Αεροπορικές, ΣΕΤΕ ζητούν μείωση χρεώσεων στο ΔΑΑ

Τον άμεσο εξορθολογισμό των χρεώσεων του ΔΑΑ ζητούν αεροπορικές και τουριστικές επιχειρήσεις, που κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου για περαιτέρω τουριστική περιθωριοποίηση της Αθήνας.

Αεροπορικές, ΣΕΤΕ ζητούν μείωση χρεώσεων στο ΔΑΑ
Τον άμεσο εξορθολογισμό των χρεώσεων του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών εν όψει της υπογραφής της νέας σύμβασης με την Hochtief ζητούν από κοινού οι αεροπορικές εταιρείες αλλά και οι τουριστικές επιχειρήσεις, που κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου για περαιτέρω τουριστική περιθωριοποίηση της Αθήνας σε περίπτωση που εξακολουθήσουν να ισχύουν οι υφιστάμενες χρεώσεις.

Αεροπορικός και τουριστικός κλάδος υποστηρίζουν ότι το Διεθνές Αεροδρόμιο της Αθήνας (ΔΑΑ) παραμείνει το δεύτερο ακριβότερο της Ευρώπης και με διαφορά (έως και 250%) το ακριβότερο της Μεσογείου κάτι που, όπως επισημαίνουν, συνεπάγεται και κινδύνους για την ίδια την λειτουργία του αεροδρομίου το οποίο, αν συνεχιστεί η ίδια τιμολογιακή πολιτική, κινδυνεύει σε μαρασμό και εγκατάλειψη από τις αεροπορικές εταιρείες που θα αναζητήσουν εναλλακτικές λύσεις.

Aegean: Ζήτημα επιβίωσης για τον κλάδο

Πρόκειται για ένα θέμα που οι αεροπορικές εταιρείες χαρακτηρίζουν ως ζήτημα επιβίωσης για τον κλάδο τους, που πλήττεται ήδη βαρύτατα από τις συνέπειες της οικονομικής κρίσης. Ο πρόεδρος της Aegean Airlines κ. Βασιλάκης στην συνάντηση που είχε χθες με δημοσιογράφους επανέλαβε το αίτημα για μείωση κατά 50% των τελών που καταβάλλουν οι αεροπορικές εταιρείες στο αεροδρόμιο της Αθήνας.

Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά, η Αθήνα έχει το 38% της συνολικής αεροπορικής κίνησης της χώρας ενώ την ίδια ώρα οι χρεώσεις που επιβάλει το αεροδρόμιο της πρωτεύουσα ανέρχονται στο 67% των χρεώσεων που επιβάλλουν τα αεροδρόμιο της Ελλάδας.

Ενδεικτικό της τιμολογιακής πολιτικής που ακολουθεί το αεροδρόμιο της Αθήνας είναι το γεγονός ότι στο μέσο ναύλο εσωτερικού, το 54% του συνολικού κόστους αφορούν χρεώσεις του ΔΑΑ και φορολογίας του δημόσιου. Μάλιστα τελευταία χρόνια το κόστος αυτό έχει αυξηθεί σημαντικά καθώς το 2008 ανέρχονταν στο 45% του μέσου ναύλου.

Olympic Air: Υπέρμετρη η επιβάρυνση των επιβατών

Στο ίδιο θέμα είχε αναφερθεί πριν λίγες ημέρες και ο εκτελεστικός πρόεδρος της OlympicAir κ. Καρακαδάς ο οποίος, κατά την παρουσίαση της συμφωνίας της εταιρείας με τηνKLM, αναφέρθηκε στο ζήτημα των πολλών φόρων που επιβαρύνουν το κόστος του αεροπορικού εισιτηρίου, σημειώνοντας ότι οι αεροπορικές εταιρίες προσφέρουν φθηνά εισιτήρια, αλλά οι επιβαρύνσεις που επιβάλλονται έχουν ως αποτέλεσμα οι επιβάτες να αγοράζουν ακριβά.

Χαρακτηριστικά όπως είχε σημειώσει ο κ. Καρακαδάς, ειδικά στο αεροδρόμιο της Αθήνας η επιβάρυνση είναι υπέρμετρη καθώς για αεροπορικά ταξίδια που ξεκινούν από την Αθήνα το 40% του κόστους που καταβάλλει ο επιβάτης είναι φόροι και εισφορές, ενώ αντίστροφα για ταξίδια που έχουν προορισμό την πρωτεύουσα η αντίστοιχη επιβάρυνση είναι 25%.

ΣΕΤΕ: Υπερδιπλάσιες χρεώσεις από Βαρκελώνη, Ρώμη, Κωνσταντινούπολη

Επίσης σύμφωνα με στοιχεία του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) οι χρεώσεις στο αεροδρόμιο της Αθήνας είναι υψηλές σε σχέση με τα αντίστοιχα αεροδρόμια άλλων ανταγωνιστικών προορισμών. Συγκεκριμένα, ενώ οι χρεώσεις του ΔΑΑ για πτήση εξωτερικού με Αirbus Α320 και 100 επιβάτες εντός ΕΕ είναι 42 ευρώ/επιβάτη, στο αεροδρόμιο της Βαρκελώνης η αντίστοιχη χρέωση είναι στα 17 ευρώ, στης Ρώμης στα 18 ευρώ, στης Κωνσταντινούπολης στα 16 ευρώ, στης Λισαβόνας στα 16 ευρώ. Ουσιαστικά, σύμφωνα με τους υπολογισμούς του ΣΕΤΕ, οι χρεώσεις του ΔΑΑ είναι κατά 250% ακριβότερες από τα αντίστοιχα ανταγωνιστικά αεροδρόμια της Μεσογείου.

Ο ΣΕΤΕ σημειώνει βέβαια στην παρέμβασή του ότι πρέπει να διασφαλισθεί και η κερδοφορία του ΔΑΑ και αυτό μπορεί να γίνει με τον εξής τρόπο:

α. Το σύνολο του «Σπατοσήμου» (ΤΕΕΑ) από χρήση του αεροδρομίου να παραμένει 100% εις όφελος του ΔΑΑ (σήμερα το 25% πηγαίνει στο Δημόσιο).
β. Το Τέλος Αεροναυτιλίας (Terminal Navigation Charge) που χρεώνει από το 2010 η ΥΠΑ για την χρήση του αεροδρομίου να παραμένει εις όφελος του ΔΑΑ (σήμερα το 100% πηγαίνει στο Δημόσιο).
γ. Το τίμημα της επιμήκυνσης της σύμβασης κατά 20 έτη να χρησιμοποιηθεί όχι μόνο ως άμεσο έσοδο του Δημοσίου, αλλά και για να διασφαλίσει χαμηλότερες χρεώσεις διαχρονικά.

Το σύνολο της αεροπορικής και τουριστικής κοινότητας επισημαίνει ότι με την κατά 50% μείωση του σημερινού κόστους ο προορισμός της Αθήνας - Αττικής θα γίνει ελκυστικότερος τόσο για τους επιβάτες, όσο και για τις αεροπορικές εταιρείες αλλά και για τους Έλληνες επιβάτες οι οποίοι, ελλείψει εναλλακτικής λύσης στην ευρύτερη περιοχή, είναι αναγκασμένοι να χρησιμοποιούν τον ΔΑΑ.

Σε ό,τι αφορά την προσωρινή μείωση των εσόδων, που θα προκύψει από την μείωση των τελών σημειώνουν ότι αυτή θα αντισταθμιστεί με την αύξηση που θα επέλθει στην επιβατική κίνηση του ΔΑΑ και στη ζήτηση του προορισμού με ευεργετικές επιδράσεις στην απασχόληση και στην ευρύτερη οικονομία της περιοχής.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v