Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Ταξί: Αντιμέτωπος με ΠΑΣΟΚ, τρόικα ο Γ. Ραγκούσης

Τις εσωκομματικές αντιδράσεις των βουλευτών του ΠΑΣΟΚ θα πρέπει να αντιμετωπίσει ο υπουργός κ. Ραγκούσης, οποίος σήμερα καλείται να ενημερώσει και την τρόικα για την… πρόοδο που έχει επιτευχθεί στο θέμα της απελευθέρωσης.

Ταξί: Αντιμέτωπος με ΠΑΣΟΚ, τρόικα ο Γ. Ραγκούσης
Τις εσωκομματικές αντιδράσεις των βουλευτών του ΠΑΣΟΚ, που συντάσσονται πλήρως και δημοσίως με τα αιτήματα των ιδιοκτητών ταξί, θα πρέπει να αντιμετωπίσει ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Ραγκούσης, οποίος σήμερα καλείται να ενημερώσει και το κλιμάκιο της τρόικας για την… πρόοδο που έχει επιτευχθεί στο θέμα της απελευθέρωσης του κλάδου.

Τα στελέχη της τρόικας, που στο παρελθόν είχαν εκφραστεί θετικά για την επιχειρούμενη μεταρρύθμιση, θα ενημερωθούν σήμερα για το σχέδιο νόμου που προτείνει το υπουργείο για την απελευθέρωση του κλάδου των ταξί αλλά και για τα φορτηγά, ζήτημα που ο κ. Ραγκούσης έχει ανοίξει εκ νέου. Βέβαια, ενημέρωση θα υπάρξει και για το θέμα των αστικών συγκοινωνιών, που επίσης παρακολουθείται από την τρόικα.

Τα δυσκολότερα προβλήματα όμως για τον υπουργό Μεταφορών αυτήν τη στιγμή προέρχονται από το εσωτερικό του κόμματός τους, καθώς δέκα βουλευτές, στο σύνολό τους από περιοχές της περιφέρειας, τάσσονται στο πλευρό των ιδιοκτητών ταξί καλώντας με επιστολή τους τον κ. Ραγκούση να ξεκινήσει διάλογο με τους αυτοκινητιστές.

Οι βουλευτές τονίζουν ότι η παρέμβασή τους είναι μία προσπάθεια να αποκλιμακωθεί η ένταση που έχει δημιουργηθεί μεταξύ του κ. Ραγκούση και των ιδιοκτητών ταξί και προκαλεί αρνητικά αποτελέσματα στη διεθνή εικόνα της χώρας κα στον τουρισμό.

Προτείνουν τη λύση… Ρέππα

Με την επιστολή τους οι δέκα βουλευτές αποδέχονται πλήρως τα αιτήματα των αυτοκινητιστών ταξί, υποδεικνύοντας στην ουσία ως σωστή λύση για την απελευθέρωση το Π.Δ. που είχε ετοιμάσει ο πρώην υπουργός κ. Δ. Ρέππας.

Ειδικότερα, με την αναλυτική επιστολή τους ζητούν:

- Να συμπεριληφθεί ρύθμιση στο σχέδιο νόμου, που θα κάνει σαφή τον σεβασμό στο δικαίωμα της ιδιοκτησίας, σε σχέση με την υπαρκτή και αναγνωρισμένη μέχρι τώρα από το ελληνικό δημόσιο άυλη αξία της άδειας κυκλοφορίας Επαγγελματικού Δημοσίας Χρήσεως (ΕΔΧ) αυτοκινήτου ταξί, έτσι όπως ίσχυε μέχρι σήμερα.

Δεν παραλείπουν μάλιστα να θέσουν και ζήτημα αντισυνταγματικότητας της συγκεκριμένης διάταξης, αφού, αν αυτή εφαρμοστεί έτσι όπως προτείνεται, εξαφανίζει κατ’ ουσίαν ένα κρίσιμο περιουσιακό αγαθό, χωρίς μάλιστα αυτό να απαλλοτριώνεται ή να αποζημιώνεται κατά το πνεύμα άλλωστε και του Συντάγματος, που προστατεύει το ατομικό δικαίωμα της ιδιοκτησίας.

- Να υιοθετηθεί το λεγόμενο πληθυσμιακό κριτήριο, το οποίο έχει βρει πεδίο εφαρμογής σε όλες τις χώρες του ανεπτυγμένου κόσμου. "Αυτή η ηθελημένη αγνόηση του πληθυσμιακού κριτηρίου δεν μπορεί να γίνει κατανοητή, ιδίως από τη στιγμή όπου η διεθνής εμπειρία αξιοποιείται στην πλειονότητα των νόμων που εισηγήθηκε η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ κατά την τελευταία διετία και κατόπιν ψήφισε η Βουλή".

- Να υιοθετηθούν επιπλέον κριτήρια τα οποία να στηρίζονται σε συναφείς επιστημονικές μελέτες και κριτήρια, όπως π.χ. το είδος και η πυκνότητα των προσφερόμενων συγκοινωνιακών μέσων, το κατά κεφαλήν εισόδημα των κατοίκων της κατά περίπτωση περιοχής, ο χαρακτήρας ορισμένων περιοχών ως τουριστικών, νησιωτικών, ορεινών προβληματικών κ.ά.

- Να εξεταστεί η αύξηση των τελών αδείας, τα οποία, αντί να ορίζονται κλιμακούμενα από τις 15.000 έως τις 40.000 ευρώ, θα μπορούσαν ενδεικτικά να ορίζονται από τις 30.000 έως τις 80.000 ευρώ, ανάλογα με το πού ορίζεται η έδρα του ταξί, η περιοχή δραστηριοποίησής του, το ύψος του πληθυσμού, το κατά κεφαλήν εισόδημα, το είδος και η πυκνότητα των προσφερόμενων συγκοινωνιακών μέσων, με τη χρήση σχετικού αλγορίθμου.

- Να επανεξεταστεί η περίπτωση των επιδοτήσεων από το ΕΣΠΑ, ώστε το καταβαλλόμενο ποσό υπέρ των εντασσόμενων δικαιούχων να ορίζεται μέχρι τις 50.000 ευρώ και όχι όπως προτείνεται μέχρι τις 100.000 ευρώ κατά όχημα και αυτό ώστε να ενταχθεί στο παραπάνω πρόγραμμα διπλάσιος αριθμός δικαιούχων.

- Να εξεταστεί το δικαίωμα των ήδη υφιστάμενων ιδιοκτητών ταξί, καθώς και των εταιρικών μορφών στις οποίες συμμετέχουν, για την παροχή προς τον πολίτη υπηρεσιών οχημάτων ειδικών μισθώσεων, όπως ταξί για ΑμΕΑ, πολυθέσια οχήματα, λιμουζίνες κ.ά.

- Να διατηρηθεί η δυνατότητα μεταβίβασης της άδειας ΕΔΧ από τους ιδιοκτήτες σε συγγενείς πρώτου βαθμού, όταν το φυσικό πρόσωπο καταδικαστεί αμετάκλητα ή όταν συντρέξει άλλος λόγος.

Στήριξη από εκεί που δεν την περίμεναν

Οι δέκα βουλευτές ζητούν επιπλέον να μην εκδοθεί καμία νέα άδεια πριν από τη συμπλήρωση εξαμήνου από την ψήφιση του νομοσχεδίου με το οποίο θα απελευθερώνεται ο κλάδος.

Την επιστολή, η οποία κοινοποιήθηκε και στον πρωθυπουργό, υπογράφουν οι βουλευτές: Δημήτρης Παπουτσής, Αθανάσιος Παπαδόπουλος, Βασιλική Τσόνογλου, Μιχάλης Κατρίνης, Ευτύχιος Δαμιανάκης, Σπυρίδων Μοσχόπουλος, Γιώργος Παπαμανώλης, Ανδρέας Τριανταφυλλόπουλος, Αθανάσιος Γικόνογλου και Γιώργος Αρβανιτίδης.

Σίγουρα πρόκειται για μια στήριξη την οποία δεν ανέμεναν από βουλευτές του κυβερνώντας κόμματος οι αυτοκινητιστές ταξί, οι οποίοι χθες το απόγευμα πραγματοποίησαν συγκέντρωση έξω από τα γραφεία του ΣΑΤΑ και πορεία έως τη Βουλή. Πάντως, πρέπει να σημειώσουμε ότι πολλοί βουλευτές εδώ και καιρό, πιεζόμενοι από τα τοπικά σωματεία των ταξί, έκαναν λόγο για λάθος χειρισμούς στο ζήτημα της απελευθέρωσης. Εκείνο που μένει τώρα να φανεί είναι αν η δημόσια διαφοροποίηση των δέκα θα έχει και συνέχεια επί της ψήφισης του σχεδίου νόμου, με δεδομένο ότι ο υπουργός Μεταφορών εμφανίζεται αμετακίνητος.

Μόνο με ασφαλιστική ενημερότητα θα περνούν ΚΤΕΟ τα Δ.Χ. οχήματα

Οι ιδιοκτήτες ταξί, φορτηγών και λεωφορείων στο εξής, προκειμένου να περάσουν τα οχήματά τους από ΚΤΕΟ, θα πρέπει υποχρεωτικά να προσκομίζουν βεβαίωση ασφαλιστικής ενημερότητας, όπως ορίζει εγκύκλιος του υπουργείου Εργασίας.

Πρόκειται για επαναφορά μέτρου που ίσχυε παλαιότερα, αλλά με υπουργική απόφαση είχε καταργηθεί. Σύμφωνα με το υπουργείο Εργασίας, η επαναφορά σε ισχύ της βεβαίωσης ασφαλιστικής ενημερότητας για τον τεχνικό έλεγχο των Δ.Χ. αυτοκινήτων οχημάτων, σε ιδιωτικά και δημόσια ΚΤΕΟ, κρίθηκε απαραίτητη, μετά τη διαπίστωση, έπειτα από ενδεικτικούς ελέγχους, ότι υψηλά ποσοστά ιδιοκτητών των Δ.Χ. αυτοκινήτων ολοκλήρωναν τη διαδικασία τεχνικού ελέγχου με ψευδείς δηλώσεις περί μη οφειλής τους στον ΟΑΕΕ.

Στην εγκύκλιο αναφέρεται ότι για να περάσει το αυτοκίνητο-όχημα από τη διαδικασία τεχνικού ελέγχου ΚΤΕΟ, ιδιωτικού ή δημόσιου, απαιτείται πλέον οπωσδήποτε η προσκόμιση βεβαίωσης ασφαλιστικής ενημερότητας όλων ανεξαιρέτως των ιδιοκτητών, χρηστών, εκμεταλλευτών του αυτοκινήτου-οχήματος.

Η απόφαση αυτή κρίθηκε απαραίτητη για να διασφαλιστούν τα συμφέροντα του οργανισμού και για να παταχθεί η εισφοροδιαφυγή των απασχολουμένων στα Δ.Χ. αυτοκίνητα (ταξί, φορτηγά, λεωφορεία κτλ).

Υποχρεωτική η ασφάλιση των οδηγών ταξί τις μέρες της απεργίας

Επίσης, σύμφωνα με απόφαση του ΙΚΑ, οι ιδιοκτήτες ταξί υποχρεώνονται να ασφαλίσουν τους οδηγούς των οχημάτων τους για τις ημέρες απεργίας.

Όπως σημειώνεται, βασική αρχή που διέπει την ασφάλιση των μισθωτών είναι ότι ως χρόνος ασφάλισης των μισθωτών θεωρείται ο χρόνος κατά τον οποίο παρέχεται εξαρτημένη εργασία. Σύμφωνα με το ΙΚΑ, η παροχή εξαρτημένης εργασίας υπάρχει και όταν απλώς δεσμεύεται η ελευθερία του μισθωτού προκειμένου να είναι έτοιμος για παροχή της εργασίας του, αν από τις περιστάσεις παραστεί ανάγκη.

Κατόπιν τούτου, το ΙΚΑ κρίνει ότι η ασφάλιση των οδηγών ταξί στο ΙΚΑ - ΕΤΑΜ θα πρέπει να συνεχιστεί για όλο το διάστημα των απεργιακών κινητοποιήσεων των ιδιοκτητών τους, αφού η μη παροχή εργασίας οφειλόταν σε υπαιτιότητα των εργοδοτών ενώ οι ίδιοι βρίσκονταν σε κατάσταση διαρκούς, πλήρους και άμεσης διάθεσης.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v
Απόρρητο