Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

ΕΛΣΤΑΤ: Υποχώρησαν ανεργία και πληθωρισμός

Με ρυθμό 2,9% έτρεξε ο πληθωρισμός τον Νοέμβριο, σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιοποίησε η Ελληνική Στατιστική Αρχή, ενώ η ανεργία υποχώρησε στο 17,5% τον Σεπτέμβριο από 18,4% τον Αύγουστο.

ΕΛΣΤΑΤ: Υποχώρησαν ανεργία και πληθωρισμός
Με ρυθμό 2,9% έτρεξε ο πληθωρισμός τον Νοέμβριο, σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιοποίησε η Ελληνική Στατιστική Αρχή, ενώ η ανεργία παραμένει σε πολύ υψηλά επίπεδα, παρά την υποχώρηση στο 17,5% τον Σεπτέμβριο, από 18,4% τον Αύγουστο.

Ειδικότερα, το ποσοστό ανεργίας τον Σεπτέμβριο του 2011 ανήλθε σε 17,5%, έναντι 12,6% τον Σεπτέμβριο του 2010 και 18,4% τον Αύγουστο του 2011. Το σύνολο των απασχολουμένων τον Σεπτέμβριο του 2011 εκτιμάται ότι ανήλθε σε 4.051.109 άτομα.

Οι άνεργοι ανήλθαν σε 857.656 άτομα, ενώ ο οικονομικά μη ενεργός πληθυσμός σε 4.440.050 άτομα.

Οι απασχολούμενοι μειώθηκαν κατά 315.386 άτομα σε σχέση με τον Σεπτέμβριο του 2010 (7,2%) και αυξήθηκαν κατά 16.572 άτομα σε σχέση με τον Αύγουστο του 2011 (0,4%).

Οι άνεργοι αυξήθηκαν κατά 229.941 άτομα σε σχέση με τον Σεπτέμβριο του 2010 (36,6%) και μειώθηκαν κατά 50.297 άτομα σε σχέση με το Αύγουστο του 2011 (5,5%).

Οι οικονομικά μη ενεργοί, δηλαδή τα άτομα που δεν εργάζονται ούτε αναζητούν εργασία, αυξήθηκαν κατά 120.120 άτομα σε σχέση με τον Σεπτέμβριο του 2010 (2,8%) και κατά 36.547 άτομα σε σχέση με τον Αύγουστο του 2011 (0,8%).

Πτώση του πληθωρισμού

Ο πληθωρισμός έτρεξε με ρυθμό 2,9% τον Νοέμβριο του 2011 έναντι 4,9% την αντίστοιχη περυσινή περίοδο.

Από τη σύγκριση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή (Γ.Δ.Τ.Κ.) του μηνός Νοεμβρίου 2011 με τον αντίστοιχο δείκτη του Νοεμβρίου 2010, προκύπτει αύξηση 2,9%, έναντι αύξησης 4,9% που σημειώθηκε κατά την ίδια σύγκριση του 2010 με το 2009.

Ο Γενικός Δείκτης τον Νοέμβριο 2011, σε σύγκριση με τον Οκτώβριο 2011, παρουσίασε αύξηση 0,2%, έναντι της ίδιας αύξησης 0,2% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση με το προηγούμενο έτος.

Ο μέσος δείκτης του δωδεκαμήνου Δεκεμβρίου '10 - Νοεμβρίου '11, σε σύγκριση με τον ίδιο δείκτη του δωδεκαμήνου Δεκεμβρίου '09 - Νοεμβρίου '10, παρουσίασε αύξηση 3,6%, έναντι αύξησης 4,5%, που σημειώθηκε κατά τα αντίστοιχα προηγούμενα δωδεκάμηνα.
 
Ανάλυση μεταβολών Δείκτη Τιμών Καταναλωτή μηνός Νοεμβρίου 2011

I. Σύγκριση Νοεμβρίου 2011 με Οκτώβριο 2011

Η αύξηση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή κατά 0,2% τον Νοέμβριο 2011, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Οκτωβρίου 2011, προήλθε από τις ακόλουθες μεταβολές των δεικτών:

1. Από τις αυξήσεις των δεικτών:
 
α) Κατά 0,8% της ομάδας Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα νωπά λαχανικά. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα φρούτα νωπά.
β) Κατά 0,2% της ομάδας Ένδυση και Υπόδηση, λόγω αύξησης των τιμών των χειμερινών ειδών ένδυσης και υπόδησης.
γ) Κατά 0,6% της ομάδας Στέγαση λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, του πετρελαίου θέρμανσης.
δ) Κατά 0,2% της ομάδας Ξενοδοχεία - Καφέ - Εστιατόρια λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών του φαγητού εκτός οικίας.
 
2. Από τις μειώσεις των δεικτών:

α) Κατά 0,2% της ομάδας Υγεία  λόγω μείωσης των τιμών, κυρίως, των οδοντιατρικών και των παραϊατρικών υπηρεσιών.
β) Κατά 0,5% της ομάδας Μεταφορές λόγω μείωσης των τιμών, κυρίως, των καυσίμων αυτοκινήτου (βενζίνης).

ΙΙ. Σύγκριση Νοεμβρίου 2011 με Νοέμβριο 2010

Η αύξηση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή, κατά 2,9% τον Νοέμβριο 2011, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Νοεμβρίου 2010, προήλθε από τις ακόλουθες μεταβολές:

1. Από τις αυξήσεις των δεικτών:

α) Κατά 3,8% της ομάδας Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη: φρούτα νωπά, λαχανικά νωπά, δημητριακά και παρασκευάσματα, κρέατα γενικά, ψάρια νωπά, γαλακτοκομικά και αβγά, έλαια και λίπη, ζάχαρη - σοκολάτες - γλυκά - παγωτά, καφές, αναψυκτικά, χυμοί φρούτων. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στις πατάτες νωπές.

β) Κατά 4,5% της ομάδας Αλκοολούχα ποτά και καπνός  λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών των τσιγάρων.

γ) Κατά 2,4% της ομάδας Ένδυση και υπόδηση  λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.

δ) Κατά 9,3% της ομάδας Στέγαση λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, του πετρελαίου θέρμανσης, του φυσικού αερίου, του ηλεκτρισμού, των ενοικίων κατοικιών, των ειδών επισκευής και συντήρησης κατοικίας.

ε) Κατά 0,4% της ομάδας Διαρκή αγαθά - Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού.

στ) Κατά 2,7% της ομάδας Μεταφορές λόγω αύξησης των τιμών στα είδη: καύσιμα αυτοκινήτου (βενζίνη) και υπηρεσίες μεταφορών. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα τέλη κυκλοφορίας και των τιμών των αυτοκινήτων.

ζ) Κατά 0,6% της ομάδας Επικοινωνίες λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών των τηλεφωνικών υπηρεσιών.

η) Κατά 3,2% της ομάδας Ξενοδοχεία - Καφέ - Εστιατόρια λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών των εστιατορίων - ζαχαροπλαστείων - καφενείων - κυλικείων. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών των ξενοδοχείων.

θ) Κατά 2% της ομάδας "Άλλα αγαθά και υπηρεσίες" λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ασφαλίστρων αυτοκινήτων και δικύκλων και των ειδών ατομικής φροντίδας.
 
2. Από τις μειώσεις των δεικτών:
 
α) Κατά 1% της ομάδας Υγεία λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών των φαρμάκων και των οδοντιατρικών υπηρεσιών. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των νοσηλείων των ιδιωτικών κλινικών.
β) Κατά 0,8% της ομάδας Αναψυχή - Πολιτιστικές δραστηριότητες λόγω μείωσης των τιμών του οπτικοακουστικού εξοπλισμού - υπολογιστών. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών των βιβλίων, γραφικής ύλης - σχολικών ειδών.
γ) Κατά 0,9% της ομάδας Εκπαίδευση λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών στα δίδακτρα ξένων γλωσσών, φροντιστηρίων και ΙΕΚ.


* Τα αναλυτικά στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για τον πληθωρισμό και την ανεργία δημοσιεύονται στη δεξιά στήλη "Συνοδευτικό Υλικό".

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v
Απόρρητο