Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Αστικές συγκοινωνίες: Ξεκαθαρίζει το ασφαλιστικό

Το ασφαλιστικό καθεστώς των εργαζόμένων σε ΕΘΕΛ, ΗΛΠΑΠ, ΑΜΕΛ, ΗΣΑΠ και ΤΡΑΜ που μετατάχθηκαν ξεκαθαρίζει εγκύκλιος του υπουργείου Εργασίας.

  • της Μάρως Τσαντήλα
Αστικές συγκοινωνίες: Ξεκαθαρίζει το ασφαλιστικό
Το ασφαλιστικό καθεστώς των εργαζόμένων σε ΕΘΕΛ, ΗΛΠΑΠ, ΑΜΕΛ, ΗΣΑΠ και ΤΡΑΜ που μετατάχθηκαν κατ’ εφαρμογή του νόμου 3920 σε δημόσιες επιχειρήσεις (συμπεριλαμβανομένων των ανεξάρτητων αρχών) σε Οργανισμούς Ν.Π.Δ.Δ., Ν.Π.Ι.Δ., εποπτευόμενους από δημόσια αρχή, αυτοτελή ή ανεξάρτητη, δήμους και περιφέρειες με την ίδια εργασιακή σχέση, εκπαιδευτική βαθμίδα και ειδικότητα ξεκαθαρίζει εγκύκλιος του υπουργείου Εργασίας.

Ειδικότερα όπως προβλέπει η εγκύκλιος το μετατασσόμενο προσωπικό διατηρεί το ασφαλιστικό και συνταξιοδοτικό καθεστώς κύριας και επικουρικής ασφάλισης, πρόνοιας και υγειονομικής περίθαλψης που είχε πριν την μεταφορά ή μετάταξη του στους φορείς υποδοχής.

Οι υπάλληλοι που μετατάχθηκαν όμως εφόσον το θελήσουν έχουν το δικαίωμα να επιλέξουν με δήλωσή τους, σε διάστημα τριών μηνών από την έκδοση της ΚΥΑ, να μεταφερθούν στα ταμεία που υπάγεται το προσωπικό των φορέων υποδοχής.

Σε περίπτωση που επιλέξουν την υπαγωγή στα αντίστοιχα ταμεία που υπάγεται το προσωπικό των φορέων υποδοχής η επιλογή αυτή είναι κάθετη, δηλαδή αφορά όλα τα ταμεία κύριας και επικουρικής ασφάλισης, πρόνοιας και υγειονομικής περίθαλψης.

Υποχρεωτικά στο ΙΚΑ όσοι μετατάχθηκαν με σχέση ιδιωτικού δικαίου

Επίσης για το προσωπικό που θα μεταταχθεί με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου σε φορείς των οποίων οι μόνιμοι υπάλληλοι υπάγονται στο ασφαλιστικό – συνταξιοδοτικό καθεστώς του δημοσίου ή συνταξιοδοτούνται με τις δημοσιοϋπαλληλικές διατάξεις δεν υφίσταται θέμα επιλογής ασφαλιστικού καθεστώτος αφού υπάγονται υποχρεωτικά στο ασφαλιστικό καθεστώς του ΙΚΑ ΕΤΑΜ και ΕΤΕΑΜ στο οποίο υπάγονται και πριν τη μεταφορά τους, δεδομένου ότι στο συνταξιοδοτικό καθεστώς του Δημοσίου υπάγονται μόνο οι υπάλληλοι του Δημοσίου.

Να σημειώσουμε ότι κατ’ εφαρμογή του νόμου για την εξυγίανση των αστικών συγκοινωνιών αποχώρησαν από τις εταιρείες των αστικών συγκοινωνιών περισσότεροι από 1400 εργαζόμενοι.

Ένας σημαντικός αριθμός εξ’ αυτών βγήκε στη σύνταξη, καθώς είχε συγκεντρώσει τις απαραίτητες προϋποθέσεις, ενώ οι υπόλοιποι μετατάχθηκαν σε άλλες υπηρεσίες του δημοσίου που είχαν εκδηλώσει ενδιαφέρον να εντάξουν στο δυναμικό τους προσωπικό που αποχώρησε από τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.

Ζητούν νέες μειώσεις προσωπικού

Παρά την σημαντική μείωση του προσωπικού των αστικών συγκοινωνιών που σε αρκετές περιπτώσεις έχει οδηγήσει τις εταιρείες να λειτουργούν εντελώς οριακά ή να έχουν ήδη περικόψει σημαντικό αριθμό των δρομολογίων τους οι συγκοινωνίες έχουν μπει και στην συζήτηση για ένταξη τους στην εργασιακή εφεδρεία και το προσυνταξιοδοτικό καθεστώς.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι προς το παρόν εργαζόμενοι στις αστικές συγκοινωνίες και ιδίως στα λεωφορεία και τα τρόλεϊ, δηλαδή στην εταιρεία Οδικές Συγκοινωνίες, τους οποίους κατά κύριο λόγο αφορά ένα τέτοιο ενδεχόμενο, δεν έχουν λάβει ειδοποιήσεις για ένταξή τους σε εργασιακή εφεδρεία και προσυνταξιοδοτικό καθεστώς.

Από την πλευρά των εργαζομένων σημειώνεται με έμφαση ότι δεν υπάρχουν περιθώρια νέων μειώσεων στον αριθμό του προσωπικού καθώς ήδη η λειτουργία των εταιρειών γίνεται εντελώς οριακά.

Μάλιστα οι εργαζόμενοι στις γενικές τους συνελεύσεις έχουν λάβει αποφάσεις για απεργιακές κινητοποιήσεις σε περίπτωση που έστω και ένας λάβει ειδοποίηση για ένταξή του σε εργασιακή εφεδρεία.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v