Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Ταξί: Μετρούν δυνάμεις ΥΠΟΜΕΔΙ & ιδιοκτήτες

Τις δυνάμεις τους, για την τελική σύγκρουση εν όψει της απελευθέρωσης του κλάδου των ταξί, μετρούν το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και οι αυτοκινητιστές.

Ταξί: Μετρούν δυνάμεις ΥΠΟΜΕΔΙ & ιδιοκτήτες
Τις δυνάμεις τους, για την τελική σύγκρουση εν όψει της απελευθέρωσης του κλάδου των ταξί, μετρούν το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και οι αυτοκινητιστές.

Σήμερα, ραντεβού έξω από την Βουλή, όπου πρόκειται να συνεδριάσει ο Κοινοβουλευτικός Τομέας Εργασίας Μεταφορών του ΠΑΣΟΚ για να συζητήσει το σχέδιο νόμου για την απελευθέρωση του κλάδου, δίνουν οι αυτοκινητιστές ταξί οι οποίοι κινητοποιούνται σε όλη τη χώρα προκειμένου η κινητοποίηση τους να είναι μεγάλη και να καταδείξει την αποφασιστικότητά τους κατά των αλλαγών που προτείνεται να νομοθετηθούν.

Την ίδια ώρα σε μια κίνηση που μόνο ως επίδειξη πυγμής και μήνυμα προς τους αυτοκινητιστές μπορεί να ερμηνευθεί, στην δεδομένη χρονική στιγμή, το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων με χθεσινό έγγραφό του προς της περιφέρειες όλης της χώρας απειλεί ακόμη και με οριστική ανάκληση των αδειών όσων αυτοκινητιστών συμμετείχαν στις κινητοποιήσεις που σημειώθηκαν τον Ιούλιο.

Συγκέντρωση και πορεία

Ειδικότερα οι αυτοκινητιστές θα συγκεντρωθούν το απόγευμα στα γραφεία του ΣΑΤΑ στην οδό Μάρνη, όπου βρίσκονται τα γραφεία του ΣΑΤΑ, και στη συνέχεια θα πραγματοποιήσουν πορεία στη Βουλή, όπου συνεδριάζει ο Κοινοβουλευτικός Τομέας Εργασίας του ΠΑΣΟΚ με αντικείμενο το νομοσχέδιο με τις προτεινόμενες αλλαγές.

Οι αυτοκινητιστές δηλώνουν αποφασισμένοι να μην επιτρέψουν να περάσουν οι αλλαγές που προτείνει το υπουργείο Μεταφορών και που θα φέρουν την πλήρη ανατροπή στο ιδιοκτησιακό καθεστώς της άδειας τους.

Ο πρόεδρος της ΠΟΕΙΑΤΑ και του ΣΑΤΑ κ. Θύμιος Λυμπερόπουλος εξαπέλυσε χθες νέα δριμύτατη προσωπική επίθεση στον υπουργό Μεταφορών Γιάννη Ραγκούση τον οποίο κατηγόρησε ότι βρίσκεται σε "διατεταγμένη υπηρεσία εις βάρος του κλάδου". Ο πρόεδρος των αυτοκινητιστών ταξί ήταν ιδιαίτερα επιθετικός και σε βάρος συγκεκριμένων μέσων μαζικής ενημέρωσης, προειδοποιώντας ακόμη και τους δημοσιογράφους να μην καλύπτουν τις πορείες του κλάδου γιατί οι αυτοκινητιστές είναι εξαγριωμένοι εναντίον τους και βρίσκεται σε κίνδυνο η ασφάλειά τους.

Με αφαίρεση της άδειας απειλεί το υπουργείο

Σε σκλήρυνση της στάσης του προχώρησε όμως χθες και η ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών η οποία φαίνεται επίσης να επιλέγει το δρόμο της μετωπικής σύγκρουσης με τους αυτοκινητιστές καθώς με έγγραφο που απεστάλη προς τις Περιφέρειες ζητά ακόμη και ανάκληση των αδειών κυκλοφορίας για όσα ταξί υπάρχουν στοιχεία ότι συμμετείχαν στις κινητοποιήσεις που σημειώθηκαν το καλοκαίρι.

Το Υπουργείο ζητάει να τηρηθούν οι σχετικές διατάξεις του ΚΟΚ, βάσει των αναφορών που είχαν συντάξει οι αστυνομικές αρχές κατά τις θερινές κινητοποιήσεις των αυτοκινητιστών.

Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται από το υπουργείο στο άρθρο 34 του ΚΟΚ όπου προβλέπεται ότι σε περίπτωση κατάληψης δρόμων και "με πράξη του οικείου νομάρχη μετά από προηγούμενη ακρόαση αυτού σε βάρος του οποίου λαμβάνεται το μέτρο, ανακαλείται για ένα (1) έτος και σε περίπτωση υποτροπής, οριστικά, αν πρόκειται για όχημα δημόσιας χρήσης, το δικαίωμα κυκλοφορίας αυτού ως δημόσιας χρήσης, διατασσομένης συγχρόνως της αφαίρεσης των στοιχείων κυκλοφορίας του οχήματος".

Τις θέσεις των αυτοκινητιστών υιοθετεί η ΓΣΕΒΕΕ

Εν τω μεταξύ θέση στην διαμάχη ιδιοκτητών ταξί και υπουργείου Μεταφορών πήρε και η Γενική Συνομοσπονδία Επαγγελματιών Βιοτεχνών Εμπόρων Ελλάδος (ΓΣΕΒΕΕ) η οποία, υιοθετώντας την ρητορική των αυτοκινητιστών, μεταξύ άλλων, εκφράζει φόβους για δημιουργία καρτέλ στον κλάδο.

Η Συνομοσπονδία ζητά συνάντηση με τον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Γ Ραγκούση, προκειμένου να καταθέσει τις απόψεις της για την απελευθέρωση του κλάδου των ταξί και όπως σημειώνει σε σχετική επιστολή της «το νομοσχέδιο δεν αφορά μόνο στη λειτουργία και εξυπηρέτηση κάποιων ξενοδοχειακών επιχειρήσεων και επενδυτών, αλλά όλων των επιχειρήσεων στην χώρα».

Η Συνομοσπονδία δεν παραλείπει να σημειώσει ότι, με δεδομένο πως από τα δομικά προβλήματα της ελληνικής οικονομίας είναι η ολιγοπώλησή της και η ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας επί τη βάση ''γνωριμιών'' και ''διασυνδέσεων'', δεν θα πρέπει οι αλλαγές που θα νομοθετηθούν να πριμοδοτήσουν τέτοια φαινόμενα.

Η ΓΣΕΒΕΕ ζητά ακόμη να μη συμβάλει το νομοσχέδιο στην ακόμα μεγαλύτερη συγκέντρωση οικονομικών δραστηριοτήτων μέσα από δήμευση περιουσιών και κατασυκοφάντηση επαγγελματικών κλάδων, βιοπαλαιστών, οι οποίοι ακόμη και με τις όποιες «αμαρτίες» τους, όπως τονίζει, δεν “παρκάρισαν” τις καταθέσεις τους, στις κρίσιμες ώρες για τη χώρα, σε ασφαλή λιμάνια στο εξωτερικό ούτε ευθύνονται για το έλλειμμα ανταγωνιστικότητας της Ελληνικής οικονομίας.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v
Απόρρητο