Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Μεταφορές: Εμπλοκή στην απελευθέρωση φορτηγών

Ξαφνική εμπλοκή στο θέμα της απελευθέρωσης των φορτηγών προκλήθηκε λόγω της απαίτησης της τρόικας να αποσυρθεί από τη νομοθετική ρύθμιση η διάταξη που απαγορεύει τη δραστηριοποίηση σε επαγγελματίες τρίτων χωρών.

  • της Μάρως Τσαντήλα
Μεταφορές: Εμπλοκή στην απελευθέρωση φορτηγών
Ξαφνική εμπλοκή στο θέμα της απελευθέρωσης των φορτηγών προκλήθηκε χθες λόγω της απαίτησης των εκπροσώπων της τρόικας να αποσυρθεί από τη νομοθετική ρύθμιση η διάταξη που απαγορεύει τη δραστηριοποίηση στη χώρα μας σε επαγγελματίες προερχόμενους από τρίτες χώρες (πλην της Ευρωπαϊκής Ένωσης).

Το τεχνικό κλιμάκιο της τρόικας, το οποίο χθες είχε συνάντηση με υπηρεσιακούς παράγοντες του υπουργείου, δεν κάνει δεκτό το σημείο εκείνο που προβλέπει ότι στο επάγγελμα δεν μπορούν να εισέρχονται επαγγελματίες προερχόμενοι από τρίτες χώρες.

Μάλιστα, σύμφωνα με κύκλους του ΥΠΟΜΕΔΙ, το κλιμάκιο εμμένει ιδιαίτερα στο ζήτημα αυτό, με αποτέλεσμα να έχει δημιουργηθεί σοβαρό θέμα. Από την πλευρά του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων καταβάλλεται προσπάθεια ώστε η εμπλοκή να ξεπεραστεί, ωστόσο αν οι εκπρόσωποι των δανειστών συνεχίσουν να ζητούν την απόσυρση της επίμαχης διάταξης τότε η ελληνική πλευρά θα πρέπει να ικανοποιήσει το αίτημα γιατί, σε διαφορετική περίπτωση, η τρόικα θα θεωρήσει ότι παραμένουν εμπόδια στην πρόσβαση στο επάγγελμα.

Θα πρέπει να σημειώσουμε ότι ο αποκλεισμός επαγγελματιών προερχόμενων από τρίτες χώρες, στους οποίους ο νόμος Ρέππα επέτρεπε τη δραστηριοποίηση, ήταν αίτημα των επαγγελματιών του κλάδου, το οποίο είχαν αποδεχθεί ο υπουργός Μεταφορών Μ. Βορίδης αλλά και η Νέα Δημοκρατία. Μάλιστα, ο πρόεδρος της Ν.Δ. Αντ. Σαμαράς σε δήλωσή του προ ημερών είχε αναφέρει ότι η εφαρμογή του νόμου πρέπει να γίνει υπό προϋποθέσεις, προκειμένου ο κλάδος να απελευθερωθεί και όχι να παραδοθεί σε εταιρείες από τρίτες χώρες και όχι μόνο από την Ε.Ε.

Αν τελικώς επιτραπεί σε πολίτες προερχόμενους από τρίτες χώρες να δραστηριοποιούνται στη Ελλάδα, είναι άγνωστο πώς θα αντιδράσουν οι αυτοκινητιστές, οι οποίοι έως τώρα ήταν ιδιαίτερα θετικοί στην πρόταση του ΥΠΟΜΕΔΙ, καθώς στην ουσία αυτή έθετε αυστηρούς όρους για τη δραστηριοποίηση νέων επαγγελματιών στον κλάδο τους.

Διαβούλευσης συνέχεια για τα ταξί

Την ίδια ώρα, συνεχίζεται η διαβούλευση με την τρόικα για την απελευθέρωση των ταξί, τα οποία, να σημειώσουμε, περιλαμβάνονται στη λίστα των 136 επαγγελμάτων που ανοίγουν με την τροπολογία του υπουργείου Οικονομικών που ενσωματώθηκε στο υπό συζήτηση πολυνομοσχέδιο. Το κλιμάκιο των δανειστών στη χθεσινή συνάντηση ενημερώθηκε για το σχέδιο νόμου όπως αυτό καταρτίζεται σε συνεργασία με όλους τους ενδιαφερόμενους φορείς αυτές τις ημέρες.

Σύμφωνα με τον υπουργό Μεταφορών Μ. Βορίδη, το άνοιγμα του επαγγέλματος θα γίνει με απόλυτο σεβασμό στα συγκοινωνιακά και στα περιβαλλοντικά κριτήρια.

Ο αρμόδιος υπουργός, το βράδυ της Δευτέρας, αμέσως μετά τις συναντήσεις που είχε με τους εκπροσώπους των κομμάτων που στηρίζουν την κυβέρνηση, τόνισε ότι η απελευθέρωση δεν αποτελεί υποχρέωσή μας εκ του κοινοτικού δικαίου, αλλά πλέον είναι υποχρέωση που προκύπτει από την 5η επικαιροποίηση του μνημονίου, στο πλαίσιο της εποπτείας στην οποία βρίσκεται η χώρα.

Εκτός της άρσης της απαγόρευσης στην έκδοση αδειών, η ρύθμιση αναμένεται ότι θα περιλαμβάνει πρόβλεψη για πληρωμή εφάπαξ εισφοράς για την απόκτηση νέας άδειας, η οποία θα είναι μεταβιβάσιμη ακόμη και σε τρίτους και όχι μόνο σε συγγενείς πρώτου βαθμού.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v
Απόρρητο