Ολικό blackout σήμερα στις συγκοινωνίες

Kανέναν άλλον τρόπο μετακίνησης πλην του Ι.Χ. ή της πεζοπορίας δεν θα έχουν σήμερα οι Αθηναίοι αφού ακινητοποιούνται όλα τα μέσα μαζικής μεταφοράς αλλά και τα ταξί.

Ολικό blackout σήμερα στις συγκοινωνίες
Kανέναν άλλον τρόπο μετακίνησης πλην του Ι.Χ. ή της πεζοπορίας δεν θα έχουν σήμερα οι Αθηναίοι αφού ακινητοποιούνται όλα τα μέσα μαζικής μεταφοράς αλλά και τα ταξί.

Τα προβλήματα ξεκίνησαν ήδη από χθες, όπου οι κινητοποιήσεις στο μετρό, στα λεωφορεία και στα τρόλεϊ προκάλεσαν σοβαρά προβλήματα στη λειτουργία της πόλης. Σήμερα όμως η κατάσταση αναμένεται να είναι πολύ χειρότερη καθώς ακινητοποιημένα θα παραμείνουν τα λεωφορεία, τα τρόλεϊ, το τραμ, το μετρό, ο ηλεκτρικός και ο προαστιακός σιδηρόδρομος. Επίσης, 24ωρη απεργία πραγματοποιούν και οι εργαζόμενοι στον ΟΣΕ, ενώ ξεκινά και η 48ωρη απεργία των αυτοκινητιστών ταξί.

Επιπλέον, νέα στάση εργασίας από τις 11 π.μ. έως τις 5 μ.μ. εξήγγειλαν για τη Δευτέρα 3 Οκτωβρίου οι εργαζόμενοι στα λεωφορεία της ΕΘΕΛ για να πραγματοποιήσουν νέα γενική συνέλευση. Την ίδια μέρα τα τρόλεϊ θα ακινητοποιηθούν το διάστημα 11 - 4 μ.μ.


Θα συνεχίσουν ακόμη και κόντρα στις δικαστικές αποφάσεις

Οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΑ και στον ΟΣΕ αντιδρούν στα σχέδια για την εργασιακή εφεδρεία και δηλώνουν αποφασισμένοι να πραγματοποιήσουν τις κινητοποιήσεις τους παρά τις προσφυγές στη Δικαιοσύνη από τις διοικήσεις των εταιριών. Χαρακτηριστικό είναι ότι χθες η απεργία στο μετρό κρίθηκε από το δικαστήριο παράνομη, ωστόσο οι εργαζόμενοι τη συνέχισαν με την κάλυψη του Εργατικού Κέντρου Αθηνών. Από την πλευρά τους, οι αυτοκινητιστές ταξί αντιδρούν στα σχέδια απελευθέρωσης του κλάδου τους αλλά και στην αδιαφορία του αρμόδιου υπουργείου, που εδώ και καιρό αρνείται να παράσχει οποιαδήποτε ενημέρωση για τα σχέδια που τους αφορούν.

Οριακή η λειτουργία των ΜΜΜ


Το προσωπικό των συγκοινωνιακών ΔΕΚΟ υποστηρίζει ότι, αν προχωρήσουν τα σχέδια εργασιακής εφεδρείας, θα σημάνουν τη διάλυση των δημόσιων μέσων μεταφοράς. Στις περισσότερες εταιρίες, τονίζουν, η λειτουργία είναι εντελώς οριακή μετά τη μείωση του προσωπικού κατά περίπου 50% εξαιτίας των μετατάξεων αλλά και των συνταξιοδοτήσεων που έγιναν την προηγούμενη χρονιά με στόχο τον περιορισμό των εργαζομένων.

Σε ανακοίνωσή τους οι εργαζόμενοι στην εταιρία Σταθερές Συγκοινωνίες (ΣΤΑ.ΣΥ.) υποστηρίζουν ότι η μείωση μέσω μετατάξεων χωρίς καμία μελέτη, η απογύμνωση των εταιριών από προσωπικό, ο περιορισμός του συγκοινωνιακού έργου με κατάργηση γραμμών και η μείωση δρομολογίων έχουν διαμορφώσει ένα νέο τοπίο στον χώρο των αστικών συγκοινωνιών, που χαρακτηρίζεται από απροσδιόριστο χρόνο παραμονής στις στάσεις και... σαρδελοποίηση των επιβατών στα μέσα μαζικής μεταφοράς.

Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών (ΠΟΣ) σημειώνει ότι ήδη από το 2010 από τον σιδηρόδρομο έχει αποχωρήσει το 45% του προσωπικού και έχουν μειωθεί κατά 30% οι αποδοχές εκείνων που έχουν παραμείνει στον όμιλο ΟΣΕ, ενώ παράλληλα τονίζει ότι οι προωθούμενες μεθοδεύσεις θα έχουν ως αποτέλεσμα να σταματήσει να λειτουργεί ο σιδηρόδρομος στη χώρα.


Προβληματισμός και στις διοικήσεις


Τον προβληματισμό αυτόν φαίνεται να συμμερίζονται σε πολλές περιπτώσεις και οι διοικήσεις των εταιριών, παρότι έχουν αποστείλει λίστες με περίπου 1.250 εργαζομένους, που αντιστοιχούν στο 10% των απασχολουμένων στον ΟΣΕ και στον ΟΑΣΑ και θα μπορούσαν να περιληφθούν στο πρόγραμμα εργασιακής εφεδρείας.

Εντούτοις, εκτιμούν ότι η μείωση του προσωπικού θα προκαλέσει λειτουργικά προβλήματα, αφού με τις μετατάξεις απομακρύνθηκαν από τις εταιρίες αυτές διοικητικοί υπάλληλοι, οπότε τώρα για να ικανοποιηθεί το όριο του 10% θα πρέπει να απομακρυνθεί προσωπικό που είναι απαραίτητο για τη λειτουργία τους και η επίπτωση στην εκτέλεση των δρομολογίων θα είναι άμεση.

"Γέφυρες" από Μαγκριώτη

Την ώρα όπου οι εργαζόμενοι βρίσκονται στα… κάγκελα και δηλώνουν έτοιμοι για συνέχιση των κινητοποιήσεων, ο υφυπουργός Υποδομών, κ. Μαγκριώτης, χθες με δηλώσεις του επιχείρησε να ρίξει γέφυρες προσέγγισης, αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο να επανεξεταστεί η μείωση κατά 10% του προσωπικού στις παραγωγικές ΔΕΚΟ.


Ο κ. Μαγκριώτης σημείωσε ότι πρόκειται για ένα οριζόντιο μέτρο, που θα πρέπει να επανεξεταστεί και αυτό θα γίνει ειδικά στις περιπτώσεις παραγωγικών ΔΕΚΟ με εξειδικευμένο αντικείμενο και παραγωγικό προσωπικό.

Ο κ. Μαγκριώτης κάλεσε τους απεργούς να λάβουν υπόψη την ταλαιπωρία που προκαλείται στον κόσμο, γιατί οι συγκοινωνίες υπάρχουν και επιδοτούνται από τους πολίτες για να τους εξυπηρετούν.

Να σημειώσουμε ότι η παρέμβαση του υφυπουργού ήρθε μόλις μία μέρα μετά την άκρως επιθετική ανακοίνωση του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, η οποία άφηνε ανοιχτό το ενδεχόμενο να σταματήσει η καταβολή των μισθών στους εργαζομένους των συγκοινωνιακών ΔΕΚΟ λόγω των κακών οικονομικών επιδόσεών τους.

Οι εργαζόμενοι χαρακτήρισαν την εν λόγω επίθεση πογκρόμ εναντίον τους και κάλεσαν τη διοίκηση του υπουργείου σε ειλικρινή διάλογο μαζί τους.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v