεξάρτητους φορείς, για εισαγωγές φυσικού αερίου και μέσω αγωγών, καθώς μέχρι τώρα οι ανεξάρτητες εισαγωγές αφορούν αποκλειστικά υγροποιημένο αέριο.

Ωστόσο στην παρούσα συγκυρία το θέμα είναι η σχετικά αργή διείσδυση του φυσικού αερίου στο ενεργειακό ισοζύγιο και κυρίως στην τελική χρήση. Για το 2011 εκτιμάται ότι η κατανάλωση θα αγγίξει εκ νέου τα 4 δισ. κυβικά μέτρα, αλλά αυτό θα γίνει κυρίως λόγω της λειτουργίας νέων μονάδων ηλεκτροπαραγωγής, της ΔΕΗ και ανεξάρτητων.

Σε ερωτήσεις του euro2day για τη νέα επένδυση, ο διευθύνων σύμβουλος του ΔΕΣΦΑ Γιώργος Παπαρσένος, ο οποίος ελέγχει όλη την εθνική υποδομή μεταφοράς φυσικού αερίου, σημειώνει ότι η αύξηση της δυναμικότητας των σημείων εισόδου στους Κήπους του Έβρου και στο Σιδηρόκαστρο, είναι τεχνικά εφικτή, αλλά σε ένα βαθμό εξαρτάται από την ανταπόκριση των συστημάτων με τα οποία είναι συνδεμένο το Ελληνικό, δηλαδή της Τουρκίας και της Βουλγαρίας.

Ο ίδιος επισημαίνει επίσης ότι ο ΔΕΣΦΑ είχε στενή συνεργασία με τους τοπικούς φορείς της Νέας Μεσήμβριας Θεσσαλονίκης, ενώ η εγκατάσταση αυτή, σχεδιάστηκε και εκτελέστηκε, ώστε να προκαλεί τη μικρότερη δυνατή όχληση στις τοπικές κοινωνίες.

Τέλος να σημειωθεί ότι η σύμβαση με την κατασκευάστρια κοινοπραξία υπεγράφη το Δεκέμβριο του 2008 και οι εργασίες κατασκευής των κτιρίων το Φεβρουάριο του 2010, ενώ η δοκιμαστική λειτουργία του θα ξεκινήσει το αργότερο σε ένα μήνα.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v
Απόρρητο