Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Ταξί: Συνέχιση απεργίας-ηπιότερες κινητοποιήσεις

Ηπιότερες μορφές αντίδρασης υιοθετούν σταδιακά οι ιδιοκτήτες ταξί ώστε να μην έρθουν σε πλήρη σύγκρουση με την κοινωνία ούτε και με επαγγελματικές ομάδες που έχουν ήδη θιγεί πολύ σοβαρά από την κινητοποίησή τους.

  • της Μάρως Τσαντήλα
Ταξί: Συνέχιση απεργίας-ηπιότερες κινητοποιήσεις
Ηπιότερες μορφές αντίδρασης υιοθετούν σταδιακά οι ιδιοκτήτες ταξί ώστε να μην έρθουν σε πλήρη σύγκρουση με την κοινωνία ούτε και με επαγγελματικές ομάδες οι οποίες έχουν ήδη θιγεί πολύ σοβαρά από την κινητοποίησή τους.

Για αύριο Τρίτη έχει προγραμματιστεί πανελλαδικό ραντεβού των ιδιοκτητών ταξί έξω από τη Βουλή για να διαμαρτυρηθούν για τα σχέδια απελευθέρωσης του επαγγέλματός τους, την ώρα όπου ο αρμόδιος υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων θα ενημερώνει, έπειτα από αίτημά της, την κοινοβουλευτική ομάδα του ΠΑΣΟΚ για τους σχεδιασμούς του για τον κλάδο.

Χθες μερίδα ιδιοκτητών πραγματοποίησε συμβολική κατάληψη της Ακρόπολης. Οι ιδιοκτήτες ταξί κατέλαβαν τα εκδοτήρια της εισόδου στον βράχο της Ακρόπολης και στο Μουσείο μοιράζοντας φυλλάδια με τα οποία εξηγούν τα αίτια των κινητοποιήσεών τους.

Ωστόσο, να σημειωθεί ότι ο πρόεδρος του ΣΑΤΑ, κ. Θύμιος Λυμπερόπουλος, αποστασιοποιήθηκε από το γεγονός, επαναλαμβάνοντας ότι υπάρχουν ομάδες που λειτουργούν αυτόνομα, χωρίς να υπάρχει επίσημη απόφαση από την ομοσπονδία.

Το Σάββατο, σε αιφνίδια γενική συνέλευση που πραγματοποίησε το συνδικάτο των αυτοκινητιστών, το προεδρείο ενημέρωσε τα μέλη του για τις τελευταίες εξελίξεις και αποφάσισε τη συνέχιση των απεργιακών κινητοποιήσεων.

Απ' την πλευρά του, ο κ. Λυμπερόπουλος, όσον αφορά στη μορφή των κινητοποιήσεών τους, είπε ότι αυτές θα είναι πιο ήπιες και θα γίνονται είτε αυθόρμητα, είτε έπειτα από αποφάσεις των τοπικών συνδικαλιστικών οργανώσεων.

Σύμφωνα με τον ίδιο, την Τρίτη προγραμματίζεται συγκέντρωση έξω από τη Βουλή των αυτοκινητιστών από όλη την Ελλάδα, οι οποίοι, όπως τόνισε, θα έρθουν στην Αθήνα με λεωφορεία προκειμένου να ζητήσουν από την κοινοβουλευτική ομάδα του ΠΑΣΟΚ απόφαση για τον κλάδο τους.

Να σημειώσουμε, τέλος, ότι στο θέμα παρενέβη και ο υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτονικής Διακυβέρνησης κ. Δημήτρης Ρέππας, ο οποίος, απευθυνόμενος στους ιδιοκτήτες, τους κάλεσε να μην υιοθετούν ακραίες συμπεριφορές που συμβάλουν, όπως είπε, σε εθνική καταστροφή.

Χαμηλοί τόνοι από Ρέππα

Ο κ. Ρέππας επέλεξε με τη δήλωσή του να ρίξει τους τόνους της αντιπαράθεσης με τον διάδοχό του στο υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Γιάννη Ραγκούση, σημειώνοντας ότι εκείνος "χειρίζεται όλα τα θέματα με ευθύνη, ώστε να τα ενσωματώσει στην πολιτική του πρωτοβουλία".

Επιπλέον, υποστήριξε ότι η ρύθμιση που επιθυμεί να προωθήσει ο κ. Ραγκούσης στο μόνο σημείο που διαφέρει είναι σε αυτό που προβλέπει τη σύνδεση του αριθμού των αδειών με τον πληθυσμό.

Βέβαια, αυτό είναι και το κρίσιμο σημείο στην όλη υπόθεση, αφού με τη σύνδεση των αδειών με τον πληθυσμό που προωθούσε ο κ. Ρέππας οι νέες άδειες ταξί στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη υπολογίζεται ότι θα ήταν ελάχιστες και οι υφιστάμενες θα διατηρούσαν σε σημαντικό βαθμό την αξία τους.

Αντίθετα, με την πλήρη απελευθέρωση που επιδιώκει ο κ. Ραγκούσης οποιοσδήποτε συγκεντρώνει τα κριτήρια που θα τεθούν θα μπορεί να αποκτά άδεια πληρώνοντας μόνο τα διοικητικά τέλη που αντιστοιχούν σε αυτήν, ενώ οι υφιστάμενες άδειες δεν θα έχουν αξία μεταπώλησης.

Το μήνυμα Ραγκούση

Υπεραμύνεται των θέσεων του ο Γ. Ραγκούσης με άρθρο του στα ΝΕΑ. Σε αυτό μεταξύ άλλων υποστηρίζει:

"Είναι κοινωνικά δίκαιο ή όχι το άνοιγμα του επαγγέλματος;

Ας αναλογιστούν επιτέλους όλοι όσοι προτείνουν στην κυβέρνηση να μην εφαρμόσει τον νόμο που η Βουλή ψήφισε, ότι την ίδια ώρα όλος ο ελληνικός λαός επωμίζεται τεράστια βάρη - που πολλές φορές δεν του αναλογούν - προκειμένου να διασωθεί η χώρα. Και οι μισθωτοί και οι συνταξιούχοι επαγγελματίες και οι επιχειρήσεις πλήττονται ιδιαίτερα από την οικονομική κρίση. Τι ηθικό έρεισμα έχει μια πολιτική που εμφανίζεται άτεγκτη με τους αδύναμους και ευέλικτη με όσους πλήττουν με έκνομες ενέργειες το δημόσιο συμφέρον;

Οι ιδιοκτήτες αδειών δεν οφείλουν και αυτοί να επωμιστούν ένα μέρος του κόστους της προσπάθειας για την αναπτυξιακή επανεκκίνηση της χώρας, μαζί με τους εργαζόμενους;"

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v