Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Έρευνα: «Άφραγκος» ένας στους τέσσερις Έλληνες

Συνεχίζει να κατρακυλά η καταναλωτική εμπιστοσύνη στην Ελλάδα. Ένας στους τέσσερις δηλώνει πως δεν περισσεύουν καθόλου χρήματα. Αγορές μόνο για τα αναγκαία, στροφή στις προσφορές από τους Έλληνες. 

  • της Αλεξάνδρας Γκίτση
Έρευνα: «Άφραγκος» ένας στους τέσσερις Έλληνες
Τριάντα δύο μονάδες κάτω από τον παγκόσμιο μέσο όρο και 70 κάτω από την Ινδία, η οποία παραμένει στην κορυφή των πιο αισιόδοξων χωρών, βρίσκεται η καταναλωτική εμπιστοσύνη στην Ελλάδα, που έχει κατρακυλήσει στις 52 μονάδες.

Η Ελλάδα, η Ουγγαρία, η Πορτογαλία, η Κροατία, η Κορέα και η Ρουμανία είναι οι πλέον απαισιόδοξες χώρες του πλανήτη. Την ίδια ώρα, ένας στους τέσσερις Έλληνες δηλώνει πως δεν του περισσεύουν καθόλου χρήματα μετά την κάλυψη των βασικών του αναγκών.

Τα αποκαλυπτικά αυτά στοιχεία για την καταναλωτική εμπιστοσύνη στην Ελλάδα αλλά και παγκοσμίως προκύπτουν από σχετική διαδικτυακή έρευνα της Nielsen που διεξήχθη από τις 30 Αυγούστου έως και τις 15 Σεπτεμβρίου και συμμετείχαν πάνω από 31.000 καταναλωτές 56 χωρών από την Ευρώπη, την Ασία, την Ωκεανία, την Αμερική και τη Μέση Ανατολή.

Συγκεκριμένα, και σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, ο παγκόσμιος δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης διαμορφώθηκε στις 88 μονάδες, φτάνοντας στα χαμηλότερα επίπεδα της τελευταία διετίας.

Ειδικότερα, εννέα στους δέκα Έλληνες και επτά στους δέκα Ευρωπαίους θεωρούν πως η χώρα τους βρίσκεται σε ύφεση, ενώ εξίσου υψηλό ποσοστό από αυτούς πιστεύει πως η κρίση θα παραταθεί και τους επόμενους μήνες.

Η οικονομία, άλλωστε, είναι η μεγαλύτερη ανησυχία της Ευρώπης και οι Έλληνες είναι με διαφορά οι πιο ανήσυχοι για τις οικονομικές και εργασιακές προοπτικές. Στην Ελλάδα, ένας στους τέσσερις δηλώνει πως δεν του περισσεύουν καθόλου χρήματα μετά την κάλυψη των βασικών του αναγκών.

Απ' την άλλη, το μεγαλύτερο ποσοστό όσων συνεχίζουν να διαθέτουν κάποια χρήματα, είτε τα χρησιμοποιεί για αποπληρωμή δανείων και πιστωτικών καρτών είτε τα αποταμιεύει, με αποτέλεσμα ένα μικρό μόνο ποσοστό των διαθέσιμων χρημάτων να καταλήγει στην αγορά προϊόντων και υπηρεσιών.

Σχεδόν το σύνολο των Ελλήνων (88%) αναγκάστηκε να αλλάξει τις αγοραστικές του συνήθειες εξαιτίας της συνεχιζόμενης κρίσης. Η πλειονότητα έχει μειώσει τα χρήματα που δαπανά για διασκέδαση εκτός σπιτιού (74%), για φαγητό από έξω (64%) και για νέα ρούχα (64%).

Αντίστοιχα υψηλό ποσοστό φαίνεται να στρέφεται σε φθηνότερα καταναλωτικά προϊόντα (63%), ώστε να αντεπεξέλθει στο δυσοίωνο οικονομικό περιβάλλον. Η κ. Ματίνα Μπάδα, Περιφερειακή Διευθύντρια της Nielsen για τη Νοτιοανατολική Ευρώπη, σημειώνει:

«Η συντριπτική πλειονότητα των καταναλωτών στην Ευρώπη και στην Ελλάδα συνεχίζει να λειτουργεί υπό καθεστώς οικονομικής ύφεσης κι αυτό έχει ως αποτέλεσμα σημαντικό και παρατεταμένο περιορισμό των εξόδων τους».
 
«Στην Ευρώπη, η παρατεταμένη χρηματοπιστωτική κρίση και η μεγάλη αστάθεια των αγορών κρατούν την καταναλωτική εμπιστοσύνη ιδιαίτερα χαμηλά στις περισσότερες δυτικοευρωπαϊκές χώρες», συμπληρώνει. Σημειώνεται ότι οκτώ από τις δέκα πιο απαισιόδοξες χώρες του πλανήτη προέρχονται από την Ευρώπη, ενώ ούτε μία ευρωπαϊκή χώρα δεν βρίσκεται στις δέκα πιο αισιόδοξες.
 
Η Ινδία παραμένει στην κορυφή των πιο αισιόδοξων χωρών με 121 μονάδες και ακολουθούν η Σαουδική Αραβία, η Ινδονησία, οι Φιλιππίνες και η Βραζιλία. Στον αντίποδα, η Ουγγαρία, η Πορτογαλία, η Κροατία, η Κορέα, η Ρουμανία και η Ελλάδα είναι οι πλέον απαισιόδοξες χώρες του πλανήτη, ενώ για πρώτη φορά τα επίπεδα καταναλωτικής εμπιστοσύνης της Ιταλίας, της Ισπανίας και της Γαλλίας βρίσκονται τόσο χαμηλά.

Σημειώνεται ότι στον δείκτη της Παγκόσμιας Καταναλωτικής Εμπιστοσύνης της Nielsen οι 100 μονάδες αποτελούν τη διαχωριστική γραμμή μεταξύ αισιοδοξίας και απαισιοδοξίας.

Οι γεωγραφικές περιοχές της Ασίας - Ειρηνικού, της Μέσης Ανατολής και της Λατινικής Αμερικής βρίσκονται οριακά κάτω από τις 100 μονάδες, όμως είναι οι πιο αισιόδοξες του πλανήτη. Αντίθετα, η Βόρεια Αμερική με 79 μονάδες και η Ευρώπη με 74 συνεχίζουν να είναι οι πιο απαισιόδοξες γεωγραφικές ζώνες του κόσμου.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v
Απόρρητο