Πρόβλημα βιωσιμότητας σε οδικά έργα είδε η ΕΤΕπ

Την ημέρα που ο ο πρόεδρος της ΕΤΕπ Werner Hoyer αμφισβητούσε τα «παλιομοδίτικα σχέδια οδικών μεταφορών» της Ελλάδας, ο αναπληρωτής ΥΠΑΝΥΠ, Σ. Καλογιάννης εξήγγειλε νέους διαγωνισμούς για αντίστοιχα έργα.

Πρόβλημα βιωσιμότητας σε οδικά έργα είδε η ΕΤΕπ
Την ίδια ημέρα που ο ίδιος ο πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων (ΕΤΕπ) Werner Hoyer αμφισβητούσε τα «παλιομοδίτικα σχέδια οδικών μεταφορών» της Ελλάδας, ο αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης και Υποδομών Σταύρος Καλογιάννης εξήγγειλε πως σύντομα θα προχωρήσουν οι τρεις διαγωνισμοί για αντίστοιχα έργα με συμβάσεις παραχώρησης (Ζεύξη Λευκάδας, Ζεύξη Περάματος – Σαλαμίνας και άξονας Ελευσίνα – Θήβα - Υλίκη).

Ο κ. Hoyer, απαντώντας σε σχετική ερώτηση του ευρωβουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Ν. Χουντή, υποστήριξε πως οι τέσσερις βαλτωμένοι οδικοί άξονες με συμβάσεις παραχώρησης (Ιόνια Οδός, Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα – Πύργος, Αξονας Κεντρικής Ελλάδας και Μαλιακός – Κλειδί) "πρέπει να επανεξεταστούν από την άποψη της οικονομικής βιωσιμότητας", αλλά ο κ. Καλογιάννης ετοιμάζεται να προκηρύξει και νέους.

Ετσι, ενώ κάποιες ξένες τράπεζες αποχωρούν από τα εν εξελίξει (αλλά με κλειστά εργοτάξια πλην του άξονα Κόρινθος – Τρίπολη - Καλαμάτα) οδικά έργα με συμβάσεις παραχώρησης, ο αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης και Υποδομών δηλώνει πως «οι διαγωνιστικές διαδικασίες» για τις νέες παραχωρήσεις "θα ξεκινήσουν το προσεχές διάστημα".

Οι προσφορές για τους συγκεκριμένους διαγωνισμούς επρόκειτο, μάλιστα, να κατατεθούν εντός του Ιουλίου, αλλά με απόφαση του υπουργού Ανάπτυξης και Υποδομών Κ. Χατζηδάκη μετατέθηκαν για τις αρχές Νοεμβρίου.

Στις 30 Οκτωβρίου έχει προγραμματιστεί η υποβολή προσφορών για την υποθαλάσσια ζεύξη της Λευκάδας, στις 6 Νοεμβρίου για την Σαλαμίνα και στις 13 Νοεμβρίου για τον άξονα Ελευσίνα – Θήβα – Υλίκη.

Στην αγορά θεωρούν σχεδόν σίγουρη τη νέα αναβολή, με δεδομένο το πρώιμο στάδιο αρκετών μελετών για τα τρία έργα, αλλά κυρίως την αδυναμία των κατασκευαστών να βρουν χρηματοδότηση.

Οι εξαγγελίες Καλογιάννη δεν περιλαμβάνονταν στα έργα που εξήγγειλε στα τέλη Αυγούστου ο υπουργός Ανάπτυξης Κ. Χατζηδάκης ο οποίος είχε περιοριστεί να δηλώσει πως στις κυβερνητικές προτεραιότητες είναι το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλλι Ηρακλείου, έργο που θεωρείται κρίσιμο για την τουριστική ανάπτυξη της Κρήτης.

Το έργο εξαγγέλεται εδώ και περίπου 20 χρόνια, αλλά ο τελευταίος διαγωνισμός απέβη άκαρπος, αν και η τότε ηγεσία του υπουργείου Υποδομών υποστήριζε πως είχε εκδηλωθεί σοβαρό ενδιαφέρον.

Οι ελληνικοί και ξένοι όμιλοι που πήραν τα τεύχη της προκήρυξης δεν κατέθεσαν προσφορές, ενώ ζήτησαν αλλαγές στο έργο το οποίο θεώρησαν "φαραωνικό" για τις απαιτήσεις της Κρήτης και τις σημερινές οικονομικές συνθήκες.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v