Θριάσιο: Ενεργοποιείται το plan B

Στην αξιοποίηση των υφιστάμενων εμπορευματικών εγκαταστάσεων στην έκταση του ΟΣΕ στο Θριάσιο Πεδίο προχωρά ο όμιλος ΟΣΕ μετά το ναυάγιο στον διαγωνισμό. Τι σχεδιάζει για την επέκταση των υποδομών.

  • της Μάρως Τσαντήλα
Θριάσιο: Ενεργοποιείται το plan B
Στην αξιοποίηση των υφιστάμενων εμπορευματικών εγκαταστάσεων στην έκταση του ΟΣΕ στο Θριάσιο Πεδίο προχωρά ο όμιλος ΟΣΕ.
 
Πρόκειται για προσπάθεια που ξεκινά λίγες μέρες αφότου κηρύχθηκε άγονος ο διαγωνισμός για το εμπορευματικό κέντρο ιδιωτών στην περιοχή και έχει στόχο αφενός να μην επιτρέψει την απαξίωση των εγκαταστάσεων που υπάρχουν στον χώρο και αφετέρου να ενισχύσει τον τομέα των εμπορευματικών μεταφορών, προσδοκώντας αύξηση των εσόδων.

Η προσπάθεια για την ανάθεση του εμπορευματικού κέντρου δεν ήταν επιτυχής και από την πλευρά του υπουργείου Μεταφορών κρίθηκε ότι πρέπει να ενεργοποιηθεί το λεγόμενο plan B, το οποίο θα επιτρέψει την αξιοποίηση πληθώρας εγκαταστάσεων που έχουν δημιουργηθεί.

Στην έκταση που διαθέτει ο ΟΣΕ στην περιοχή του Θριασίου έχουν γίνει επενδύσεις ύψους 200 εκατ. ευρώ που αφορούν τόσο στο σιδηροδρομικό δίκτυο όσο και σε εγκαταστάσεις τις οποίες ο όμιλος ΟΣΕ προτίθεται να αξιοποιήσει.

Με τη λειτουργία του εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο επιχειρείται η δημιουργία του αναπτυξιακού διπόλου Αθήνας (Θριάσιο) - Θεσσαλονίκης (εμπορευματικός σταθμός), με προοπτική ενίσχυσης των εμπορευματικών μεταφορών για τη βόρεια Ελλάδα και τα Βαλκάνια.

Προκειμένου να αυξηθεί το μερίδιο του σιδηροδρόμου στις εμπορευματικές μεταφορές, η διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ προχωρά σε μείωση του κόστους μεταφοράς προϊόντων κατά 20% στη διαδρομή Αθήνα - Θεσσαλονίκη, ενώ, με στόχο η επιλογή να γίνει ακόμη περισσότερο ανταγωνιστική, η παράδοση εμπορευμάτων θα γίνεται αυθημερόν.

Επιπλέον έσοδα 30 εκατ. για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Με τον τρόπο αυτόν, εκτιμάται ότι θα ενισχυθεί η οικονομική βιωσιμότητα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με επιπλέον έσοδα 30 εκατ. ευρώ τον χρόνο και θα δοθεί νέα ώθηση στις συνδυασμένες μεταφορές και προοπτική για πολυτροπικές μεταφορές.

Με τη λειτουργία των εγκαταστάσεων εμπορευματικού χαρακτήρα στο Θριάσιο πιστεύεται ότι θα προκύψουν πολλά οφέλη γιατί θα καταστεί δυνατή η απελευθέρωση χώρων σε επιβαρημένες αστικές περιοχές (Μενίδι, Ρουφ, Άγιος Ιωάννης Ρέντης) κι επίσης θα υπάρξει σημαντική μείωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων από τον περιορισμό της κυκλοφορίας μεγάλων οχημάτων, που υπολογίζεται σε ποσοστό της τάξεως του 40%.

Κομβικό σημείο

Το Εμπορευματικό Κέντρο Θριασίου Πεδίου είναι κομβικό σημείο αναφοράς της προσπάθειας για την ανάπτυξη των εμπορευματικών μεταφορών από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, καθώς σε αυτό αναμένεται να συγκεντρωθεί ο μεγαλύτερος όγκος από τις εμπορευματικές δραστηριότητες της Αττικής και θα αποτελέσει τον κεντρικό εμπορευματικό σταθμό της Ελλάδας. Ο συνολικός χώρος που καταλαμβάνουν οι εγκαταστάσεις στο Θριάσιο έχει έκταση περίπου 2.200 στρεμμάτων.

Το τμήμα του εμπορευματικού κέντρου που έχει ολοκληρωθεί σήμερα περιλαμβάνει δέσμη γραμμών υποδοχής - άφιξης αμαξοστοιχιών, διαλογής, σύνθεσης - αναχώρησης αμαξοστοιχιών και γραμμές αμαξοστασίου για τη στάση κενών φορταμαξών.
 
Έχει κατασκευαστεί δέσμη τεσσάρων γραμμών για τη φορτοεκφόρτωση εμπορευματοκιβωτίων. Έχει προβλεφθεί μελλοντικά η χρήση γερανογέφυρας για τη φορτοεκφόρτωση και τη μεταφόρτωση σε οδικά οχήματα. Στη σημερινή φάση λειτουργίας, η φορτοεκφόρτωση επιτυγχάνεται με τη χρήση ειδικού οχήματος.

Επίσης, έχει κατασκευαστεί δέσμη γραμμών για τη φορτοεκφόρτωση μέσω ειδικής ράμπας επιβατικών αυτοκινήτων σε σιδηροδρομικά οχήματα.

Επίσκεψη Τσιόκα

Τις εγκαταστάσεις επισκέφθηκε προ ημερών ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, κ. Τσιόκας, ο οποίος μαζί με τις ηγεσίες των εταιριών του ομίλου ΟΣΕ επιθεώρησε τους χώρους.

Σύμφωνα με τον κ. Τσιόκα, μετά το πρόγραμμα εξυγίανσης στον ΟΣΕ, που καταγράφει θετικά αποτελέσματα, προχωρά η αξιοποίηση μιας σημαντικής υποδομής, η οποία στοίχισε πολλά εκατομμύρια ευρώ και μέχρι τώρα δεν αξιοποιούνταν.
 
Όπως ανέφερε ο Γ.Γ. του ΥΠΟΜΕΔΙ, η σιδηροδρομική σύνδεση του Θριασίου με τη βόρεια Ελλάδα θα ενισχύσει τις αναπτυξιακές προοπτικές και τη δυνατότητα μεταφοράς εμπορευμάτων προς τα Βαλκάνια και τη νοτιοανατολική Ευρώπη και θα δημιουργήσει νέες θέσεις εργασίας.
 
Επίσης, για πρώτη φορά, η χώρα αποκτά μια σύγχρονη διατροπική υποδομή (σιδηρόδρομος και φορτηγά) και σε λιγότερο από 1 χρόνο θα συνδεθεί και με το λιμάνι του Ικονίου.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v