Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Δύο προτάσεις νόμου για τη μείωση των τιμών

Δύο προτάσεις νόμου για τη μείωση των τιμών, σε συνέχεια των πρωτοβουλιών για λήψη ισοδύναμων κοινωνικών μέτρων, κατέθεσαν σήμερα 32 Βουλευτές.

Δύο προτάσεις νόμου για τη μείωση των τιμών
Δύο προτάσεις νόμου για τη μείωση των τιμών, σε συνέχεια των πρωτοβουλιών για λήψη ισοδύναμων κοινωνικών μέτρων, κατέθεσαν σήμερα 32 Βουλευτές.

Συγκεκριμένα στο πλαίσιο των προτάσεων για ισοδύναμα μέτρα οι συγκεκριμένοι Βουλευτές προχώρησαν στην επεξεργασία και κατάθεση προτάσεων νόμου για την:

1. «Οργάνωση της συνεργασίας παραγωγών και καταναλωτών, σήμανση ελληνικών προϊόντων και διατάξεις ρύθμισης της αγοράς για τα βασικά καταναλωτικά αγαθά».
2. «Για τη λειτουργία του υγιούς ανταγωνισμού, την ανασυγκρότηση της ελληνικής παραγωγής, τη διακίνηση και διάθεση των προϊόντων εντός και εκτός Ελλάδας, καθώς και τη διασφάλιση και προώθηση της επιχειρηματικότητας»

Ειδικότερα και σε ότι αφορά στην 1ης Πρόταση Νόμου:

Οι Βουλευτές προτείνουν την προώθηση της συνεργασίας παραγωγών και καταναλωτών με την απευθείας επαφή και αλληλοενημέρωση η οποία όπως εκτιμούν μπορεί να συμβάλει καταλυτικά στον εξορθολογισμό της αγοράς (στεγασμένο και υπαίθριο εμπόριο) και στην δραστική μείωση της ψαλίδας τιμής παραγωγών-τιμής καταναλωτών.

Οι κύριες παρεμβάσεις της πρότασης νόμου αφορούν:

Στην οργάνωση της συνεργασίας παραγωγού και καταναλωτή με την υποστήριξη των δημοσίων δομών με την δημιουργία διαδικτυακής πύλης και των δήμων με την οργάνωση πρότυπων κυριακάτικων αγορών, στην δυνατότητα δημιουργίας Συνδέσμων παραγωγών, καταναλωτών, στη σήμανση των προϊόντων ελληνικής προέλευσης, η παρακολούθηση καθώς και η ρύθμιση της αγοράς για τα βασικά καταναλωτικά προϊόντα όταν παρουσιάζεται το φαινόμενο της υπερβολικής διαφοράς τιμής εκκίνησης και τιμής ανάλωσης.

Παράλληλα προτείνεται η δημιουργία συνδέσμων παραγωγών και των καταναλωτών μέσα από ευέλικτα σχήματα που μπορεί να συσταθούν με τη νομική μορφή της αστικής μη κερδοσκοπικής εταιρείας ώστε να συνεργαστούν και να οργανώσουν τις από κοινού πωλήσεις και αγορές για λογαριασμό παραγωγών και καταναλωτών.

Επίσης, η αξιοποίηση του θεσμικού πλαισίου για τις Κοινωνικές Συνεταιριστικές Επιχειρήσεις (ΚοινΣΕπ ) τις οποίες συστήνουν άνεργοι νέοι, γυναίκες κλπ. μπορεί να δώσει αποτελέσματα για την δημιουργία εναλλακτικών δικτύων με υποστήριξη της συνεργασίας παραγωγών- καταναλωτών. Επίσης προτείνεται η κατάργηση του πιστωτικού τιμολογίου παροχής έκπτωσης θα οδηγήσει στην ενσωμάτωση της τυχόν έκπτωσης στο τιμολόγιο πώλησης αγαθών ή παροχής υπηρεσιών. Παράλληλα προβλέπεται η απαγόρευση των εικονικών ενδομιλικών συναλλαγών με την υποχρέωση κάθε τιμολογούμενη συναλλαγή να συνοδεύεται και να αποδεικνύεται ότι είναι πραγματική με τα απαραίτητα φορτωτικά έγγραφα.

Τι περιλαμβάνει η 2η Πρόταση Νόμου:

Η δεύτερη πρόταση νόμου έχει ως στόχο να κλείσει το άνοιγμα της ψαλίδας των τιμών από τον παραγωγό στον καταναλωτή, την προώθηση των ελληνικών προϊόντων και την ενίσχυση των παραγωγικών τομέων της οικονομίας, με βάση και τις ανάγκες των καταναλωτών.
Σύμφωνα με τους Βουλευτές που υπογράφουν την πρόταση τα διάφορα κοινωνικά κινήματα καταδεικνύουν την αναγκαιότητα οργανωμένης παρέμβασης στη διάθεση των ελληνικών προϊόντων και τη στενότερη σχέση μεταξύ παραγωγού και καταναλωτή.

Η συγκεκριμένη πρόταση νόμου θέλει να συμβάλει ώστε να διαμορφωθεί ένα θεσμικό πλαίσιο που να υπηρετεί αυτή την αναγκαιότητα με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, βασιζόμενο σε μια ορθολογική και άρτια οργανωτική δομή, ώστε με νόμιμο τρόπο και χωρίς την παρουσία των ίδιων των παραγωγών να γίνεται η διάθεση των προϊόντων τους για λογαριασμό τους αλλά και να καλύπτει ολόκληρη την ελληνική επικράτεια.

Το όλο σύστημα βασίζεται στις νέες τεχνολογίες, το διαδίκτυο, καθώς και την πλήρη διαφάνεια σε όλες τις φάσεις. Η μορφή οργάνωσης έχει ως βάση την εταιρία αστικού τύπου μη κερδοσκοπικού σκοπού μέλη της οποίας μπορεί να είναι οποιοδήποτε νομικό η φυσικό πρόσωπο που παράγει ελληνικά προϊόντα και επιθυμεί να διαθέτει μέρος η το σύνολο των προϊόντων του μέσα από αυτή.

Βασική προϋπόθεση είναι τα προϊόντα να διατίθενται από τον παραγωγό τυποποιημένα και ή δυνατόν πιστοποιημένα με το λογότυπο της εταιρίας και το όνομα του παραγωγού, ώστε να διασφαλίζεται η ποιότητα των προϊόντων, η δημόσια υγεία και το συμφέρον των παραγωγών και των καταναλωτών.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v
Απόρρητο