Υδροπλάνα: Ενεργό το ενδιαφέρον των Καναδών

Ενεργό παραμένει το ενδιαφέρον της καναδέζικης εταιρείας υδροπλάνων Air Sea Lines να δραστηριοποιηθεί στην Ελλάδα, όπως προέκυψε από τη συνάντηση του υπουργού Ανάπτυξης  με τον Καναδό πρέσβη Robert Peck.

  • της Μάρως Τσαντήλα
Υδροπλάνα: Ενεργό το ενδιαφέρον των Καναδών
Ενεργό παραμένει το ενδιαφέρον της καναδέζικης εταιρείας υδροπλάνων AirSea Lines να δραστηριοποιηθεί στην Ελλάδα, όπως προέκυψε από τη συνάντηση του υπουργού Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Κωστή Χατζηδάκη με τον Καναδό πρέσβη Robert Peck, ο οποίος σε αυτήν υπογράμμισε, μεταξύ άλλων, και την ανάγκη ολοκλήρωσης του θεσμικού πλαισίου για τη λειτουργία των υδατοδρομίων.

Το ενδιαφέρον του Καναδού πρέσβη πηγάζει από την καναδικών συμφερόντων εταιρεία η οποία επιχείρησε να δραστηριοποιηθεί στη χώρα συνδέοντας με τα υδροπλάνα της ελληνικούς, κυρίως νησιωτικούς, προορισμούς, ενώ πραγματοποιούσε και πτήσεις προς το εξωτερικό.

Η εταιρεία για πολλά χρόνια αντιμετώπισε πλείστα όσα προβλήματα από την ελληνική γραφειοκρατία και τελικά, ελλείψει θεσμικού πλαισίου που να ορίζει τη λειτουργία των υδροπλάνων, αποφάσισε να εγκαταλείψει τη χώρα μας.

Κρατάει χρόνια αυτή η ιστορία

Κατά κύριο λόγο, το πρόβλημα στη λειτουργία των υδροπλάνων οφείλεται στο γεγονός ότι ουδέποτε δημιουργήθηκε θεσμικό πλαίσιο το οποίο να προβλέπει τους όρους και τις προϋποθέσεις για τη δημιουργία υδατοδρομίων στην ελληνική επικράτεια.

Η υπόθεση υδροπλάνα στη σύγχρονη εποχή, γιατί στο απώτερο παρελθόν εκτελούταν τέτοιες πτήσεις στη χώρα, ξεκίνησε το 2003, οπότε και ο τότε υπουργός Μεταφορών Χρήστος Βερελής είχε δώσει το πράσινο φως για τη λειτουργία υδατοδρομίων.

Οι πρώτες γενικές κατευθύνσεις για την ίδρυση αεροδροµίων επί υδάτινης επιφάνειας δόθηκαν το 2005 µε τον νόµο 3333/2005. Το προεδρικό διάταγμα όμως με το οποίο θα ρυθμίζονταν διάφορα θέματα ουδέποτε εκδόθηκε.

Τρεις ημερησίως…

Παρ' όλα αυτά, εκδόθηκαν προσωρινές άδειες λειτουργίας υδατοδρομίων σε ορισμένες περιοχές της χώρας. Όμως οι περιορισμοί που τέθηκαν στη λειτουργία τους ήταν τόσοι που ουσιαστικά δεν επέτρεπαν τη βιώσιμη λειτουργία τους.

Χαρακτηριστικός είναι ο όρος που ανέφερε ότι ένα υδατοδρόμιο δεν μπορούσε να εξυπηρετήσει περισσότερες από τρεις πτήσεις την ημέρα, γεγονός που καθιστούσε ασύμφορη μια τέτοια επένδυση.

Επί υπουργίας Ραγκούση έγινε η επεξεργασία νομοσχεδίου για την απλοποίηση των διαδικασιών ίδρυσης και κατασκευής των υδατοδροµίων µε στόχο τη δηµιουργία ενός πλαισίου fast track για τις επενδύσεις στον συγκεκριµένο τοµέα, τη συγκρότηση µιας νέας µεταφορικής αγοράς και την παράλληλη ενίσχυση της τουριστικής κίνησης στα νησιά της χώρας.

Στη βάση αυτού το σχεδίου προβλεπόταν η κατασκευή ενός δικτύου 40 - 50 υδατοδροµίων, για τη δημιουργία των οποίων αρκούσαν κεφάλαια της τάξης 100.000 ευρώ. Το σκεπτικό ήταν να δοθεί η δυνατότητα δημιουργίας υδατοδρομίων σε δημόσιους ή σε ιδιωτικούς φορείς αλλά και από μικτά σχήματα δημόσιου και ιδιωτικού τομέα.

Με το θέμα ασχολήθηκε και το δίδυμο Μ. Βορίδη - Γεωργιάδη, χωρίς όμως να ολοκληρωθούν οι διαδικασίες και το σχέδιο νόμου να παραμένει ακόμη στα συρτάρια του υπουργείου.

AirSeaLines και Argo Airways

Η εταιρεία AirSeaLines, που είχε διευθύνοντα σύμβουλο και πρόεδρο τον Ελληνοκαναδό επιχειρηματία Μιχ. Πατέλη, αποτέλεσε το πλέον φιλόδοξο επενδυτικό εγχείρημα σε ό,τι αφορά τα υδροπλάνα στη χώρα μας.

Επρόκειτο για μια επένδυση ύψους 25 εκατομμυρίων ευρώ με την εταιρεία να πραγματοποιεί πτήσεις προς τα νησιά του Ιονίου από την Πάτρα και τα Γιάννενα αλλά και την πόλη του Βόλου, περιοχές στις οποίες είχαν δημιουργηθεί υδατοδρόμια.

Τελικώς η AirSeaLines αποχώρησε από την αγορά το 2009 και αφού προηγουμένως στα 4 χρόνια της λειτουργίας της έκανε 18.500 πτήσεις και είχε μεταφέρει 180.000 επιβάτες. Πτήσεις από τον Βόλο προς τα νησιά των Βορείων Σποράδων, την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη πραγματοποιούσε και η Argo Airways, ιδιοκτησίας του επιχειρηματία Κ. Παναγιώτου.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v