Ταξί: Απελευθέρωση με συγκοινωνιακά κριτήρια

Ρύθμιση για την απελευθέρωση του κλάδου των ταξί στη βάση συγκοινωνιακών, ουσιαστικά δηλαδή πληθυσμιακών, και περιβαλλοντικών κριτηρίων θα φέρει τις επόμενες μέρες ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Βορίδης.

  • της Μάρως Τσαντήλα
Ταξί: Απελευθέρωση με συγκοινωνιακά κριτήρια
Ρύθμιση για την απελευθέρωση του κλάδου των ταξί στη βάση συγκοινωνιακών, ουσιαστικά δηλαδή πληθυσμιακών, και περιβαλλοντικών κριτηρίων θα φέρει τις επόμενες μέρες ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Βορίδης, ο οποίος έβαλε και επίσημα χθες, αμέσως μετά τη συνάντησή του με το κλιμάκιο της τρόικας, ταφόπλακα στα σχέδια Ραγκούση για την πλήρη και χωρίς όρους απελευθέρωση του κλάδου.

Ο υπουργός Μεταφορών ξεκαθάρισε ότι η απελευθέρωση θα γίνει με τήρηση του μνημονίου, που προβλέπει «απελευθέρωση του κλάδου σύμφωνα με τις καλύτερες διεθνείς πρακτικές» και όχι με τις ιδεοληψίες ορισμένων, όπως σημείωσε χαρακτηριστικά.

«Δεν υπάρχει σχέδιο Ραγκούση»

Δεν υπάρχει κανένα νομοσχέδιο Ραγκούση, ξεκαθάρισε ο υπουργός, βάζοντας οριστικό τέλος στους σχεδιασμούς του προκατόχου του. Επίσης, σημείωσε ότι τις επόμενες μέρες, ίσως και πριν από τα Χριστούγεννα, θα παρουσιαστεί η ρύθμιση η οποία θα ενσωματώνει τις διεθνείς υποχρεώσεις της χώρας.

Απειλή παραίτησης

Ο κ. Βορίδης, ο οποίος πριν από την έναρξη της συνάντησης με το κλιμάκιο της τρόικας είχε απειλήσει ακόμη και να παραιτηθεί αν οι εκπρόσωποι των δανειστών επέμεναν, όπως είχε γίνει σε μια πρώτη συνάντηση την προηγούμενη μέρα με τεχνικό κλιμάκιο της τρόικας και στελέχη του υπουργείου, σε μια λύση που θα είχε τα χαρακτηριστικά του σχεδίου νόμου Ραγκούση, χθες επανέλαβε σε όλους τους τόνους ότι ο ίδιος δεν είναι διατεθειμένος να πράξει κάτι που θα είναι αντίθετο στη συνείδησή του.
 
Επιπλέον, τόνισε ότι απελευθέρωση θα γίνει με σταθμισμένες ορθολογικές ρυθμίσεις, που θα σέβονται το δημόσιο συμφέρον. «Δημόσιο συμφέρον δεν είναι το συμφέρον των ταξιτζήδων, αλλά τα συγκοινωνιακά και περιβαλλοντικά κριτήρια», είπε ο υπουργός, δείχνοντας την κατεύθυνση που θα ακολουθήσει η απελευθέρωση.

Ο υπουργός Μεταφορών επικαλέστηκε την αναφορά του μνημονίου στο ζήτημα των ταξί, με βάση την οποία η απελευθέρωση θα πρέπει να γίνει ως προς τον αριθμό και το κόστος των αδειών και σύμφωνα με την καλύτερη διεθνή πρακτική. Παράλληλα, ήταν σαφής ο υπαινιγμός ότι το θέμα της πλήρους απελευθέρωσης της αγοράς ταξί το έθεσε ο προκάτοχός του και δεν υπήρχε στο μνημόνιο.

Θετική υποδοχή από αυτοκινητιστές

Θετική ήταν η υποδοχή της αλλαγής πλεύσης του υπουργείου από τον κλάδο των ταξιτζήδων. Σε μια πρώτη αντίδραση, ο πρόεδρος των ιδιοκτητών ταξί κ. Λυμπερόπουλος έκανε λόγο για θετική κατάληξη του θέματος, στο οποίο δεν πέρασε η πρακτική της διαπλοκής, όπως ανέφερε χαρακτηριστικά.

Κανονικά η απελευθέρωση για τα φορτηγά από την 1η Ιανουαρίου

Να σημειώσουμε, πάντως, ότι κανονικά από την 1η Ιανουαρίου προχωρά η απελευθέρωση του κλάδου των φορτηγών, η οποία αποτελεί μνημονιακή υποχρέωση της χώρας μας.
 
Στην περίπτωση των φορτηγών, το υπουργείο Μεταφορών θα προχωρήσει στην υιοθέτηση, με μικρές ίσως διορθώσεις, της ρύθμισης που είχε σχεδιάσει ο κ. Ραγκούσης και σύμφωνα με την οποία από την αρχή του νέου χρόνου καταργείται το μεταβατικό διάστημα που προβλεπόταν ως τα μέσα του 2013 και το διοικητικό τέλος που θα καταβάλλουν οι ενδιαφερόμενοι για απόκτηση άδειας θα ανέρχεται στα 1.500 ευρώ.

Τι είπε για απολύσεις στο Δημόσιο

Ο υπουργός Υποδομών, μιλώντας σήμερα στο Βήμα 99,5, τάχθηκε εμμέσως υπέρ των απολύσεων στο Δημόσιο, λέγοντας: «Αυτήν τη στιγμή υπάρχουν 700.000 άνεργοι από τον ιδιωτικό τομέα. Δεν μπορώ να καταλάβω αυτό το ταμπού με το Δημόσιο».

Πρόσθεσε, ακόμη, ότι το μέτρο της εφεδρείας είναι ανορθολογικό.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v