Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Συγκοινωνίες: Eπιλέγουν σύνταξη από εφεδρεία

Τον δρόμο της φυγής από τις εταιρίες αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας επιλέγουν εκατοντάδες εργαζόμενοι που έχουν θεμελιώσει συνταξιοδοτικό δικαίωμα. Φοβούνται μεγαλύτερη μείωση των εισοδημάτων τους.

Συγκοινωνίες: Eπιλέγουν σύνταξη από εφεδρεία
Τον δρόμο της φυγής από τις εταιρίες αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας επιλέγουν εκατοντάδες εργαζόμενοι που έχουν θεμελιώσει συνταξιοδοτικό δικαίωμα.

Μπροστά στον φόβο να βγουν στην εφεδρεία και να δουν τα εισοδήματά τους να μειώνονται δραματικά, πολλοί είναι αυτοί, οι οποίοι βέβαια πληρούν τις προϋποθέσεις, που προχωρούν στην κατάθεση αίτησης για συνταξιοδότηση για να σώσουν ό,τι μπορούν.
 
Χαρακτηριστικό είναι ότι μόνο τον Σεπτέμβριο, διάστημα κατά το οποίο βρισκόταν σε πλήρη εξέλιξη όλη φιλολογία σχετικά με την εργασιακή εφεδρεία για το 10% και του προσωπικού των εταιριών παροχής συγκοινωνιακού έργου, περισσότεροι από 200 εργαζόμενοι κατέθεσαν τα χαρτιά τους για συνταξιοδότηση.

Ενδεικτικά, μόνο στην εταιρία Οδικές Συγκοινωνίες (ΟΣΥ), στην οποία ανήκουν τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ, 139 άτομα κατέθεσαν τα χαρτιά τους μέσα στον Σεπτέμβριο προκειμένου να αποχωρήσουν από αυτήν.

Τα συγκεκριμένα στοιχεία αποκτούν ακόμη μεγαλύτερη αξία αν αναλογιστεί κανείς ότι στις εταιρίες παροχής συγκοινωνιακού έργου έγινε ήδη ένα πρώτο μεγάλο ξεκαθάρισμα των εργαζομένων το προηγούμενο διάστημα, καθώς σημαντικός αριθμός του προσωπικού αποχώρησε είτε με συνταξιοδότηση είτε μέσω των μετατάξεων που έγιναν κατ’ εφαρμογήν των προγραμμάτων εξυγίανσης.

Με δεδομένο το πάγωμα των προσλήψεων των εργαζομένων που ισχύει και στον ευρύτερο δημόσιο τομέα, είναι άγνωστο αν η αποχώρηση επιπλέον προσωπικού από τις εταιρίες αυτές θα προκαλέσει προβλήματα στη λειτουργία τους.

Ένας από τους βασικούς λόγους για τους οποίους οι εργαζόμενοι στις αστικές συγκοινωνίες ζητούσαν το προηγούμενο διάστημα να εξαιρεθούν αυτές από την εργασιακή εφεδρεία ήταν και ότι κινδυνεύει η επιχειρησιακή τους λειτουργία σε περίπτωση όπου αποχωρήσει επιπλέον προσωπικό, καθώς ήδη το πρόγραμμα των δρομολογίων εκτελείται οριακά.

Δεν υπάρχουν λεφτά για ανταλλακτικά

Πάντως, σοβαρό πρόβλημα λειτουργίας, ιδίως στην περίπτωση των λεωφορείων, προκαλεί το σοβαρό ζήτημα ρευστότητας της εταιρίας που δεν επιτρέπει να γίνουν οι απαραίτητες προμήθειες ανταλλακτικών.

Χαρακτηριστικό του προβλήματος είναι ότι χθες στο αμαξοστάσιο του Πειραιά παρουσιάστηκαν 126 βλάβες σε λεωφορεία από τις οποίες οι 30 δεν μπόρεσαν να αποκατασταθούν λόγω έλλειψης των σχετικών ανταλλακτικών.

Δεν είναι η πρώτη φορά βέβαια που παρουσιάζεται αυτό το πρόβλημα αφού και στο πρόσφατο παρελθόν στην ΕΘΕΛ είχαν υπάρξει οικονομικές σημαντικές δυσκολίες τόσο στην προμήθεια ανταλλακτικών όσο και στον ανεφοδιασμό καυσίμων λόγω των μεγάλων ποσών που χρωστούσε η εταιρία.

Έρχονται νέες κινητοποιήσεις

Υπό την κατάσταση αυτήν, οι εργαζόμενοι στις συγκοινωνίες της πρωτεύουσας προσανατολίζονται σε νέες κινητοποιήσεις. Χθες τα σωματεία τους πραγματοποίησαν κοινή συνεδρίαση στην οποία συζήτησαν το ενδεχόμενο να προχωρήσουν σε νέες κινητοποιήσεις κατά της εργασιακής εφεδρείας.

Οι εργαζόμενοι ανησυχούν μήπως τελικώς οι εταιρίες παροχής συγκοινωνιακού έργου δεν εξαιρεθούν από την εργασιακή εφεδρεία. Στην περίπτωση αυτή θα υπάρξει σοβαρότατο πρόβλημα στη λειτουργία τους. Κατά τη συνεδρίαση, μεταξύ άλλων εκφράστηκαν και απόψεις για επαναλαμβανόμενες απεργιακές κινητοποιήσεις την επόμενη εβδομάδα.

Σήμερα αναμένεται να λάβουν τελικές αποφάσεις τα συντονιστικά κέντρα των εργαζομένων στα μέσα μαζικής μεταφοράς για τις μελλοντικές κινητοποιήσεις τους.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η πρόταση που κερδίζει έδαφος είναι να πραγματοποιηθεί 24ωρη απεργία τη Δευτέρα 10 Οκτωβρίου.

Μάλιστα, είναι πολύ πιθανό στην κινητοποίηση να συμμετάσχουν και οι εργαζόμενοι στον ΟΣΕ, οι οποίοι επίσης αντιδρούν στα σχέδια εργασιακής εφεδρείας στον σιδηρόδρομο, με το σκεπτικό ότι ήδη η λειτουργία του γίνεται εντελώς οριακά και δεν υπάρχουν τέτοια περιθώρια.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v
Απόρρητο