Ταξί: Νέες άδειες μόνο μετά από μελέτη

Θέμα χρόνου είναι η παρουσίαση της νέας πρότασης του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων για το άνοιγμα του κλάδου των ταξί που θα προβλέπει ότι νέες άδειες θα χορηγούνται μόνο μετά από μελέτη.

  • της Μάρως Τσαντήλα
Ταξί: Νέες άδειες μόνο μετά από μελέτη
Θέμα χρόνου είναι η παρουσίαση της νέας πρότασης του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων για το άνοιγμα του κλάδου των ταξί, που θα προβλέπει ότι νέες άδειες θα χορηγούνται μόνο μετά από μελέτη, η οποία θα αποδεικνύει ότι ο υφιστάμενος αριθμός τους δεν επαρκεί για να καλύψει τις ανάγκες μιας περιοχής.

Η νέα πρόταση, την οποία έχει καταρτίσει ο υπουργός κ. Βορίδης, θα αποτελέσει αντικείμενο διαβούλευσης τόσο με τους ιδιοκτήτες ταξί, με τους εκπροσώπους των οποίων ο υπουργός Μεταφορών συναντάται σήμερα το μεσημέρι, όσο και με την τρόικα, τα στελέχη της οποίας αναμένονται στην Αθήνα τις επόμενες μέρες.  Η πρόταση στηρίζεται στη λογική της αξιολόγησης των περιβαλλοντικών και συγκοινωνιακών επιπτώσεων που θα έχει η έκδοση των νέων αδειών.

Όπως χαρακτηριστικά έχει τονίσει ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, «είναι καλύτερα να μελετήσουμε τις συγκοινωνιακές και τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις και μετά να αποφασίσουμε τον αριθμό των αδειών, αν δηλαδή θα είναι τριάντα, αν θα είναι πέντε ή αν θα είναι μηδέν οι νέες άδειες που θα εκδοθούν».

Η διαφορά με τη ρύθμιση Ραγκούση

Βασική διαφοροποίηση της ρύθμισης Βορίδη, την οποία επικροτούν και οι εκπρόσωποι του κλάδου, που κάνουν λόγο για αποκατάσταση της επικοινωνίας με το υπουργείο, η οποία, σημειώνουν, είχε διαταραχθεί επί ημερών Ραγκούση, είναι ότι η ανάγκη για τη χορήγηση νέων αδειών θα προκύψει από τη μελέτη της αγοράς, αφού δεν θεωρεί εκ των προτέρων ότι οι υφιστάμενες είναι λίγες.

Ενδεικτικά, ο κ. Βορίδης, σχολιάζοντας με σαφώς επικριτικό ύφος τη μεταρρύθμιση που προωθούσε ο κ. Ραγκούσης, σημείωσε ότι αυτή προέβλεπε πρώτα το άνοιγμα της αγοράς με τη χορήγηση νέων άδειών που θα αντιστοιχούσαν περίπου στο 30% των υφιστάμενων και άφηνε για μεταγενέστερο στάδιο την αξιολόγηση των επιπτώσεων που αυτό θα είχε.

Ο νόμος 3919 για την απελευθέρωση των επαγγελμάτων, που υπαγορεύει και τη μεταρρύθμιση της αγοράς των ταξί, ορίζει ότι μπορεί να εισαχθούν περιορισμοί και ρυθμίσεις για λόγους υπέρτερου δημοσίου συμφέροντος. Ωστόσο, οι αλλαγές που θα έρθουν θα κινούνται στη λογική του προεδρικού διατάγματος Ρέππα, το οποίο άνοιγε την αγορά με τέτοιον τρόπο ώστε στις περισσότερες περιπτώσεις απέκλειε την έκδοση νέων αδειών, τουλάχιστον σε πρώτη φάση, γι' αυτό και είχε γίνει δεκτό με ευκολία από τους επαγγελματίες του κλάδου.

Μεταβιβάσιμες οι άδειες

Όπως και στην περίπτωση των φορτηγών, οι κάτοχοι αδειών ταξί θα έχουν τη δυνατότητα να τις μεταβιβάσουν, ενώ κρίσιμα στοιχεία είναι το κόστος της εισφοράς που θα κληθούν να καταβάλουν όσοι θελήσουν να αποκτήσουν άδεια ταξί καθώς και τα κριτήρια με τα οποία θα γίνει η χορήγηση σε περίπτωση όπου ο αριθμός αδειών είναι μικρός και δεν ικανοποιεί τη ζήτηση.

Τεράστιο το ενδιαφέρον

Να σημειώσουμε ότι το περασμένο καλοκαίρι, όταν ο Γιάννης Ραγκούσης ανακοίνωσε, χωρίς να έχει προηγηθεί καμία προετοιμασία, ότι όποιος ήθελε θα μπορούσε να καταθέσει αίτηση για τη χορήγηση άδειας, χιλιάδες ήταν οι ενδιαφερόμενοι που έσπευσαν να καταθέσουν αιτήσεις, ευελπιστώντας στην απόκτηση άδειας με χαμηλό κόστος, αφού επί πολλές δεκαετίας η αγορά της συνεπαγόταν την καταβολή τεράστιων χρηματικών ποσών.

Πλήρη απελευθέρωση ζητούν οι οδηγοί ταξί

Εν τω μεταξύ, αρχαιρεσίες για την εκλογή της νέας συνδικαλιστικής τους ηγεσίας πρόκειται να πραγματοποιήσουν την ερχόμενη Κυριακή οι οδηγοί ταξί της Αττικής, οι οποίοι ζητούν την εφαρμογή της νομοθεσίας.

Οι οδηγοί ταξί ζητούν τη χορήγηση αδειών σε όσους εργάζονται σε αυτά και ανάκλησή τους από πρόσωπα που τις κατέχουν παράνομα.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v