Προτάσεις για αναμόρφωση της ταχυδρομικής αγοράς

Έντεκα προτάσεις για την συνολική αναμόρφωση της ελληνικής ταχυδρομικής αγοράς περιλαμβάνει η αναλυτική μελέτη για τις ανάγκες και τις προοπτικές ανάπτυξης του κλάδου που εξέδωσε η ΕΕΤΤ.

  • της Μάρως Τσαντήλα
Προτάσεις για αναμόρφωση της ταχυδρομικής αγοράς
Έντεκα προτάσεις για την συνολική αναμόρφωση της ελληνικής ταχυδρομικής αγοράς περιλαμβάνει η αναλυτική μελέτη για τις ανάγκες και τις προοπτικές ανάπτυξης του κλάδου που εξέδωσε η ΕΕΤΤ.

Η μελέτη καταγράφει δυσλειτουργίες και παρουσιάζει προτάσεις για την ανταγωνιστική ανάπτυξη της αγοράς Ταχυδρομικών Υπηρεσιών, ενόψει της επικείμενης απελευθέρωσής της από τις αρχές του επόμενου έτους.

Την τελευταία τριετία η εγχώρια ταχυδρομική αγορά έχει υποστεί τις αρνητικές επιπτώσεις, τόσο από την ύφεση της ελληνικής οικονομίας, όσο και από τη μείωση της ταχυδρομικής αλληλογραφίας, εξαιτίας της εκτεταμένης χρήσης του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.

Τα ΕΛΤΑ, στον τομέα της καθολικής υπηρεσίας, ο οποίος έχει ετήσια έσοδα 370 εκατ. ευρώ, διακινούν το 98% των αντικειμένων και εισπράττουν το 99% των εσόδων.

Διαφορετικές συνθήκες επικρατούν στον τομέα των ταχυμεταφορών, ο οποίος έχει ετήσια έσοδα 270 εκατ., και χαρακτηρίζεται από την δραστηριοποίηση μεγάλου αριθμού εταιρειών.

Ωστόσο, οι 9 μεγαλύτερες εταιρείες διακινούν το 87% των αντικειμένων, εισπράττοντας το 90% των εσόδων.

Αναλυτικά ο εντεκάλογος των προτάσεων έχει ως εξής:

1. Νέο πλαίσιο εφαρμογής ΦΠΑ στις ταχυδρομικές υπηρεσίες.

Ειδικότερα προτείνεται η εφαρμογή κανονικού συντελεστή ΦΠΑ για όλες τις ταχυδρομικές υπηρεσίες εκτός τις Καθολικής Υπηρεσίας. Σήμερα οι υπηρεσίες των ΕΛΤΑ απαλλάσσονται από ΦΠΑ, γεγονός που θεωρείται ότι δημιουργεί εμπόδια στην ανάπτυξη υγιούς ανταγωνισμού.

2. περιεχόμενο και υπηρεσία καθολικής υπηρεσίας προτείνεται ο επαναπροσδιορισμός του εύρους των υπηρεσιών της καθολικής υπηρεσίας.

3. ρύθμιση πρόσβασης ταχυδρομικών εταιρειών στο ταχυδρομικό δίκτυο

Στο πλαίσιο της πρότασης ζητείται να προσδιοριστούν οι όροι και οι προϋποθέσεις με τις οποίες ο Φορέας Παροχής Καθολικής Υπηρεσίας, εν προκειμένω τα ΕΛΤΑ, θα παρέχουν στους φορείς της ταχυδρομικής αγοράς πρόσβαση σε υπηρεσίες και υποδομές τους.

4. Ελεύθερη πρόσβαση των ΦΙΧ ταχυδρομικών υπηρεσιών στο κέντρο της Αθήνας.

Προτείνεται να υπάρξει πρόνοια για τη είσοδο αριθμού οχημάτων των ταχυδρομικών εταιρειών στο κέντρο της Αθήνας, εν όψει και της καθιέρωσης του «πράσινου δακτυλίου» στον οποίο θα μπορούν να εισέλθουν οχήματα με άδεια πρώτης κυκλοφορίας μετά την 1 Ιανουαρίου του 2011. Το κόστος της επένδυσης για τις ταχυδρομικές εταιρείες προκειμένου να αντικαταστήσουν το στόλο τους κρίνεται απαγορευτικό.

5. δημιουργία θέσεων προσωρινής στάθμευσης ταχυδρομικών οχημάτων στα κέντρα των πόλεων.

6. Δυνατότητα έκδοσης εταιρειών άνω των 4 τόνων από τις ταχυδρομικές εταιρείες.

7. αναδιοργάνωση συστήματος και ανάπτυξη κεντρικοποιημένης διαχείρισης ταχυδρομικών κωδίκων. Όπως επισημαίνεται το υφιστάμενο σύστημα για την διαχείριση των ταχυδρομικών κωδίκων δεν εξυπηρετεί το γεωγραφικό ανάγλυφο της χώρας καθώς περιοχές ανόμοιες, γεωγραφικά ή πληθυσμιακά έχουν τον ίδιο Τ.Κ.

8. αντιμετώπιση εισφοροδιαφυγής ταχυδρομικών εταιρειών.

Στο πλαίσιο αυτό προτείνεται η συνεργασία της ΕΕΤΤ με αρμόδιες υπηρεσίες όπως Δ.Ο.Υ. ή Επιθεώρηση Εργασίας προκειμένου να διενεργούνται οι απαραίτητοι έλεγχοι.

9. θέσπιση διαδικασιών μέτρησης ποιότητας ταχυδρομικών υπηρεσιών.

Την εποπτεία της διαδικασίας θα έχει η ΕΕΤΤ η οποία να αναλαμβάνει και την δημοσιοποίηση των αποτελεσμάτων

10. αναμόρφωση των τελωνιακών διαδικασιών για όλες τις ταχυδρομικές εταιρείες, με την κατάρτιση νέου κανονιστικού πλαισίου ώστε να μην υπάρχει διάκριση στις τελωνειακές διαδικασίες μεταξύ των ΕΛΤΑ και των υπολοίπων εταιρειών. Εφαρμογή ηλεκτρονικού τελωνείου.

11. ηλεκτρονικό εμπόριο και αποτελεσματικότερες ταχυδρομικές υπηρεσίες.

Σύμφωνα με τα συμπεράσματα έρευνας οι χρήστες αναμένουν από τις ιδιωτικές εταιρείες να προσφέρουν οικονομικότερες υπηρεσίες ενώ από τα ΕΛΤΑ αναμένουν βελτίωση της εξυπηρέτηση με παράλληλη διατήρηση των τιμολογίων του στα υφιστάμενα επίπεδα.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v