Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Συγκοινωνίες:Καζάνι που βράζει για εφεδρεία

Δυστοκία στη σύνταξη των καταλόγων των εργαζομένων που θα οδηγηθούν σε εργασιακή εφεδρεία αντιμετωπίζουν οι διοικήσεις των δύο συγκοινωνιακών φορέων της Αθήνας.

  • της Μάρως Τσαντήλα
Συγκοινωνίες:Καζάνι που βράζει για εφεδρεία
Δυστοκία στη σύνταξη των καταλόγων των εργαζομένων που θα οδηγηθούν σε εργασιακή εφεδρεία αντιμετωπίζουν οι διοικήσεις των δύο συγκοινωνιακών φορέων της Αθήνας.

Χθες έληγε η προθεσμία υποβολής των σχετικών καταλόγων, ωστόσο οι εργαζόμενοι δεν είχαν, όπως θα έπρεπε, καμία ενημέρωση αναφορικά με το ποιοι προτείνεται να βγουν σε καθεστώς εργασιακής εφεδρείας.

Σύμφωνα με την εγκύκλιο που έχει φτάσει στις διοικήσεις, οι εργαζόμενοι από τη στιγμή που θα ενημερωθούν ότι βρίσκονται στις λίστες της εργασιακής εφεδρείας έχουν περιθώριο πέντε ημερών να καταθέσουν ενστάσεις κατά της πρότασης.

Όπως εκτιμούν συνδικαλιστές των δύο συγκοινωνιακών φορέων της Αθήνας, δηλαδή των ΣΤΑ.ΣΥ. και Ο.ΣΥ., αν οι διοικήσεις προτείνουν την αποχώρηση προσωπικού, τότε οι εταιρίες θα αντιμετωπίσουν σοβαρό λειτουργικό πρόβλημα.

Η εφεδρεία αφορά σημαντικό αριθμό τεχνικού προσωπικού στον ΗΣΑΠ

Ειδικότερα, σε ό,τι αφορά την εταιρία Σταθερές Συγκοινωνίες, τη μεγαλύτερη πιθανότητα να ενταχθεί στις λίστες της εργασιακής εφεδρείας αντιμετωπίζει σημαντικός αριθμός εργαζομένων του ΗΣΑΠ. Μάλιστα, εξ αυτών η πλειονότητα είναι τεχνικό προσωπικό και σε περίπτωση που αποχωρήσει τότε, όπως επισημαίνουν συνδικαλιστές, θα είναι πολύ δυσχερής ο τεχνικός έλεγχος των συρμών.

Επίσης, αντιμέτωποι με την πιθανότητα της εφεδρείας βρίσκονται και εργαζόμενοι στο μετρό, κυρίως τεχνικό προσωπικό, ενώ μικρότερος θα είναι ο αριθμός των εργαζομένων από το τραμ, που κατά κύριο λόγο απασχολεί εργαζόμενους νεότερης ηλικίας.

Σε κάθε περίπτωση, πάντως, οι εργαζόμενοι της ενοποιημένης πλέον εταιρίας δρουν συλλογικά και υποστηρίζουν ότι κάθε αποχώρηση θα προκαλέσει σοβαρό πρόβλημα λειτουργίας στα μέσα σταθερής τροχιάς.

Μάλιστα, εκπρόσωποι των εργαζομένων δεν παραλείπουν ακόμη να τονίσουν ότι η εφαρμογή εργασιακής εφεδρείας στις συγκοινωνίες είναι παράνομη γιατί βρίσκεται σε ισχύ ο νόμος 3920 που αφορά την εξυγίανση των αστικών συγκοινωνιών και προβλέπει ότι, αν το προσωπικό των φορέων αυτών κρίνεται υπεράριθμο, τότε θα εφαρμόζεται πρόγραμμα μετάταξής του σε άλλους φορείς του δημόσιου τομέα.

Σήμερα οι εκπρόσωποι των εργαζομένων στις σταθερές συγκοινωνίες πρόκειται να συνεδριάσουν για να ενημερωθούν για το θέμα και να καθορίσουν τις επόμενες κινήσεις τους.

Στα αμαξοστάσια λεωφορεία και τρόλεϊ αν φύγει έστω και ένας εργαζόμενος

Μεγαλύτερο είναι το πρόβλημα που θα αντιμετωπίσει στη λειτουργία της η εταιρία Οδικές Συγκοινωνίες αν υλοποιηθεί πρόγραμμα εργασιακής εφεδρείας. Με την πρόταση για αποχώρηση του 10% του συνολικού προσωπικού από αυτήν θα πρέπει να αποχωρήσουν περίπου 660 άτομα.

Κάτι τέτοιο, όμως, όπως επισημαίνουν οι εκπρόσωποι των εργαζομένων, θα έχει ως συνέπεια να μην μπορούν να λειτουργήσουν τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ, τα οποία κινούνται ήδη οριακά και μάλιστα έχουν περικόψει σημαντικό αριθμό των δρομολογίων τους.

Ενδεικτικά, χθες, στα λεωφορεία της Αθήνας 480 βάρδιες δεν επανδρώθηκαν, με αποτέλεσμα να μην εκτελεστούν τα αντίστοιχα δρομολόγια.

Οι εργαζόμενοι στα λεωφορεία και στα τρόλεϊ έχουν ήδη αποφασίσει σε γενική τους συνέλευση ότι σε περίπτωση όπου ακόμη και ένας εξ αυτών υποχρεωθεί σε εργασιακή εφεδρεία τότε θα προχωρήσουν σε απεργιακές κινητοποιήσεις διαρκείας.

Το συνδικάτο των εργαζομένων σε λεωφορεία και τρόλεϊ αύριο πρόκειται να καταθέσει αίτημα συνάντησης με τον νέο υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων για να συζητήσει μαζί του τα θέματα που απασχολούν τις συγκοινωνίες της πρωτεύουσας.

Να σημειώσουμε, πάντως, ότι χθες ο υπουργός κ. Βορίδης, κατά την ανάγνωση των προγραμματικών δηλώσεων της κυβέρνησης στη Βουλή, δεν αναφέρθηκε με λεπτομέρειες στο θέμα των αστικών συγκοινωνιών, επιλέγοντας να ασχοληθεί περισσότερο με τον τομέα των έργων.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v