Ανθεί το αφορολόγητο λιανεμπόριο

Tα στατιστικά στοιχεία επιβεβαιώνουν ότι το αφορολόγητο λιανεμπόριο γνωρίζει πραγματική ανάπτυξη σε μια εποχή που η εσωτερική αγορά καταρρέει. Αύξηση στις πωλήσεις tax free στο 9μηνο του 2011.

Ανθεί το αφορολόγητο λιανεμπόριο
στατιστικά στοιχεία επιβεβαιώνουν ότι το αφορολόγητο λιανεμπόριο γνωρίζει πραγματική ανάπτυξη σε μια εποχή που η εσωτερική αγορά καταρρέει. Την ώρα που η μέση πτώση τζίρων κινείται στο 30%, τόσο το 2010 όσο και το 2011 το tax free shopping, μια αγορά που οι τζίροι της κινούνται στην περιοχή του 1 δισ. ευρώ, αναπτύσσεται με ρυθμούς της τάξης του 25%.

Παρά τη συγκράτηση της τουριστικής κίνησης, η αλλαγή του μίγματος των τουριστών και η ενίσχυση εκείνων που προέρχονται από τρίτες χώρες φαίνεται ότι ευνοεί τον τομέα των αφορολόγητων αγορών, ενισχύοντας σημαντικά το τμήμα εκείνο του λιανεμπορίου που πραγματοποιεί πωλήσεις με επιστροφή ΦΠΑ (tax free).

Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της Global Blue, τα στοιχεία από τις επιστροφές ΦΠΑ σε τουρίστες από χώρες εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης δείχνουν μια συνεχή αύξηση των πωλήσεων, η οποία το 2010 σε σχέση με το 2009 ανήλθε σε 30%.

Στο εννεάμηνο του 2011 οι συνολικές πωλήσεις tax free στην Ελλάδα σημείωσαν αύξηση 23,24% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι, με τους Ρώσους και τους Κινέζους να αναδεικνύονται οι καλύτεροι «πελάτες», συγκεντρώνοντας μερίδιο 17% και 13,9% αντίστοιχα στη συνολική αξία των πωλήσεων tax free. Σημαντική αύξηση συναλλαγών της τάξης του 80% εμφάνισαν οι τουρίστες από την Τουρκία, ενώ μειώνονται οι δαπάνες από Αμερικανούς και Ιάπωνες.

Υπενθυμίζεται ότι το Tax Free Shopping αφορά σε αγορές προϊόντων σε καταστήματα του λιανεμπορίου όλης της επικράτειας που γίνονται από τουρίστες που προέρχονται από χώρες εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης, οι οποίοι και μόνο έχουν δικαίωμα επιστροφής του ΦΠΑ.

--- Καλά και στην Αθήνα

Παρά την κρίση που βιώνουν τα αστικά κέντρα φαίνεται ότι οι tax free πωλήσεις δεν έχουν επηρεαστεί αρνητικά στην Αθήνα. Είναι χαρακτηριστικό ότι στο εννεάμηνο του 2011, οι πωλήσεις tax free στα πολυκαταστήματα (που ως επί το πλείστον εδράζονται στην Αθήνα) σημείωσαν αύξηση κατά 42,68% έναντι του αντίστοιχου διαστήματος του 2010.
 
Οι πωλήσεις tax free στη Στερεά Ελλάδα αντιστοιχούν περίπου στο 60% της συνολικής πίτας, με την περιοχή της Μακεδονίας να ακολουθεί με 16,09%. Αξιοσημείωτη είναι η αύξηση των πωλήσεων tax free που παρατηρείται και στα Δωδεκάνησα κυρίως λόγω της Ρόδου, καθώς και σε άλλα κοσμοπολίτικα νησιά, όπου υπάρχει πιο έντονη παρουσία boutique διεθνών οίκων, γνωστών αλυσίδων και υψηλή τουριστική κίνηση. Από τις αγορές που πραγματοποιήθηκαν στο εννεάμηνο, τα προϊόντα που αναδείχθηκαν δημοφιλέστερα είναι τα ρολόγια (35,03%) και τα είδη μόδας (27,79%).

--- Η Folli Follie

Ο μεγάλος οργανωμένος παίκτης αυτής της αγοράς είναι η πρώην ΚΑΕ (συγχωνευμένη πλέον στον όμιλο Folli Follie), η οποία στο εξάμηνο του 2011 παρουσίασε άνοδο πωλήσεων κατά 13%, και σημαντική προ φόρων κερδοφορία.

Η συγκεκριμένη επίδοση μάλιστα ξεπέρασε τη μέση αύξηση της επιβατικής κίνησης, η οποία στο πρώτο εξάμηνο του 2011 διαμορφώθηκε στο 4,9% (με την εγχώρια επιβατική κίνηση να υποχωρεί κατά 15% και τη διεθνή προσέλευση να αυξάνει κατά 20,92%).

Παρά την υποχώρηση της κίνησης στο «Ελ. Βενιζέλος» που αποτελεί και τη ναυαρχίδα της παρουσίας των ΚΑΕ στην επικράτεια, με συμμετοχή που ξεπερνά το 25% στο συνολικό κύκλο εργασιών, τα υπόλοιπα σημεία σε επαρχιακά αεροδρόμια, λιμάνια και σύνορα υπεραπέδωσαν, εξυπηρετώντας την αύξηση των πωλήσεων.

Η απόδοση ανά επιβάτη στο πρώτο εξάμηνο του 2011 παρουσίασε αύξηση κατά 12,54%, ενώ ανά πελάτη η αύξηση άγγιξε το 8%. Παράλληλα, η διείσδυση αυξήθηκε κατά 4,3% και διαμορφώθηκε στο πρώτο’ εξάμηνο του 2011 στο 26,45%. Σημειώνεται ότι στο τρίτο τρίμηνο -το οποίο αποτελεί και τη δυνατή εμπορική περίοδο για τα αφορολόγητα- οι ενδείξεις ήταν εξίσου θετικές, με τον Ιούλιο και τον Αύγουστο να κινούνται πάνω από το μέσο όρο του πρώτου εξαμήνου.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v